тест до підсумкового контролю
1. Антропогенні зміни – це:
а) будь-які зміни, що відбуваються в житті суспільства;
б) зміни в навколишньому природному середовищі, що виникають в результаті діяльності людей;
в) зміни в навколишньому природному середовищі, що виникають після повеней, пожеж, землетрусів;
г) будь-які зміни в природі, що виникають від дій людей, тварин, природних стихій.
2. Значення екологічної освіти полягає:
а) у оволодінні екологічних знань, формуванні екологічної свідомості і культури у суспільстві;
б) в отриманні екологічних знань і методів вирішення екологічних проблем виробництві;
в) усі відповіді правильні;
г) правильної відповіді немає.
3. До раціонального природокористування не відносять:
а) принцип оптимальності використання природних ресурсів;
б) принцип збереження просторової цілісності природничих систем;
в) принцип ієрархічності суспільства і природи;
г) принцип взаємозалежності суспільства і природи.
4. Раціональне природокористування – це:
а) необхідний і доступний для буття людства простір, що піддається впливу суспільства, яке у ньому живе, частково його дає природа, а також створює сама людина;
б) показники залучення ресурсів до господарчого обігу з цільовим призначенням, нормативи якості середовища та ресурсів, показники нормальної і фактичної продуктивності ресурсів, розміри збитку господарству країни, стан здоров’я населення;
в) економне, бережливе спрямування суспільних заходів, що призначені для планомірного збереження та розширеного відтворення природо-ресурсного потенціалу, поліпшення виробничих умов родючості ґрунтів, продуктивності водних ресурсів, лісу, атмосферного повітря, інших факторів та чинників виробництва;
г) використання природних ресурсів в обсягах та способами, які забезпечують сталий економічний розвиток, гармонізацію взаємодії суспільства і природного середовища, раціоналізацію використання природно-ресурсного потенціалу, економічні механізми екологобезпечного природокористування
5. До раціонального природокористування відносять:
а) економне використання природних ресурсів ,які забеспечують сталий розвиток;
б) охорона та відновлення природних ресурсів з урахуванням потреб суспільства і природи;
в) організація та регулювання природо господарчих зв’язків на основі еколого-економічної доцільності;
г) усі відповіді правильні.
6. Раціональне природокористування враховує:
а) природоохоронні заходи після порушень в екосистемі;
б) виробництво максимальної кількості товарів з природних ресурсів для задоволення потреб суспільства;
в) економічну ефективність, охорону та відтворення природних ресурсів;
г) усі відповіді неправильні.
7. Економіка природокористування – це:
а) наука, що вивчає економічні та екологічні проблеми, які виникають при створенні матеріальних і нематеріальних благ;
б) наука, що вивчає різноманітні відносини між суспільством та природним середовищем;
в) міждисциплінарна наука, що вивчає взаємовідносини між соціально-економічним розвитком суспільства і використанням природних ресурсів та розробляє шляхи їх економічного регулювання;
г) міждисциплінарна наука, що створює методи економічної оцінки використання природних ресурсів суспільством.
8. Екологічна культура формується як процес єдності проблем:
а) формування екологічної свідомості і розуміння наслідків забруднення навколишнього природного середовища;
б) широке роз’яснення екологічних наслідків, необхідність екологічного підходу в життєдіяльності людини і поява в них екологічної свідомості;
в) формування екологічної відповідальності у виробництві, розуміння шляхів вирішення екологічних проблем, роз’яснення напрямів розвитку економіки країни;
г) пошук вирішення всіх екологічних проблем, поєднання екологічних і економічних проблем, єдність загальних знань з екологією.
Метод оцінювання: Краща оцінка.