КЕЙС 1

Короткий опис :
Дитина 5 років. Є затримка мовлення. Логопед бачить труднощі у вимові та побудові речень.

Додаткова інформація :

  • При народженні була асфіксія, дитину реанімували.

  • У дитини бувають дивні «припадки» (короткі застигання з відсутнім поглядом).

  • Дівчинка часто втомлюється, не може довго зосереджуватись.

Позиція батьків:
– «Ми не хочемо ніяких лікарів. Нам достатньо, щоб вона почала говорити. Лікарі тільки налякають і напишуть якісь страшні діагнози.»


КЕЙС 2.

Короткий опис :
Хлопчик 6 років. Йому важко вчитися читати й писати.

Додаткова інформація :

  • Дитина погано бачить: офтальмолог радив носити окуляри, але батьки не наполягають.

  • Є проблеми зі слухом на одне вухо, аудіолог рекомендував слуховий апарат.

  • Вчителі скаржаться, що дитина не чує інструкцій і губить рядки під час читання.

Позиція батьків:
– «У нас все нормально! Це школа винна. Ми самі добре бачимо і чуємо, значить і він має. Не будемо робити з нього інваліда.»


КЕЙС 3

Короткий опис :
Дівчинка 7 років. Має труднощі у спілкуванні й навчанні.

Додаткова інформація :

  • У психіатра – діагноз дитячий аутизм.

  • Вона боїться шумних місць, часто кричить від гучних звуків.

  • Дуже тривожна, у школі може тікати з класу.

Позиція батьків:
– «Ми не хочемо цього діагнозу! Вона просто сором’язлива. Ви ж логопед, ви маєте зробити так, щоб вона заговорила нормально за місяць-два!»


КЕЙС 4

Короткий опис :
Хлопчик 4 роки. Мовлення бідне, він майже не розмовляє.

Додаткова інформація :

  • Дитина часто хворіє, багато часу проводить вдома з бабусею.

  • Батьки мало читають і спілкуються з дитиною.

  • У садочку він мовчить, не включається в ігри.

Позиція батьків:
– «Він ще маленький, переросте. Ми не будемо витрачати гроші й час на заняття. Краще хай вдома сидить.»