Метою вивчення навчальної дисципліни «Організація та управління системою фінансово-економічної безпеки підприємства» є засвоєння студентами спеціальних знань в галузі організації фінансово-економічної безпеки підприємства, дослідження стану економічної безпеки, що становить теоретичну основу дисципліни, а також набуття практичних навичок щодо застосування методів оцінки складових системи фінансово-економічної безпеки підприємства, підходів до управління системою фінансово-економічної безпеки.
Об’єктом вивчення навчальної дисципліни є система фінансово-економічної безпеки підприємства та її особливості.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Організація та управління системою фінансово-економічної безпеки підприємства» є:
− опанувати теоретичні основних організації та управління захистом діяльності підприємств від зовнішніх і внутрішніх загроз;
− засвоїти засоби забезпечення фінансово-економічної безпеки підприємства;
− з’ясувати засади створення та функціонування системи фінансово-економічної безпеки підприємства;
− ознайомитися з підходами організації процесу забезпечення фінансово-економічної безпеки на підприємстві;
− набути навичок застосовувати методи діагностики складових фінансово-економічної безпеки підприємства та формувати систему фінансово-економічної безпеки на підприємстві;
− виробити навички здійснювати управлінський аналіз ситуацій для прийняття та реалізації управлінських рішень протидії економічним загрозам;
− набути вміння впроваджувати заходи із досягнення фінансово-економічної безпеки на підприємстві.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути таких результатів навчання (знання, уміння тощо) та компетентностей:
Заплановані робочою програмою результати навчання та компетентності |
Методи і контрольні заходи |
1 |
2 |
Загальні компетентності |
|
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК3. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК4. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК5. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК6. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК7. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. ЗК9. Здатність діяти на основі етичних міркувань
|
Методи контролю: усний, письмовий, програмований, практичний. Контрольні заходи: проміжні та підсумкове тестування; експрес-опитування; обговорення дискусійних наукових проблем; написання есе. |
Спеціальні компетентності |
|
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів. СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани. СК3. Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту. СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації. СК5. Здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми. СК6. Здатність розробляти проєкти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість. СК7. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом.
|
Методи контролю: усний, письмовий, програмований, практичний. Контрольні заходи: тестування; виступи на практичному занятті; написання есе; презентація власних досліджень; розв’язання вправ і практичних задач. |
Програмні результати навчання |
|
ПР01. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах. ПР02. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення. ПР03. Проєктувати ефективні системи управління організаціями. ПР04. Обґрунтовувати та управляти проєктами, генерувати підприємницькі ідеї. ПР06. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність. ПР07. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті. ПР010. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач. ПР011. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу. ПР012. Вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом). ПР013. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу) |
Методи контролю: усний, письмовий, програмований, практичний. Контрольні заходи включають модульний контроль успішності студентів, поточний контроль, підсумковий контроль, самостійну роботу. Модульний контроль успішності студентів здійснюється для перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу в кінці кожного змістовного модуля у формі письмового опитування. Поточний контроль проводиться у формі письмового контролю на практичних заняттях, виступів студентів при обговоренні питань на практичних заняттях, а також у формі комп'ютерного тестування (теоретичне завдання), презентації результатів виконаних завдань та досліджень, розв’язання вправ і практичних задач, написання есе (практичне завдання), виступів студентів. Підсумковий контроль, тобто залік, проводиться в усній формі за білетами (відповіді на питання), а також за допомогою тестування (через систему Moodle) (теоретичне завдання) та у письмовій формі за контрольними завданнями (розв’язання вправ і практичних задач) (практичне завдання). Самостійна робота передбачає вивчення студентами пройденого матеріалу за темами.
|
- Trainer/in: Огренич (Швець) Юлія Олександрівна
- Асистент із правами викладача: Лепьохін Олександр Васильович