Структура за темами

  • Ораторське мистецтво.

  • Робота актора над голосом.


    • Від етюду до ролі

      Тема 5. Мізансцена – мова режисера та інструмент актора. 

      Актор – творець мізансцен у процесі творення сценічного етюду. «Мізансцена» (від фр. – розташування на сцені) як подія, виявлена видовищно. Пластична форма вираження у просторі й часі внутрішньої суті завершеного уривка сценічної дії, взаємодії або події, часу конфлікту. Мізансцена як один із універсальних засобів існування актора на сцені. Іномовна образність у мізансцені: за допомогою зовнішніх, фізичних дій персонажів виявляти внутрішні, психологічні відношення і дії.

      Тема 6. Взаємодія акторів на сцені. 

      Процес взаємодії акторів на сцені. Уміння актора спостерігати життя, стосунки людей, уміння помічати в окремій деталі поведінки однієї людини вплив поведінки іншої. Особливості сценічного спілкування. Взаємодія з партнером. Елементи живого процесу сценічної взаємодії: оцінка, орієнтація, привернення уваги партнера, пристосування до об’єкта, характер та динаміка пристосування. Взаємодія як процес становлення та розвитку взаємовідносин з об’єктами партнерами під час сценічної боротьби.

      Тема 7. Парний та масовий етюди: основні вимоги до даної форми. 

      Парний етюд в умовах виправданого мовчання. Засвоєння принципів сценічного спілкування з партнером у парному етюді. Особливості над постановкою парних етюдів. Репетиційна робота над парними етюдами на сценічному майданчику. Вправи на засвоєння законів спілкування на орієнтування, пристосування, взаємодію. Вправи на оцінку дії партнера на задану тему або імпровізацію. Вправи на привернення уваги партнера.

      Тема 8.Робота над масовим етюдом. 

      Поняття парний та масовий етюди, вимоги до їх створення, особливості та відмінності. Робота над постановкою етюду. Засвоєння принципів сценічного спілкування у масовому етюді. Маса як головна дійова особа етюду. Організація дії виконавців у масовій сцені. Специфіка взаємодії у масовому етюді, її характер. Підтекст як комплекс думок і почуттів, що містяться у тексті ролі. Розкриття підтексту за допомогою пауз, внутрішніх монологів, ритмічної організації вистави. Вправи на рольову поведінку в різних найрізноманітніших ситуаціях, у запропонованих обставинах, у процесі спілкування на імпровізаційні теми. 

      • Малі форми драматургії.

        Тема 9. Малі форми драматургії. 

        Різновиди малих форм драматургії. Особливості роботи над скетчем, інтермедією, мініатюрою. Підбір матеріалу та розробка ідейно-тематичного аналізу сценки. Репетиції у вигородці. Створення гумористичного образу – клоунада та пантоміма. Репетиція з реквізитом. Наділення бутафорії та реквізиту сценічними можливостями.

        • Секція 4