Метою вивчення навчальної дисципліни «Актуальні проблеми теорії та практики фінансів» є засвоєння студентами спеціальних знань з теорії і практики фінансів, дослідження фінансових відносин і характеру їх впливу на суспільство, що становить теоретичну основу дисципліни, а також набуття практичних навичок щодо управління фінансами і фінансовою діяльністю в цілому, аналізу фінансових відносин, оцінки ризиків, що впливають на фінансово-економічні відносини на макро- та мікрорівнях фінансової системи.

Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є фінансова система та її особливості.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Актуальні проблеми теорії та практики фінансів» є:  

опанувати теоретичні основи функціонування фінансів в умовах ринкових відносин в Україні, принципами і конкретними формами організації фінансових відносин у різних сферах життєдіяльності суспільства;

засвоїти особливості побудови бюджетної системи України та окремих зарубіжних країн;

засвоїти законодавчі й інструктивні матеріали функціонування фінансів;

ознайомитися з формами і методами планування в бюджетних організаціях, підприємствах та страхових компаніях, особливостями організації функціонування органів управління фінансовою системою;

опанувати теоретичні та методологічні аспекти актуальних проблем фінансів України;

з’ясувати методи аналізу фінансових проблеми, підходи та шляхи розв’язування фінансових проблем;

з’ясувати можливі напрями впливу фінансів на суспільний прогрес і роль фінансів в економічній перебудові суспільства на шляху розвитку ринкових відносин;

набути навичок об'єктивно оцінювати економічні процеси, які відбуваються в суспільстві;

виробити навички розробляти й вирішувати актуальні питання теорії і практики розбудови фінансової політики держави;

набути вміння правильно розуміти закономірності у сфері фінансових відносин держави, суб'єктів підприємницької діяльності та населення і розкрити шляхи використання цих закономірностей у практиці фінансової роботи;

набути вміння визначити сукупність заходів, що забезпечують використання фінансів як одного з дійових важелів економічної політики держави, формувати шляхи подолання негативних явищ, які супроводжують фінансові відносини в різних сферах та ланках фінансової системи;

набути вміння оцінювати ризики, спричинені тими чи іншими негативними явищами, що впливають на фінансово-економічні відносини на макро- та мікрорівнях фінансової системи.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути таких результатів навчання (знання, уміння тощо) та компетентностей:

Заплановані робочою програмою результати навчання

та компетентності

Методи і контрольні заходи

1

2

Загальні компетентності

ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

ЗК3. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

ЗК4. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.

ЗК5. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

ЗК6. Навички міжособистісної взаємодії.

ЗК7. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.

ЗК9. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

ЗК10 Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

 

Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний.  

Контрольні заходи: проміжне та підсумкове тестування; експрес-опитування; обговорення дискусійних наукових проблем.

Спеціальні компетентності

СК1. Здатність використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів та банківської справи у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності.

СК4. Здатність оцінювати дієвість наукового, аналітичного і методичного інструментарію для обґрунтування управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та страхування.

СК5. Здатність оцінювати межі власної фахової компетентності та підвищувати професійну кваліфікацію.

СК6. Здатність застосовувати міждисциплінарні підходи при розв’язанні складних задач і проблем у сфері фінансів, та кредиту.

СК7. Здатність до пошуку, використання та інтерпретації інформації, необхідної для вирішення професійних і наукових завдань в сфері фінансів та кредиту.

СК9. Здатність розробляти технічні завдання для проектування інформаційних систем у сфері фінансів, та кредиту.

  

Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний.  

Контрольні заходи: тестування; виступи на практичному занятті; презентація власних досліджень; розв’язання вправ і практичних задач.

Програмні результати навчання

ПР01. Використовувати фундаментальні закономірності розвитку фінансів, банківської справи та страхування у поєднанні з дослідницькими і управлінськими інструментами для здійснення професійної та наукової діяльності.

ПР02. Знати на рівні новітніх досягнень основні концепції і методології наукового пізнання у сфері фінансів та кредиту.

ПР03. Здійснювати адаптацію та модифікацію існуючих наукових підходів і методів до конкретних ситуацій професійної діяльності.

ПР04. Відшуковувати, обробляти, систематизувати та аналізувати інформацію, необхідну для вирішення професійних та наукових завдань в сфері фінансів та кредиту.

ПР06. Доступно і аргументовано представляти результати досліджень усно і письмово, брати участь у фахових дискусіях.

ПР07. Вирішувати етичні дилеми з опорою на норми закону, етичні принципи та загальнолюдські цінності

ПР11. Застосовувати поглиблені знання в сфері фінансового, та банківського менеджменту для прийняття рішень.

ПР12. Обґрунтувати вибір варіантів управлінських рішень у сфері фінансів, банківської справи та оцінювати їх ефективність з урахуванням цілей, наявних обмежень, законодавчих та етичних аспектів.

ПР13. Оцінювати ступінь складності завдань при плануванні діяльності та опрацюванні її результатів.

  

Методи контролю: усний, письмовий, тестовий, практичний.   

Контрольні заходи включають модульний  контроль успішності студентів, поточний контроль, підсумковий контроль, самостійну роботу.  

Модульний  контроль успішності студентів здійснюється для перевірки рівня засвоєння  навчального матеріалу в кінці кожного змістовного модуля у формі письмового опитування.

Поточний контроль проводиться у формі письмового контролю на практичних заняттях, виступів студентів при обговоренні питань на практичних заняттях, а також у формі комп'ютерного  тестування (теоретичне завдання), презентації результатів виконаних завдань та досліджень, розв’язання вправ і практичних задач (практичне завдання), виступів студентів.

Підсумковий контроль, тобто екзамен, проводиться в усній формі за білетами (відповіді на питання), а також за допомогою тестування (через систему Moodle) (теоретичне завдання) та у письмовій формі за контрольними завданнями (розв’язання вправ і практичних задач) (практичне завдання).

Самостійна робота передбачає вивчення студентами пройденого матеріалу за темами.

 


Кредити: 4
Семестр: 224