Section outline

  • Метою викладання навчальної дисципліни «Соціологія праці та комунікацій» є ознайомлення студентів з соціальними аспектами ринкової економіки, формування у студентів соціологічного погляду на трудову діяльність; наукового підходу до закономірностей розвитку і функціонування різних утворень (систем, інститутів) в галузі праці.

    Основними завданнями вивчення дисципліни «Соціологія праці та комунікацій» є набуття практичних навичок дослідження соціальних явищ і процесів, використання отриманих знань у професійній діяльності.

    Студенти повинні знати:

    – структуру соціологічного знання, місце в ній «Соціологія праці та комунікацій»; специфіку об'єкту і предмету «Соціологія праці та комунікацій»;

    – етапи і тенденції розвитку вітчизняної і зарубіжної соціології праці і трудових колективів;

    – основні категорії і поняття соціології праці і трудових колективів: характер праці, зміст праці, ринок праці, трудовий колектив та ін.;

    – сутність соціальних процесів в галузі праці, соціально-трудових відносин;

    – напрямки функціонування ринку праці і особливості його формування в Україні.

    У разі успішного завершення курсу студент зможе:

    – застосовувати соціологічні методи дослідження процесів і явищ в галузі праці;

    –       використовувати резервів підвищення ефективності праці у сучасних економічних умовах;

    – проводити соціологічних досліджень;

    – розробляти програми соціологічних досліджень у сфері праці і соціально-трудових відносин.