МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА КОМПЕТЕНТНОСТІ  ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ

 Метою  виробничої практики зі спеціалізації   є засвоєння сучасних методів фізико-хімічного аналізу якості промислових та продовольчих товарів на базі експертних лабораторій та лабораторій контролю за якістю продукції; знайомство з особливостями сучасних технологій виробництва товарів на запорізьких підприємствах.

Основними завданнями  практики є:

- сформувати цілісне уявлення про сучасні  фізико-хімічні методи технологічного контролю виробництва;

 - закріплення знань основних законів хімії, що лежать в основі сучасних технологічних процесів одержання неорганічних і органічних речовин, зокрема, металів, сплавів, пластичних мас, хімічних волокон, лікарських препаратів, харчових продуктів;

- ознайомлення студентів з основними напрямами сучасних наукових досліджень у галузі розробки інструментальних методів контролю якості товарів;

  -  ознайомлення студентів з порядком проведення практики, виконання і звітування про результати проведеної роботи;

  - сприяння оволодінню сучасними інформаційними технологіями;

  - сприяння  формування навичок самостійної діяльності – навчальної, наукової, виробничої;

 - виховання  професіоналізму.

    У результаті проходження   практики бакалавр  повинен уміти:

   -  раціонально підібрати методи і методики інструментального контролю якості продукції;

   -  використовувати на практиці сучасні фізико-хімічні методи для визначення наступних показників:

      а)  концентрації речовин;

      б)  макро- і мікроелементного складу продукту;

      в)  вмісту білків, вуглеводів, жирів, вітамінів, амінокислот;

     г)  структурно-механічних властивостей: міцності, пружності, пластичності, в‘язкості та інших реологічних характеристик продуктів харчування;

     д)  характеризувати  фізико-хімічні показники безпечності різних груп продовольчих та непродовольчих товарів згідно вимог нормативних документів.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми бакалаври повинні досягти таких компетентностей:

– Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми хімії або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів природничих наук і характеризується комплексністю та невизначеністю умов (ІК).

– Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу  (ЗК  1).

– Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями     (ЗК 2).

– Здатність працювати у команді  (ЗК 3).

– Здатність до адаптації та дії в новій ситуації  (ЗК 4).

– Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК 5).

– Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з     експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності) (ЗК 7).

– Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів) (ЗК 8).

– Прагнення до збереження навколишнього середовища. (ЗК 9).

– Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК 10).

– Здатність бути критичним і самокритичним (ЗК 11).

– Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя (ЗК 13)

 – Здатність застосовувати знання і розуміння математики та природничих наук для вирішення якісних та кількісних проблем в хімії (СК 1)..

 – Здатність розпізнавати і аналізувати проблеми, застосовувати обґрунтовані (чи доцільні) методи вирішення проблем, приймати обґрунтовані рішення в області хімії

(СК 2).

 – Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт виходячи із вимог хімічної метрології та професійних стандартів в галузі хімії (СК 3).

 – Здатність здійснювати сучасні методи аналізу даних (СК 5).

 – Здатність оцінювати ризики  (СК 6).

– Здатність здійснювати типові хімічні лабораторні дослідження (СК 7).

– Здатність здійснювати кількісні вимірювання фізико-хімічних величин, описувати, аналізувати та критично оцінювати експериментальні дані (СК 8).

– Здатність використовувати стандартне хімічне обладнання (СК 9).

– Здатність до опанування нових областей хімії шляхом самостійного навчання (СК 10).

– Здатність формулювати етичні та соціальні проблеми, які стоять перед хімією, та здатність застосовувати етичні стандарти досліджень і професійної діяльності в галузі хімії (наукова доброчесність) (СК 11)

– Здатність використовувати хімічні поняття, факти, концепції, принципи та теорії, що стосуються природничих наук для забезпечення можливості надалі глибоко розуміти спеціалізовані області хімії (СК 12)

– Здатність застосовувати сучасні уявлення про теорію будови, номенклатуру, методи одержання та хімічні перетворення органічних сполук; взаємозв’язок будови, реакційної здатності та біологічної активності органічних сполук (СК 13).

 Навички в практичному застосуванні теоретичних відомостей  (СК 14)


Кредити: 3