СИЛАБУС

.

Музейна педагогіка в шкільному курсі історії України 6-9 класу

 Викладач: доктор історичних наук, професор Турченко Галина Федорівна

Кафедра: історії України, 5  корпус, ауд. 319

E-mail: galina_turchenko@ukr.net

Телефон: (097)730-27-16 VIBER

Інші засоби звязку: Moodle

 

Факультет

Історичний факультет, Запорізький національний університет

Освітня програма

Дисципліна вільного вибору в межах спеціальності

Рік

3

Заг. назва курсу

Музейна педагогіка в шкільному курсі історії України 6-9 класу

 

 

Кредити

 

Навч. рік

2023-2024

Тижні

14

Початок курсу

 

Коротке знайомство

Знайомство з курсом відбувається онлайн в системі Moodle

Викладач/і

Турченко Г.Ф.

Асистенти

---

 

Поточне оцінювання

1)     Контрольні тестові завдання (1 Модуль)

2)     Письмова контрольна робота (аналітичні завдання) (1 Модуль)

3)     Контрольні тестові завдання (2 Модуль)

4)     Письмова контрольна робота (аналітичні завдання) (2 Модуль)

 

Підсумкове оцінювання:  Індивідуальне завдання - Проект. Залік




 

Курс присвячено Музейній педагогіці, її ролі в освітньому процесі школярів. 

Завдання  музейної педагогіки  випливають із вимог сьогодення, мудрого  використання історичної та культурної спадщини  нашого народу у системі навчально- виховної роботи.  Їх мета полягає в свідомому сприйнятті навчального матеріалу (може  бути вузькою, широкою або спеціальною), має передбачати навчальні та  виховні задачі, допомагати у підвищенні інтересу учнів до навчання.

Музейна педагогіка — це наукова дисципліна на стику музеєзнавства, педагогіки та психології, що розглядає музей як освітню систему.

Мова йде не про просте використання будівлі музею для проведення уроків, а співпрацю музею та школи на рівних умовах.

 Музей здатен створити відповідні умови для формування світогляду, творчих здібностей.

Музейна  педагогіка  має важливе  значення в системі  освіти та сприяє всебічному  розвитку особистості учня, активному  пізнанню навколишнього світу.

Ми ознайомимося з музейно-педагогічними прийомами:   прийомом  показу (головний  прийом і музейного заняття, що  спрямовує увагу на риси та ознаки  предметів);   прийом  коментування  (доцільно використовувати  на експозиції, де «відчувається» розгортання  історичних подій); прийом  руху, прийом  реконструкції  (відтворення події або епохи  шляхом образної розповіді, за  допомогою якої музейний педагог  немовби робить слухача дійовою особою  якоїсь події, ситуації); прийом  локалізації  подій  (полягає у «прив’язуванні»  певної історичної події до  певного місця); прийом  порівняння;   прийом   цитування.

 Курс "Музейна педагогіка в шкільному курсі історії України 6-9 класу" поділено на 2 модулі.

Кожний модуль має ряд поточних контрольних заходів і закінчується підсумковим контролем у формі тестів та аналітичних завдань. 

За кожний вид поточного і підсумкового контролю студент отримує бальні оцінки, які підсумовуються у межах модулю і виступатимуть надалі складовою загальної бальної оцінки за всі модулі дисципліни.

Одержання студентом мінімальної бальної оцінки (35 балів) за кожний з двох модулів є обов’язковою умовою його допуску до заліку з дисципліни.

Студентам, які набрали мінімально необхідну кількість балів (60 балів), залік може бути виставлений без додаткових умов. 

 

Види контролю і система накопичення балів

Поточний контроль передбачає:

виконання контрольних тестів з Модуля 1 і Модуля 2 в системі MOODLE, за які студент може отримати максимум 20 балів (за два Модуля – максимум  40 балів).

– виконання аналітичних завдань з Модуля 1 і Модуля 2, за які студент може отримати максимум 10 балів (за два Модуля – максимум 20 балів).

Для підвищення рейтингового балу студент може виконати індивідуальне завдання та скласти підсумковий залік.

Підсумковий контроль з курсу передбачає:

– складання заліку (відповіді на 2 розгорнутих теоретичних  питання і 2 тести). Залік проходить в усній формі.  За результатами складання заліку можна максимально отримати 20 балів. (15 балів – за аналітичні питання та 5 за два тести).

– індивідуальний проект – 20 балів.

 

 Розподіл балів за видами роботи та формами контролю

Максимальна оцінка, яку студент може заробити протягом семестру, включаючи й залік, дорівнює 100 балам, що деталізовано у наступній схемі:

1. Поточний контроль – 60 балів,

у тому числі:

1.1. Модуль 1-й – 30 балів

1.1.1. Модульна контрольна робота-тести – 20 б.

1.1.2. Контрольні аналітичні запитання  – 10 б.

 

1.2. Модуль 2-й – 30 балів

1.2.1. Модульна контрольна робота-тести – 20 б.

1.2.2. Контрольні аналітичні запитання  – 10 б.

2. Підсумковий контроль – 40 балів,

у тому числі:

2.1. Індивідуальне завдання (Проект) – 20 балів

2.2. Залік – 20 балів

Последнее изменение: Thursday, 5 January 2023, 09:44