Структура за темами

  • Загальне

    Метою викладання  навчальної дисципліні « Великий практикум з хімії харчових продуктів  » є - сформувати у студентів практичні навички у визначені вмісту основних груп хімічних речовин у харчовій сировині та продуктах її переробки.

    Великий практикум є необхідною складовою частиною у вивченні хімії харчових речовин та здобуванні практичних навичок визначення вмісту цих речовин в основних групах харчових продуктів.

              Основними завданнями вивчення дисципліни « Великий практикум з хімії харчових продуктів » єосвоїти основні фізико-хімічні методи та методики визначення основних показників якості в продуктах харчування та харчовій сировині.

     У    результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

    знати:

    − роль білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин та вітамінів в організмі людини;

    − добові норми споживання основних харчових речовин;

    − органолептичні та фізико-хімічні методи визначення вмісту основних груп харчових речовин у харчовій сировині та продуктах її переробки.

    вміти:

    − підготувати досліджуваний продукт до конкретного виду фізико-хімічного аналізу;

    − готувати розчини хімічних речовин, що використовуються при виконанні конкретної методики;

    − будувати калібрувальний графік та визначати за ними концентрації речовин;

    − користуватися обладнанням для проведення аналізу;

    − оптимізувати вибір методики для визначення конкретних груп хімічних речовин у харчовій сировині та продуктах їх переробки.

    Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:

    v       Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК 2).

    v       Здатність працювати у команді (ЗК 3).

    v       Здатність до адаптації та дії в новій ситуації (ЗК 4).

    v       Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК 5).

    v       Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня  (з експертами інших галузей знань / видів економічної діяльності) (ЗК 7).

    v       Здатність діяти на основі етичних міркувань (ЗК 8).

    v       Прагнення до збереження навколишнього середовища (ЗК 9).

    v       Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК 10).

    v       Здатність бути критичним та самокритичним (ЗК 11).

    v       Відкритість до застосування хімічних знань та вмінь в широкому діапазоні      майбутніх місць роботи та в повсякденному житті  (ЗК 14).

    v        Здатність здійснювати математичні розрахунки, оцінку та аналіз помилок, правильно використовувати одиниці та способи представлення даних (ЗК 15).

    v       Навички до представлення комплексних даних усно та письмово (ЗК 16).

    v       Дотримуватись етичних принципів у професійній діяльності та з погляду розуміння можливого впливу досягнень з хімії на усі сфери життя (ЗК 17).

    v       Здатність застосовувати знання і розуміння математики та природничих наук для вирішення якісних та кількісних проблем у хімії (СК 1).

    v       Здатність розпізнавати і аналізувати проблеми, застосовувати обгрунтовані методи вирішення проблем, приймати обгрунтовані рішення в області хімії (СК 2).

    v       Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт, виходячи із вимог хімічної метрології та професійних стандартів у галузі хімії (СК 3).

    v       Здатність застосовувати сучасні методи аналізу даних (СК 5).

    v       Здатність оцінювати ризики (СК 6).

    v       Здатність здійснювати типові хімічні лабораторні дослідження (СК 7).

    v       Здатність здійснювати кількісні вимірювання фізико-хімічних величин, описувати, аналізувати  і критично оцінювати експериментальні дані (СК 8).

    v       Здатність використовувати стандартне хімічне обладнання (СК 9).

    v       Здатність до опановування нових областей хімії шляхом самостійного навчан-                 ня (СК 10).

    v       Здатність формулювати етичні та соціальні проблеми, які стоять перед хімією, та здатність застосовувати етичні стандарти досліджень і професійної діяльності в галузі хімії ( наукова доброчесність) (СК 11).

    v       Розуміння ключових хімічних понять, основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що стосуються природничих наук та наук про життя і землю, для забезпечення можливості в подальшому глибоко розуміти спеціалізовані області хімії (СК 12).

    v       Вміння застосовувати знання і розуміння для вирішення якісних та кількісних проблем відомої природи (СК 13).

    v       Навички в практичному застосуванні  теоретичних відомостей (СК 14).

    Міждисциплінарні зв’язки.  Знання, отримані студентами з дисциплін «Органічна хімія», «Аналітична хімія», «Біохімія», «Фізична та колоїдна хімія» забезпечують засвоєння курсу «Великий практикум з хімії харчових продуктів».

    Навчальна дисципліна «Великий практикум з хімії харчових продуктів» забезпечує студентів знаннями і компетентностями, необхідними для вивчення навчальних дисциплін  «Реологія харчової сировини та продуктів», «Хімія харчових добавок»,  та сприяє успішності проходження студентами виробничих  практик і подальшої професійної діяльності.

     


  • Розділ 1