Section outline

    • Тема: Логічні моделі
      Мета: Навчитися представляти знання у вигляді логічних моделей.
      Завдання:
      1. Формалізуйте висловлювання за допомогою мови логіки висловлювань:
      - за гроші здоров’я не купиш;
      - ні Північ, ні Південь не здобули перемогу у громадянській війні;
      - якщо я втомлений або голодний, то не можу працювати.
      2. Формалізуйте висловлювання за допомогою мови логіки предикатів:
      - крадіжка – це злочин;
      - будь-який договір є угодою;
      - жоден кіт не товаришує з мишами;
      - кожний когось любить;
    • Тема: Продукційні моделі.
      Мета: Навчитися представляти знання у вигляді продукцій.
      Завдання:
      1. Навести власний приклад продукційної системи у формалізованому вигляді.
      2. Побудувати предикатно-продукційну модель предметної області:
      1) управління цінними паперами;
      2) придбання нерухомості;
      3) відпуск товарів зі складу за видатковою накладною.
      4) Придбання автомобіля;
      5) вибір транспортного маршруту;
      6) побудова локальної мережі;
      7) відкриття депозитного рахунку;
      8) оренда майна;
      9) медична діагностика очних захворювань;
      10) підбір кадрів;
      11) придбання пилососа;
      12) підбір туристичної подорожі;
      13) діагностика не справностей автомобіля;
      14) оцінка врожаю.
    • Тема: Робота в експертній оболонці CLIPS.
      Мета: навчитися та засвоїти основи роботи у середовищі системи CLIPS.
      Питання:
      1. Які є засоби для розроблення експертних систем?
      2. Що таке експертні оболонки?
      3. Що таке інженерія знань?
      4. Поясніть поняття моделі подання знань?
      5. Поясніть поняття предметної області.
      6. Яке призначення та особливостісистемиCLIPS?
    • Тема: Робота в експертній оболонці CLIPS.
      Мета: навчитися та засвоїти основи роботи у середовищі системи CLIPS.
      Питання:
      1. Що таке база знань, база правил і база фактів CLIPS?
      2. Що таке змінні і шаблони CLIPS?
      3. Які є оператори присвоєння, вводу-виводу і файли в CLIPS?
      4. Що таке функції CLIPS?
      5. Як побудувати ЕС CLIPS і провести консультацію?
      6. Який склад сесредовища системи CLIPS?