Perfilado de sección

    • Тема: Опис проблемних середовищ агентів задачі.
      Мета: Навчитися описувати проблемні середовища агентів задачі
      Завдання:
      1. Визначити та описати проблемне середовище, дати визначення проблемного середовища за різними класифікаційними ознаками та описати компоненти, які формально визначають задачу для наступних агентів:
      1) робот-футболіст;
      2) збирач новин в Internet;
      3) розв’язуваннясудоку;
      4) збирач інформації про певнийпредмет;
      5) робот-листоноша;
      6) хлібопекар;
      7) переглядач web-сторінок, що підкреслює ключовуінформацію;
      8) оператор call-центру;
      9) медична діагностичнасистема;
      10) гравець у комп’ютерні ігри в якостіопонента;
      11) контролер очисноїспоруди;
      12) контролер електронної пошти, що сортує її за ступенемважливості;
      13) система аналізу зображень, отриманих із цифровоїкамери;
      14) прибиральник;
      15) маляр на автомобільному виробництві.
    • Тема: Розв’язок задач методами неінформативного та інформативного пошуку.
      Мета: Навчитися розв’язувати задачі методами неінформативного пошуку, орієнтуватися в поняттях неінформативного пошуку, пошук у ширину, пошук за критерієм вартості, пошук у глибину, пошук з обмеженням глибини, пошук у глибину з ітераційним збільшенням глибини, двонаправлений пошук. Навчитися розв’язувати задачі методами інформованого пошуку, досліджувати простір станів, ознайомитися з видами інформованого пошуку.
      Завдання:
      1. Потрібно побудувати маршрут проїзду між містами. Відома топологія зв’язків між містами. Виконати: пошук у ширину; пошук у глибину; пошук з обмеженням глибини; пошук у глибину з ітераційним збільшенням глибини; двонаправлений пошук. Зобразити рух по дереву пошуку на його графі та вказати складність кожного виду пошуку. Відстань до пункту призначення з’ясувати за географічною картою.
      2. Існує транспортна мережа України. Зв’язки є двосторонніми, тобто передбачають рух у двох напрямах. Відстань до пункту призначення з’ясувати за географічною картою. Виконати: жадібнийпошук за першим найкращим співпаданням; пошук А*: мінімізація сумарної вартості між обраними містами. Зобразити на графі обраний маршрут. Зробити висновки.
    • Тема: Розв’язок задач з обмеженнями.
      Мета: Навчитися розв’язувати задачі з обмеженнями, ознайомитися з методами оптимізації та задачами математичного програмування.
      Завданны: Розфарбувати адміністративну карту будь-якої області у червоний, жовтий або зелений кольори так, щоб жодна пара сусідніх районів не мала однакового кольору, або показати, що це неможливо.
    • Тема: Розв’язок фреймових задач.
      Мета: Навчитися представляти знання у вигляді фреймів, навчити студентів розрізняти поняття: фрейм, слоти, первинний опис ситуації, приєднані процедури, сценарії.
      Завдання:
      1. Побудуйте фрейм для автоматизованої системи та конкретизуйте його індивідуальними даними.
      1) рахунок за спожиту електроенергію за місяць;
      2) продаж побутової техніки;
      3) проектування локальної мережі;
      4) надання послуг салоном краси;
      5) облік успішності студентів;
      6) реєстрація учасників змагань із шахів;
      7) один день оператораcall-центру;
      8) один день спілкування по мобільному телефону;
      9) формування прибуткової накладної;
      10) формування рахунок-фактури;
      11) поповнення каталогу автомобілів автосалону;
      12) поповнення бібліографічного каталогу;
      13) відкриття депозитного рахунку;
      14) вирощування квітів;
      15) побудувати будинок.
      2. Побудуйте сценарій, який визначає послідовність дій при:
      1) відвідинах салону краси;
      2) спілкуванні по телефону;
      3) відвідинах кінотеатру;
      4) написанні контрольної роботи, яка складається з п’яти завдань;
      5) грі уфутбол;
      6) обговоренні прочитаної книги;
      7) складанні іспиту;
      8) грі ушашки;
      9) спілкуванні з другом за допомогою Skype;
      10) отриманні інформації у довідковому бюро залізничного вокзалу;
      11) отриманні грошового переказу у банку;
      12) покупці пилососу;
      13) створенні електронної скриньки на сайті;
      14) відвідинахтеатру;
      15) катанні на ковзанах здрузями.