Семінар 1. Місце України в імперському шкільному курсі історії царської Росії.

Фаза настройки

Сроки проведения семинара с фазами (5)Перейти к текущим задачам
Фаза настройки
Текущая фаза
  • Информация о задаче В настоящее время семинар настраивается. Пожалуйста, подождите, пока он перейдет в следующую фазу.
Фаза представления работ
Фаза оценивания
Фаза оценивания оценок
Закрыто
Введение


План.

1. Офіційні російські теорії про минуле українського народу

- Теорія праруської народності як спільного кореня «великоруського», «білоруського» і «малоруського» народів з підкресленням їхнього слов’янського братерства;

- Теорія єдності історії цих народів з явною тенденцією до ігнорації національних особливостей в історії українського народу;

- Привласнення Росією історично-культурної спадщини Київської Русі;

- Теорія єдності російської культури з українською і залежності української культури від російської, з підкресленням благотворного впливу останньої.

2. Місце України в імперському шкільному курсі вітчизняної історії царської Росії.

3. Вплив Валуївського та Емського указів на розвиток шкільної освіти на українських землях.


Рекомендована література:

1. Грицак Я. Нарис історії України. Формування модерної української нації ХІХ – ХХ століття. – К., 1996.

 2. Присяжнюк Ю.П. Українська освіта як традиційне явище в умовах модернізації (історико-антропологічне дослідження). – Черкаси, 2005.

3. Реєнт О. Україна в імперську добу ХІХ – початок ХХ ст. – К., 2003.

4.  Стельмах С. Історична думка в Україні ХІХ – поч. ХХ ст. – К., 1997.

5. Турченко Г. Історія України 1861–1917 рр.: навчально-методичний посібник для студентів освітньо-кавліфікаційного рівня “бакалавр” напряму підготовки “Історія”. – Запоріжжя: ЗНУ, 2014.

6. Щербак М.Г., Щербак Н.О. Національна політика царизму на Правобережній Україні (друга половина ХІХ ст. – поч. ХХ ст.). – К., 1997.