Метою викладання навчальної дисципліни «Інвестування» є ознайомлення студентів  з сутністю та необхідністю інвестування,  принципами й механізмом функціонування інвестиційного менеджменту та управління інвестиційною діяльністю підприємства, питаннями урегулювання інвестиційних відносин держави, підприємств та фізичних осіб, процесом використання цих закономірностей в практиці інвестування.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Інвестування» є:

ознайомлення студентів із системою сучасних методів управління інвестиційною діяльністю;

засвоєння методологічних основ побудови системи менеджменту інвестицій;

ознайомлення з  принципами державного регулювання і розробки інвестиційної політики;

опанування практичних методів стратегічного управління інвестиціями;

ознайомлення з методами маркетингу, організації, планування і фінансування інвестиційних проектів на підприємствах;

сприяння опануванню студентами сучасної інвестиційної ідеології;

сформувати логіку прийняття управлінських рішень у галузі реального фінансування.

 

У результаті вивчення курсу студент повинен

Знати:

основні закони економічного розвитку суспільства, економічні категорії та поняття данного курсу дисципліни;

основні напрямки інвестиційної діяльності підприємства;

науково-практичні методи управління інвестиційними проектами підприємства;

основні положення державної інвестиційної політики.

 

      Вміти: 

аналізувати соціально-економічні явища, що виникають в реальному житті;

прогнозувати стан економіки на перспективу, вільно орієнтуватися в ринкових умовах;

використовувати методики розрахунків основних економічних показників інвестиційних проектів підприємства, фінансово-промислової групи;

застосовувати сучасні методи управління інвестиціями, виробничими бізнес-технологіями;

визначати показники прибутковості інвестиційних  проектів та заходи зниження їх ризику;

оцінювати вплив інвестиційних проектів на результати діяльності підприємства.  

 

Міждисциплінарні зв’язки.  

Вивчення даної навчальної дисципліни студент розпочинає прослухавши перелік навчальних дисциплін гуманітарного та професійного циклів. Теоретико-методологічною базою вивчення цієї дисципліни є такі навчальні дисципліни, як:

1.       «Інноваційний розвиток підприємств» (у процесі вивчення якої студенти отримують спеціальні знання в галузі використання основних законодавчих та нормативних актів, які регламентують порядок інноваційної діяльності підприємств в Україні, з питань аналізу та оцінки інвестиційно-інвестиційних проектів, процесу надання фінансування інноваційно-інвестиційних проектів підприємств);

2.       «Банківські операції» (у процесі вивчення якої студенти отримують спеціальні знання з питань здійснення банківських операцій, пов’язаних з розрахунково-касовим, кредитним та іншими видами обслуговування клієнтів банку, надання банківських послуг, аналізу стану ліквідності та платоспроможності банку);

3.       «Історія економічних учень» (у процесі вивчення якої студенти отримують знання з питань історії виникнення та еволюція економічних ідей і концепцій, що панували в різні історичні епохи в окремих країнах, особливостей формування законодавчої бази та виникнення фінансових відносин між країнами, процесу розвитку підприємницької діяльності);

4.       «Страхування» (у процесі вивчення якої студенти отримують спеціальні знання з питань страхування фізичних і юридичних осіб в умовах ринкових відносин, надання страхових послуг у галузі особистого, майнового страхування та страхування відповідальності);

5.       «Мікроекономіка» (у процесі вивчення якої студенти отримують спеціальні знання щодо механізмів встановлення та відновлення рівноваги мікросистем та підвищення ефективності діяльності суб’єктів господарювання);

6.        «Статистика» (у процесі вивчення якої студенти отримують спеціальні знання з питань вивчення методичних підходів щодо оцінки економічної та соціальної ситуації в державі та здійснення прогнозних статистичних розрахунків на рівні підприємства);

7.       «Економіка підприємств» (у процесі вивчення якої студенти отримують спеціальні знання щодо аналізу результатів господарської діяльності підприємства, вміння формувати шляхи підвищення ефективності діяльності підприємства, розробляти стратегії розвитку діяльності підприємства, оцінювати ефективність діяльності підприємства, здійснювати поточне планування та оперативне управління реалізацією запропонованих заходів) та ін.

У свою чергу знання з даної дисципліни забезпечують основу для вивчення таких навчальних дисциплін, як:

1.       «Бюджетна система» (за рахунок формування теоретичних і практичних знань щодо методів і джерел формування доходів бюджету, напрямів і форм фінансування видатків, методика визначення обсягів бюджетних видатків, здійснення бюджетного планування та іншої бюджетної роботи);

2.       «Фінансове управління та планування підприємства» (за рахунок формування теоретичних і практичних знань стосовно вивчення методів фінансового планування, особливостей організації фінансового планування на підприємстві, системи бюджетного управління на підприємстві, методики бюджетування на підприємстві, особливостей розробки бюджетів на підприємстві);

3.       «Фінансові послуги» (за рахунок формування теоретичних і практичних знань стосовно методів і показників оцінки й аналізу фінансового стану підприємства, методи розрахунку амортизації як для цілей оподатковування, так і з позиції бухгалтерського обліку, проведення оцінки фінансового стану підприємства на базі розрахунку коефіцієнтів рентабельності, платоспроможності, фінансової стійкості і ділової активності, визначення конкурентних переваг окремих видів фінансових послуг), а також виконання тренінгів, курсових проектів, проходження виробничої практики, написання магістерських робіт.

У процесі навчання студенти отримують необхідні знання під час лекційних занять та виконання практичних завдань. Найбільш складні питання винесено на розгляд і обговорення під час практичних занять. Також велике значення в процесі вивчення та закріплення знань має самостійна робота студентів.

 

 


Кредити: 5
Семестр: 224