Покрокова інструкція для створення дослідницького плану
1. Вибір теми дослідження
- Мета: Визначте чітку та конкретну тему, що відповідає вашим науковим інтересам або вимогам магістерської роботи.
- Інструкція:
- Проаналізуйте актуальність теми у сфері логопедії чи спеціальної освіти.
- Обговоріть вибрану тему з науковим керівником і переконайтесь, що вона має наукове значення.
- Сформулюйте назву теми максимально чітко, уникнувши загальних термінів.
2. Визначення мети дослідження
- Мета: Окресліть основну мету вашого дослідження, яка повинна стосуватися вирішення певної наукової проблеми або гіпотези.
- Інструкція:
- Мета повинна відповідати обраній темі та описувати очікувані результати дослідження.
- Формулюйте мету як чітку задачу (наприклад, "дослідити вплив логоритмічних вправ на розвиток мовлення у дітей з затримкою мовного розвитку").
3. Формулювання гіпотез
- Мета: Створити науково обґрунтовані припущення, які можуть бути підтверджені або спростовані в ході дослідження.
- Інструкція:
- Сформулюйте одну або кілька гіпотез, що ґрунтуються на попередньому аналізі наукової літератури.
- Гіпотези повинні бути перевіряємі та конкретні (наприклад, "застосування методики ReST сприяє покращенню фонетичного розвитку у дітей з апраксією мовлення").
- Звертайте увагу на можливість кількісного або якісного вимірювання результатів.
4. Визначення об’єкта дослідження
- Мета: Окреслити, на кого або що буде спрямоване дослідження.
- Інструкція:
- Об'єктом дослідження є процес або явище, яке ви досліджуєте (наприклад, розвиток мовлення у дітей із затримкою мовного розвитку).
- Сформулюйте об'єкт дослідження так, щоб він чітко відображав ключову проблему.
5. Визначення предмета дослідження
- Мета: Звузити об’єкт дослідження до конкретного аспекту, що вивчається.
- Інструкція:
- Предмет дослідження — це конкретний аспект об’єкта, на якому ви зосереджуєте увагу (наприклад, "вплив логоритмічних вправ на фонетичний розвиток").
- Чітко відокремте предмет дослідження від об'єкта, щоб уникнути непорозумінь під час аналізу даних.
6. Визначення завдань дослідження
- Мета: Чітко визначити кроки, які необхідно виконати для досягнення мети дослідження.
- Інструкція:
- Розбийте мету на окремі завдання, які можна виконати поступово.
- Кожне завдання має бути пов'язане з певним етапом дослідження (наприклад, "аналіз літератури", "проведення експерименту", "інтерпретація результатів").
- Завдання повинні бути конкретними, чітко сформульованими та досяжними.
7. Вибір методів дослідження
- Мета: Вибрати адекватні наукові методи для збору та аналізу даних.
- Інструкція:
- Визначте методи, які будуть використані для збору даних (анкетування, тестування, спостереження, експеримент тощо).
- Виберіть методи для обробки даних (статистичний аналіз, якісна оцінка результатів).
- Описуйте кожен метод детально, вказуючи, як він буде застосовуватись на кожному етапі дослідження.
8. Визначення вибірки
- Мета: Окреслити групу або об'єкти, які будуть включені до дослідження.
- Інструкція:
- Визначте, яка кількість учасників або об'єктів буде досліджуватись.
- Окресліть критерії відбору учасників (вік, тип мовленнєвих порушень, рівень розвитку тощо).
- Переконайтеся, що вибірка репрезентативна для отримання надійних результатів.
9. Оформлення структури дослідження
- Мета: Підготувати логічно структурований план дослідження з чітким розподілом етапів.
- Інструкція:
- Оформіть план у вигляді таблиці або схеми з етапами дослідження: від початкового аналізу літератури до інтерпретації отриманих результатів.
- Включіть до плану дедлайни для виконання кожного етапу, щоб мати контроль над ходом дослідження.
10. Узгодження з науковим керівником
- Мета: Одержати підтвердження та рекомендації щодо покращення плану.
- Інструкція:
- Після завершення попереднього плану надішліть його науковому керівнику для затвердження.
- Внесіть необхідні корективи відповідно до рекомендацій керівника.
- Після затвердження можна розпочинати реалізацію дослідження.
Zuletzt geändert: Tuesday, 8. October 2024, 01:52