Покрокова інструкція для створення дослідницького плану

1. Вибір теми дослідження

  • Мета: Визначте чітку та конкретну тему, що відповідає вашим науковим інтересам або вимогам магістерської роботи.
  • Інструкція:
    1. Проаналізуйте актуальність теми у сфері логопедії чи спеціальної освіти.
    2. Обговоріть вибрану тему з науковим керівником і переконайтесь, що вона має наукове значення.
    3. Сформулюйте назву теми максимально чітко, уникнувши загальних термінів.

2. Визначення мети дослідження

  • Мета: Окресліть основну мету вашого дослідження, яка повинна стосуватися вирішення певної наукової проблеми або гіпотези.
  • Інструкція:
    1. Мета повинна відповідати обраній темі та описувати очікувані результати дослідження.
    2. Формулюйте мету як чітку задачу (наприклад, "дослідити вплив логоритмічних вправ на розвиток мовлення у дітей з затримкою мовного розвитку").

3. Формулювання гіпотез

  • Мета: Створити науково обґрунтовані припущення, які можуть бути підтверджені або спростовані в ході дослідження.
  • Інструкція:
    1. Сформулюйте одну або кілька гіпотез, що ґрунтуються на попередньому аналізі наукової літератури.
    2. Гіпотези повинні бути перевіряємі та конкретні (наприклад, "застосування методики ReST сприяє покращенню фонетичного розвитку у дітей з апраксією мовлення").
    3. Звертайте увагу на можливість кількісного або якісного вимірювання результатів.

4. Визначення об’єкта дослідження

  • Мета: Окреслити, на кого або що буде спрямоване дослідження.
  • Інструкція:
    1. Об'єктом дослідження є процес або явище, яке ви досліджуєте (наприклад, розвиток мовлення у дітей із затримкою мовного розвитку).
    2. Сформулюйте об'єкт дослідження так, щоб він чітко відображав ключову проблему.

5. Визначення предмета дослідження

  • Мета: Звузити об’єкт дослідження до конкретного аспекту, що вивчається.
  • Інструкція:
    1. Предмет дослідження — це конкретний аспект об’єкта, на якому ви зосереджуєте увагу (наприклад, "вплив логоритмічних вправ на фонетичний розвиток").
    2. Чітко відокремте предмет дослідження від об'єкта, щоб уникнути непорозумінь під час аналізу даних.

6. Визначення завдань дослідження

  • Мета: Чітко визначити кроки, які необхідно виконати для досягнення мети дослідження.
  • Інструкція:
    1. Розбийте мету на окремі завдання, які можна виконати поступово.
    2. Кожне завдання має бути пов'язане з певним етапом дослідження (наприклад, "аналіз літератури", "проведення експерименту", "інтерпретація результатів").
    3. Завдання повинні бути конкретними, чітко сформульованими та досяжними.

7. Вибір методів дослідження

  • Мета: Вибрати адекватні наукові методи для збору та аналізу даних.
  • Інструкція:
    1. Визначте методи, які будуть використані для збору даних (анкетування, тестування, спостереження, експеримент тощо).
    2. Виберіть методи для обробки даних (статистичний аналіз, якісна оцінка результатів).
    3. Описуйте кожен метод детально, вказуючи, як він буде застосовуватись на кожному етапі дослідження.

8. Визначення вибірки

  • Мета: Окреслити групу або об'єкти, які будуть включені до дослідження.
  • Інструкція:
    1. Визначте, яка кількість учасників або об'єктів буде досліджуватись.
    2. Окресліть критерії відбору учасників (вік, тип мовленнєвих порушень, рівень розвитку тощо).
    3. Переконайтеся, що вибірка репрезентативна для отримання надійних результатів.

9. Оформлення структури дослідження

  • Мета: Підготувати логічно структурований план дослідження з чітким розподілом етапів.
  • Інструкція:
    1. Оформіть план у вигляді таблиці або схеми з етапами дослідження: від початкового аналізу літератури до інтерпретації отриманих результатів.
    2. Включіть до плану дедлайни для виконання кожного етапу, щоб мати контроль над ходом дослідження.

10. Узгодження з науковим керівником

  • Мета: Одержати підтвердження та рекомендації щодо покращення плану.
  • Інструкція:
    1. Після завершення попереднього плану надішліть його науковому керівнику для затвердження.
    2. Внесіть необхідні корективи відповідно до рекомендацій керівника.
    3. Після затвердження можна розпочинати реалізацію дослідження.

Последнее изменение: Tuesday, 8 October 2024, 01:52