Мета та завдання курсу
Метою викладання "розмовної практики англійської мови" як окремого аспекту навчальної дисципліни «Практичний курс першої іноземної мови (англійської)» є вдосконалення
мовної / мовленнєвої компетентності студентів через стимулювання
основних компетенцій, як-от читання, слухання, усне та письмове мовлення, і
через це розвиток точності в граматиці, лексиці, вимові.
Поєднання швидкості та точності у всіх видах мовної / мовленнєвої діяльності повинно забезпечити повне та збалансоване володіння базовими компетенціями, що їх студенти повинні були опанувати на попередніх етапах навчання.
Очікуваний рівень володіння англійською мовою по завершенні навчального року повинен відповідати рівню «досвідчений автономний користувач» (С1) за шкалою AELT.
Основними завданнями викладання "розмовної практики англійської мови" як частини дисципліни «Практичний курс першої іноземної мови (англійської)» є:
− закріпити набутий вокабуляр студентів та розширити їхні висловлювальні можливості;
− покращити вміння студентів читати ефективно, розуміючи особливості стилю;
− покращити вміння студентів слухати з глибоким розумінням тексту, що звучить, з метою навчити їх активно і свідомо брати участь у дискусіях і розмовах із носіями англійської мови;
− покращити навички письма у студентів і заохочувати їх до розвитку практичної техніки письма з метою ефективної письмової комунікації;
− повторити ті елементи комунікативної англійської граматики, від вправного використання яких залежить успішність комунікації;
− покращити вміння розмовляти англійською мовою через застосування функціональних засобів та забезпечення можливостей для дискусій, щоб студенти могли адекватно і впевнено брати участь у спілкуванні англійською мовою;
− покращити відчуття ступеня відповідності у застосуванні вербальних та невербальних складових англійської мови та у виборі засобів мовної комунікації;
− надати студенту можливість застосовувати англійську мову в аудиторії під час комунікативних вправ;
− інтегрувати різні мовні навички у комунікативній практиці, не ізолюючи їх одна від одної;
− заохочувати студентів покращувати їхню англійську поза аудиторією через читання і використання кожної можливості розмовляти англійською як із носіями мови, так і з будь-ким іншим.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
− вокабуляр з основних тем робочої програми навчальної дисципліни (за тематикою 4 року навчання);
− прийоми активного читання;
− основні комунікативні стратегії;
− техніку письма з метою ефективної письмової комунікації;
− залежність вибору засобів мовної комунікації від ситуації;
вміти:
Читання:
− сканувати текст і знаходити необхідну інформацію;
− робити нотатки, узагальнення прочитаного;
− виділяти новий вокабуляр;
− визначати основну ідею, підтверджувати своє визначення, спираючись на інформацію з тексту;
− обирати доказові фрагменти тексту для участі у дискусії за темою.
Слухання:
− застосовувати логічну здогадку;
− знаходити необхідну інформацію у тексті, що аудіюється;
− інтерпретувати ставлення комунікантів до предмета розмови, спираючись на аудитивні покажчики;
− розуміти нові слова та словосполучення із контексту;
− ділитися своєю реакцією щодо прослуханого.
Мовлення:
функціональне мовлення
− висловлювати свою реакцію: здивування, нудьгу, сарказм, щирість, гнів, нещастя та ін.;
− висловлювати свою думку;
− дефініціювати і адекватно застосовувати різні стилі усної та письмової англійської;
− описувати різні місця, пейзажі тощо;
− презентувати людей, події, явища.
вимова
− правильно вимовляти голосні та приголосні звуки;
− коректно ставити наголос;
− доцільно застосовувати емфазу;
− точно інтонувати висловлювання відповідно до їх комунікативної спрямованості та змісту.
використання вокабуляру в мовленні
− брати участь у дискусіях формату «warm-up» та «follow-up»;
− застосовувати релевантний вокабуляр (як вже відомий, так і новий) для пояснення нових слів і виразів та у дискусіях;
− розуміти значення лексичних одиниць, виходячи із контексту, визначаючи їх конотацію;
− застосовувати синонімічні та деривативні засоби словотворення ;
− самостійно виділяти тематичний вокабуляр;
− застосовувати синоніми згідно із їхніми відтінками значення;
− розрізняти слова-пароніми, слова-омоніми та слова, що провокують міжмовну омонімію; розуміти гру слів;
− застосовувати абревіацію;
− створювати прикметники, у тому числі дескриптивні;
− застосовувати опозити;
− розпізнавати американський та британський варіанти мови;
− створювати складні слова та емфатичні конструкції;
− свідомо користуватися словниками.
граматика
− пояснювати різницю у значенні контрастивних речень;
− знаходити типові помилки у власному або чужому мовленні та усувати їх;
− вживати адекватні граматичні засоби у мовленні.
Письмо:
ефективне письмо
писати есе, доповіді, звіти, листи, а для цього знати, як:
− з’єднувати речення за допомогою сполучників;
− застосовувати відповідну пунктуацію;
− робити нотатки;
− обирати відповідний вокабуляр;
− оформляти параграфи;
− застосовувати адекватне стильове та інтонаційне забарвлення;
− дефініціювати зміст тексту і окремих лексичних одиниць;
− хронологізувати ідеї;
− відображати почуття;
− користуватися семантичними позначками;
− правильно визначати порядок слів;
− релевантно починати та завершувати свою письмову працю.
творче письмо
− створювати дискурсивне есе, статтю, ревю фільму або книги;
− писати особовий або діловий лист;
− описувати життєве досягнення або події із сімейного життя;
− застосовувати інформацію із секції «читання» у письмі;
− писати автобіографію;
− письмово реагувати на контраверсійний текст.
Last modified: Sunday, 17 October 2021, 7:09 PM