МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ
Метою виробничої практики зі спеціалізації є засвоєння сучасних методів фізико-хімічного аналізу якості промислових та продовольчих товарів на базі експертних лабораторій та лабораторій контролю за якістю продукції; знайомство з особливостями сучасних технологій виробництва товарів на запорізьких підприємствах.
Основними завданнями практики є:
- сформувати цілісне уявлення про сучасні фізико-хімічні методи технологічного контролю виробництва;
- закріплення знань основних законів хімії, що лежать в основі сучасних технологічних процесів одержання неорганічних і органічних речовин, зокрема, металів, сплавів, пластичних мас, хімічних волокон, лікарських препаратів, харчових продуктів;
- ознайомлення студентів з основними напрямами сучасних наукових досліджень у галузі розробки інструментальних методів контролю якості товарів;
- ознайомлення студентів з порядком проведення практики, виконання і звітування про результати проведеної роботи;
- сприяння оволодінню сучасними інформаційними технологіями;
- сприяння формування навичок самостійної діяльності – навчальної, наукової, виробничої;
- виховання професіоналізму.
У результаті проходження практики бакалавр повинен уміти:
- раціонально підібрати методи і методики інструментального контролю якості продукції;
- використовувати на практиці сучасні фізико-хімічні методи для визначення наступних показників:
а) концентрації речовин;
б) макро- і мікроелементного складу продукту;
в) вмісту білків, вуглеводів, жирів, вітамінів, амінокислот;
г) структурно-механічних властивостей: міцності, пружності, пластичності, в‘язкості та інших реологічних характеристик продуктів харчування;
д) характеризувати фізико-хімічні показники безпечності різних груп продовольчих та непродовольчих товарів згідно вимог нормативних документів.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми бакалаври повинні досягти таких компетентностей:
– Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімії або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів природничих наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов (ІК).
– Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК 1).
– Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК 2).
– Здатність працювати у команді (ЗК 3).
– Здатність до адаптації та дії в новій ситуації (ЗК 4).
– Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК 5).
– Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) (ЗК 7).
– Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів) (ЗК 8).
– Прагнення до збереження навколишнього середовища. (ЗК 9).
– Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК 10).
– Здатність бути критичним і самокритичним (ЗК 11).
– Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя (ЗК 13)
– Здатність застосовувати знання і розуміння математики та природничих наук для вирішення якісних та кількісних проблем в хімії (СК 1)..
– Здатність розпізнавати і аналізувати проблеми, застосовувати обґрунтовані (чи доцільні) методи вирішення проблем, приймати обґрунтовані рішення в області хімії
(СК 2).
– Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт виходячи із вимог хімічної метрології та професійних стандартів в галузі хімії (СК 3).
– Здатність здійснювати сучасні методи аналізу даних (СК 5).
– Здатність оцінювати ризики (СК 6).
– Здатність здійснювати типові хімічні лабораторні дослідження (СК 7).
– Здатність здійснювати кількісні вимірювання фізико-хімічних величин, описувати, аналізувати та критично оцінювати експериментальні дані (СК 8).
– Здатність використовувати стандартне хімічне обладнання (СК 9).
– Здатність до опанування нових областей хімії шляхом самостійного навчання (СК 10).
– Здатність формулювати етичні та соціальні проблеми, які стоять перед хімією, та здатність застосовувати етичні стандарти досліджень і професійної діяльності в галузі хімії (наукова доброчесність) (СК 11)
– Здатність використовувати хімічні поняття, факти, концепції, принципи та теорії, що стосуються природничих наук для забезпечення можливості надалі глибоко розуміти спеціалізовані області хімії (СК 12)
– Здатність застосовувати сучасні уявлення про теорію будови, номенклатуру, методи одержання та хімічні перетворення органічних сполук; взаємозв’язок будови, реакційної здатності та біологічної активності органічних сполук (СК 13).
– Навички в практичному застосуванні теоретичних відомостей (СК 14)
- Асистент із правами викладача: Генчева Вікторія Іванівна
- Асистент із правами викладача: Корнет Марина Миколаївна