Семінар 1. Місце України в імперському шкільному курсі історії царської Росії.

Setup phase

Workshop timeline with 5 phasesSkip to current tasks
Setup phase
Current phase
  • Task info The workshop is currently being set up. Please wait until it is switched to the next phase.
Submission phase
Assessment phase
Grading evaluation phase
Closed
Description


План.

1. Офіційні російські теорії про минуле українського народу

- Теорія праруської народності як спільного кореня «великоруського», «білоруського» і «малоруського» народів з підкресленням їхнього слов’янського братерства;

- Теорія єдності історії цих народів з явною тенденцією до ігнорації національних особливостей в історії українського народу;

- Привласнення Росією історично-культурної спадщини Київської Русі;

- Теорія єдності російської культури з українською і залежності української культури від російської, з підкресленням благотворного впливу останньої.

2. Місце України в імперському шкільному курсі вітчизняної історії царської Росії.

3. Вплив Валуївського та Емського указів на розвиток шкільної освіти на українських землях.


Рекомендована література:

1. Грицак Я. Нарис історії України. Формування модерної української нації ХІХ – ХХ століття. – К., 1996.

 2. Присяжнюк Ю.П. Українська освіта як традиційне явище в умовах модернізації (історико-антропологічне дослідження). – Черкаси, 2005.

3. Реєнт О. Україна в імперську добу ХІХ – початок ХХ ст. – К., 2003.

4.  Стельмах С. Історична думка в Україні ХІХ – поч. ХХ ст. – К., 1997.

5. Турченко Г. Історія України 1861–1917 рр.: навчально-методичний посібник для студентів освітньо-кавліфікаційного рівня “бакалавр” напряму підготовки “Історія”. – Запоріжжя: ЗНУ, 2014.

6. Щербак М.Г., Щербак Н.О. Національна політика царизму на Правобережній Україні (друга половина ХІХ ст. – поч. ХХ ст.). – К., 1997.