Метою викладання навчальної дисципліни «Еколого-економічний аналіз діяльності підприємства» є надання майбутнім фахівцям високого рівня знань в сфері організаційно-економічного, техніко-технологічного та управлінського механізмів раціоналізації природокористування; моделюванні раціональних еколого-економічних та економіко-виробничих систем; розробки заходів з раціоналізації використання невідтворюваних природних ресурсів в розрізі загальної концепції сталого розвитку.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Еколого-економічний аналіз діяльності підприємства» є:
- ознайомлення студентів з основними концепціями, поняттями, методами і підходами, які використовуються в світовій практиці при еколого-економічному аналізі;
- виявлення найважливіших проблем, пов'язаних з реалізацією проектів на національному, регіональному, галузевому та місцевому рівнях;
- оволодіння практичними аналітичними навичками, інструментарієм, потрібним для проведення передпроектних заходів;
- дати системне уявлення про методи оцінки проектів, способів і засобів залучення ресурсів для реалізації проектів та механізмів керування ними;
- засвоїти цілі, задачі, принципи, методи та форми економіко-екологічного аналізу оцінки впливу виробничо-господарської діяльності підприємств на довкілля;
- виявити сутність специфічних проблем, пов’язаних з оптимізацією та раціоналізацією виробничо-господарської діяльності в розрізі мінімізації негативного впливу на довкілля;
- вміти аналізувати економіко-екологічний стан виробничо-господарської діяльності підприємств та прогнозувати його подальший розвиток і пропонувати шляхи раціоналізації.
Згідно з вимогами освітньої (освітньо-професійної, освітньо-наукової) програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):
Загальні (універсальні):
– вміння працювати автономно та в команді;
– уміння оперувати методологією наукового апарату (проблема, ідея, мета, завдання; об’єкт, предмет, гіпотеза дослідження);
– здатність знаходити нове в явищах, виявляти в них невідомі зв’язки й закономірності; адаптуватися до адаптації та дії в новій ситуації; здатність генерувати нові ідеї (креативність);
– вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми, самостійне набуття й використання новітніх знань і умінь,
– здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів);
– здатність застосовувати комп’ютерну техніку та сучасну інформаційну та комунікаційну технологій;
– здатність спілкуватися із неспеціалістами, включаючи формування навичок до викладання;
– здатність спілкуватися з нефахівцями своєї галузі (з експертами з інших галузей);
– здатність працювати в міжнародному контексті; надавати складну комплексну інформацію у стислій формі усно та/або письмово із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та відповідною діловою мовою у тому числі іноземною.
Спеціальні (фахові):
– проведення аналітичних досліджень за допомогою надбаних знань та відповідних спеціальних методів.
– здатність формувати стратегію екологізації розвитку виробництва, природокористування;
– здатність розробляти та вдосконалювати наукові еколого-економічні методи оптимізації управління природоохоронною діяльністю підприємств;
– застосовувати у практичній діяльності моделі управління виробництвом з урахуванням екологічного фактору;
– формувати та впроваджувати на підприємствах організаційні екологічні структури управління; забезпечувати функціонування раціональних моделей організації екологічного управління;
– здатність оцінювати організаційно-технічний рівень природоохоронної діяльності підприємств та рівень використання природних ресурсів;
– здатність здійснювати аналіз еколого-економічних результатів та ефективності фінансування природоохоронної діяльності підприємств;
– вміння проводити комплексний аналіз проблем природоохоронної діяльності і пропонувати можливі шляхи їх вирішення.
– здатність здійснювати контролінг виконання заходів, спрямованих на захист довкілля та раціональне використання природних ресурсів;
– удосконалювати механізми еколого-економічної діагностики
здатність формувати проблеми та знаходити шляхи їх вирішення- Docente: Бабміндра Дмитро Іванович