Метою викладання навчальної дисципліни «Еколого-економічний аналіз діяльності підприємства» є надання майбутнім фахівцям високого рівня знань в сфері організаційно-економічного, техніко-технологічного та управлінського механізмів раціоналізації природокористування; моделюванні раціональних еколого-економічних та економіко-виробничих систем; розробки заходів з раціоналізації використання невідтворюваних природних ресурсів в розрізі загальної концепції сталого розвитку.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Еколого-економічний аналіз діяльності підприємства» є:

- ознайомлення студентів з основними концепціями, поняттями, методами і підходами, які використовуються в світовій практиці при еколого-економічному аналізі;

- виявлення найважливіших проблем, пов'язаних з реалізацією проектів на національному, регіональному, галузевому та місцевому рівнях;

- оволодіння практичними аналітичними навичками, інструментарієм, потрібним для проведення передпроектних заходів;

- дати системне уявлення про методи оцінки проектів, способів і засобів залучення ресурсів для реалізації проектів та механізмів керування ними;

-     засвоїти цілі, задачі, принципи, методи та форми економіко-екологічного аналізу оцінки впливу виробничо-господарської діяльності підприємств на довкілля;

-     виявити сутність специфічних проблем, пов’язаних з оптимізацією та раціоналізацією виробничо-господарської діяльності в розрізі мінімізації негативного впливу на довкілля;

-     вміти аналізувати економіко-екологічний стан виробничо-господарської діяльності підприємств та прогнозувати його подальший розвиток і пропонувати шляхи раціоналізації.

Згідно з вимогами освітньої (освітньо-професійної, освітньо-наукової) програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):

Загальні (універсальні):

–          вміння працювати автономно та в команді;

–          уміння оперувати методологією наукового апарату (проблема, ідея, мета, завдання; об’єкт, предмет, гіпотеза дослідження);

–          здатність знаходити нове в явищах, виявляти в них невідомі зв’язки й закономірності; адаптуватися до адаптації та дії в новій ситуації; здатність генерувати нові ідеї (креативність);

–          вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми, самостійне набуття й використання новітніх знань і умінь,

–          здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів);

–          здатність застосовувати комп’ютерну техніку та сучасну інформаційну та комунікаційну технологій;

–          здатність спілкуватися із неспеціалістами, включаючи формування навичок до викладання;

–          здатність спілкуватися з нефахівцями своєї галузі (з експертами з інших галузей);

–          здатність працювати в міжнародному контексті; надавати складну комплексну інформацію у стислій формі усно та/або письмово із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та відповідною діловою мовою у тому числі іноземною.

Спеціальні (фахові):

–          проведення аналітичних досліджень за допомогою надбаних знань та відповідних спеціальних методів.

–          здатність формувати стратегію екологізації розвитку виробництва, природокористування;

–          здатність розробляти та вдосконалювати наукові еколого-економічні методи оптимізації управління природоохоронною діяльністю підприємств;

–          застосовувати у практичній діяльності моделі управління виробництвом з урахуванням екологічного фактору;

–          формувати та впроваджувати на підприємствах організаційні екологічні структури управління; забезпечувати функціонування раціональних моделей організації екологічного управління;

–          здатність оцінювати організаційно-технічний  рівень природоохоронної діяльності підприємств та рівень використання природних ресурсів;

–          здатність здійснювати аналіз еколого-економічних результатів та ефективності фінансування природоохоронної діяльності підприємств;

–          вміння проводити комплексний аналіз проблем природоохоронної діяльності і пропонувати можливі шляхи їх вирішення.

–          здатність здійснювати контролінг виконання заходів, спрямованих на захист довкілля та раціональне використання природних ресурсів;

–          удосконалювати механізми еколого-економічної діагностики

здатність формувати проблеми та знаходити шляхи їх вирішення
Кредити: 3