СИЛАБУС
.
Музейна педагогіка в шкільному курсі історії України 6-9 класу
Викладач: доктор історичних наук, професор Турченко Галина Федорівна
Кафедра: історії України, 5 корпус, ауд. 319
E-mail: galina_turchenko@ukr.net
Телефон: (097)730-27-16 VIBER
Інші засоби зв’язку: Moodle
Факультет |
Історичний факультет, Запорізький національний університет |
||||||
Освітня програма |
Дисципліна вільного вибору в межах спеціальності |
||||||
Рік |
3 |
Заг. назва курсу |
Музейна педагогіка в шкільному курсі історії України 6-9 класу |
|
|
||
Кредити |
|
Навч. рік |
2023-2024 |
Тижні |
14 |
||
Початок курсу |
|
Коротке знайомство |
Знайомство з курсом відбувається онлайн в системі Moodle |
||||
Викладач/і |
Турченко Г.Ф. |
Асистенти |
--- |
||||
Поточне оцінювання |
1) Контрольні тестові завдання (1 Модуль) 2) Письмова контрольна робота (аналітичні завдання) (1 Модуль) 3) Контрольні тестові завдання (2 Модуль) 4) Письмова контрольна робота (аналітичні завдання) (2 Модуль)
|
Підсумкове оцінювання: Індивідуальне завдання - Проект. Залік |
|
|
|
Курс присвячено Музейній педагогіці, її ролі в освітньому процесі школярів.
Завдання музейної педагогіки випливають із вимог сьогодення, мудрого використання історичної та культурної спадщини нашого народу у системі навчально- виховної роботи. Їх мета полягає в свідомому сприйнятті навчального матеріалу (може бути вузькою, широкою або спеціальною), має передбачати навчальні та виховні задачі, допомагати у підвищенні інтересу учнів до навчання.
Музейна педагогіка — це наукова дисципліна на стику музеєзнавства, педагогіки та психології, що розглядає музей як освітню систему.
Мова йде не про просте використання будівлі музею для проведення уроків, а співпрацю музею та школи на рівних умовах.
Музей здатен створити відповідні умови для формування світогляду, творчих здібностей.
Музейна педагогіка має важливе значення в системі освіти та сприяє всебічному розвитку особистості учня, активному пізнанню навколишнього світу.
Ми ознайомимося з музейно-педагогічними прийомами: прийомом показу (головний прийом і музейного заняття, що спрямовує увагу на риси та ознаки предметів); прийом коментування (доцільно використовувати на експозиції, де «відчувається» розгортання історичних подій); прийом руху, прийом реконструкції (відтворення події або епохи шляхом образної розповіді, за допомогою якої музейний педагог немовби робить слухача дійовою особою якоїсь події, ситуації); прийом локалізації подій (полягає у «прив’язуванні» певної історичної події до певного місця); прийом порівняння; прийом цитування.
Курс "Музейна педагогіка в шкільному курсі історії України 6-9 класу"
поділено на 2 модулі.
Кожний модуль має ряд поточних контрольних заходів і закінчується підсумковим контролем у формі тестів та аналітичних завдань.
За кожний вид поточного і підсумкового контролю студент отримує бальні оцінки, які підсумовуються у межах модулю і виступатимуть надалі складовою загальної бальної оцінки за всі модулі дисципліни.
Одержання студентом мінімальної бальної оцінки (35 балів) за кожний з двох модулів є обов’язковою умовою його допуску до заліку з дисципліни.
Студентам, які набрали мінімально необхідну кількість балів (60 балів), залік може бути виставлений без додаткових умов.
Види контролю і система накопичення балів
Поточний контроль передбачає:
– виконання контрольних тестів з Модуля 1 і Модуля 2 в системі MOODLE, за які студент може отримати максимум 20 балів (за два Модуля – максимум 40 балів).
– виконання аналітичних завдань з Модуля 1 і Модуля 2, за які студент може отримати максимум 10 балів (за два Модуля – максимум 20 балів).
Для підвищення рейтингового балу студент може виконати індивідуальне завдання та скласти підсумковий залік.
Підсумковий контроль з курсу передбачає:
– складання заліку (відповіді на 2 розгорнутих теоретичних питання і 2 тести). Залік проходить в усній формі. За результатами складання заліку можна максимально отримати 20 балів. (15 балів – за аналітичні питання та 5 за два тести).
– індивідуальний проект – 20 балів.
Розподіл балів за видами роботи та формами контролю
Максимальна оцінка, яку студент може заробити протягом семестру, включаючи й залік, дорівнює 100 балам, що деталізовано у наступній схемі:
1. Поточний контроль – 60 балів,
у тому числі:
1.1. Модуль 1-й – 30 балів
1.1.1. Модульна контрольна робота-тести – 20 б.
1.1.2. Контрольні аналітичні запитання – 10 б.
1.2. Модуль 2-й – 30 балів
1.2.1. Модульна контрольна робота-тести – 20 б.
1.2.2. Контрольні аналітичні запитання – 10 б.
2. Підсумковий контроль – 40 балів,
у тому числі:
2.1. Індивідуальне завдання (Проект) – 20 балів
2.2. Залік – 20 балів