Perfilado de sección
-
-
Тема: Опис проблемних середовищ агентів задачі.
Мета: Навчитися описувати проблемні середовища агентів задачі
Завдання:
1. Визначити та описати проблемне середовище, дати визначення проблемного середовища за різними класифікаційними ознаками та описати компоненти, які формально визначають задачу для наступних агентів:
1) робот-футболіст;
2) збирач новин в Internet;
3) розв’язуваннясудоку;
4) збирач інформації про певнийпредмет;
5) робот-листоноша;
6) хлібопекар;
7) переглядач web-сторінок, що підкреслює ключовуінформацію;
8) оператор call-центру;
9) медична діагностичнасистема;
10) гравець у комп’ютерні ігри в якостіопонента;
11) контролер очисноїспоруди;
12) контролер електронної пошти, що сортує її за ступенемважливості;
13) система аналізу зображень, отриманих із цифровоїкамери;
14) прибиральник;
15) маляр на автомобільному виробництві. -
Тема: Розв’язок задач методами неінформативного та інформативного пошуку.
Мета: Навчитися розв’язувати задачі методами неінформативного пошуку, орієнтуватися в поняттях неінформативного пошуку, пошук у ширину, пошук за критерієм вартості, пошук у глибину, пошук з обмеженням глибини, пошук у глибину з ітераційним збільшенням глибини, двонаправлений пошук. Навчитися розв’язувати задачі методами інформованого пошуку, досліджувати простір станів, ознайомитися з видами інформованого пошуку.
Завдання:
1. Потрібно побудувати маршрут проїзду між містами. Відома топологія зв’язків між містами. Виконати: пошук у ширину; пошук у глибину; пошук з обмеженням глибини; пошук у глибину з ітераційним збільшенням глибини; двонаправлений пошук. Зобразити рух по дереву пошуку на його графі та вказати складність кожного виду пошуку. Відстань до пункту призначення з’ясувати за географічною картою.
2. Існує транспортна мережа України. Зв’язки є двосторонніми, тобто передбачають рух у двох напрямах. Відстань до пункту призначення з’ясувати за географічною картою. Виконати: жадібнийпошук за першим найкращим співпаданням; пошук А*: мінімізація сумарної вартості між обраними містами. Зобразити на графі обраний маршрут. Зробити висновки. -
Тема: Розв’язок задач з обмеженнями.
Мета: Навчитися розв’язувати задачі з обмеженнями, ознайомитися з методами оптимізації та задачами математичного програмування.
Завданны: Розфарбувати адміністративну карту будь-якої області у червоний, жовтий або зелений кольори так, щоб жодна пара сусідніх районів не мала однакового кольору, або показати, що це неможливо. -
Тема: Розв’язок фреймових задач.
Мета: Навчитися представляти знання у вигляді фреймів, навчити студентів розрізняти поняття: фрейм, слоти, первинний опис ситуації, приєднані процедури, сценарії.
Завдання:
1. Побудуйте фрейм для автоматизованої системи та конкретизуйте його індивідуальними даними.
1) рахунок за спожиту електроенергію за місяць;
2) продаж побутової техніки;
3) проектування локальної мережі;
4) надання послуг салоном краси;
5) облік успішності студентів;
6) реєстрація учасників змагань із шахів;
7) один день оператораcall-центру;
8) один день спілкування по мобільному телефону;
9) формування прибуткової накладної;
10) формування рахунок-фактури;
11) поповнення каталогу автомобілів автосалону;
12) поповнення бібліографічного каталогу;
13) відкриття депозитного рахунку;
14) вирощування квітів;
15) побудувати будинок.
2. Побудуйте сценарій, який визначає послідовність дій при:
1) відвідинах салону краси;
2) спілкуванні по телефону;
3) відвідинах кінотеатру;
4) написанні контрольної роботи, яка складається з п’яти завдань;
5) грі уфутбол;
6) обговоренні прочитаної книги;
7) складанні іспиту;
8) грі ушашки;
9) спілкуванні з другом за допомогою Skype;
10) отриманні інформації у довідковому бюро залізничного вокзалу;
11) отриманні грошового переказу у банку;
12) покупці пилососу;
13) створенні електронної скриньки на сайті;
14) відвідинахтеатру;
15) катанні на ковзанах здрузями.
-