Підсумкове завдання
Проєкт 1: Антистереотипна медіакампанія
Розробіть мінікампанію (пости, відео, слогани) проти одного зі стійких медіастереотипів (наприклад, «успішна жінка = беземоційна кар’єристка» або «пенсіонери не розуміються на технологіях»). Поясніть, чому ці стереотипи шкідливі.
Мета:
Розробити мінікампанію, спрямовану на подолання одного з поширених медіастереотипів.
Завдання:
- Оберіть один медіастереотип (гендерний, віковий, професійний, етнічний тощо).
- Проаналізуйте його джерело та шкідливі наслідки (на прикладах з медіа).
- Сформулюйте основну ідею кампанії — яке повідомлення ви хочете донести аудиторії?
- Створіть принаймні 3 медіапродукти, які стануть основою кампанії. Це можуть бути:
- графічні пости для Instagram/Facebook
- сценарій або сторіборд відеоролика
- банери, постери
- слогани або заклики
- Напишіть пояснювальну записку, у якій:
- обґрунтуйте вибір стереотипу
- проаналізуйте цільову аудиторію
- поясніть, чому обрали саме такий формат кампанії
Форма подання:
- Презентація або pdf-файл з візуальним матеріалом
- Пояснювальна записка
- Усний захист (5–7 хв)
Проєкт 2: Мікродослідження в соцмережах
Проведіть опитування або аналіз коментарів у соціальних мережах на тему: які стереотипи найчастіше трапляються в обговоренні певної групи (наприклад, феміністок, ветеранів, студентів тощо)? Як ці стереотипи транслюються або спростовуються в медіа?
Мета:
Проаналізувати, як медіастереотипи проявляються в коментарях або дискусіях у соціальних мережах.
Завдання:
- Оберіть одну соціальну групу, яка часто стає об’єктом стереотипів (наприклад: пенсіонери, айтішники, молодь, переселенці, феміністки тощо).
- Зберіть і проаналізуйте не менше 30 коментарів або постів із відкритих джерел (Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, YouTube тощо).
- Визначте основні типи стереотипів, які зустрічаються.
- Зробіть короткий висновок: чи ці стереотипи відтворюються, чи піддаються критиці?
- Представте результати у вигляді:
- Інфографіки або короткої презентації
Форма подання:
- Презентація або pdf-файл з візуалізацією
- Файл з аналізом
- Усна доповідь/захист (5 хв)