напрям підготовки 6.040101 хімія
Мета та завдання навчальної дисципліни
Метою викладання навчальної дисципліни « Фізична хімія » є навчити студентів на основі знань головних розділів фізичної хімії з’ясовувати можливість протікання хімічних процесів, залежність напряму, швидкості і межі перебігу хімічних процесів від зовнішніх умов та властивостей молекул речовин, які беруть участь в хімічній реакції.
Основними завданнями вивчення дисципліни « Фізична хімія » є: вивчення та поясненння основних закономірностей, що визначають напрямок хімічних процесів, швидкість їх протікання, дії на них середовища, домішок і ін., визначення умов отримання максимального виходу необхідних продуктів.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
− основні закони фізичної хімії, які лежать в основі протікання хімічних процесів. Перш за все, це основи хімічної термодинаміки і кінетики, фазові та хімічні рівноваги;
− вчення про розчини та їх властивості на основі сучасної теорії розчинів електролітів та неелектролітів;
− вчення про електрохімічні явища, які зв’язані з електропровідністю речовин, а також з виникненням електродного, мембранного та окислювально-відновного потенціалів, що виникають внаслідок електрохімічних реакцій;
− фізико-хімію поверхневих явищ, яка вивчає сорбцію на нерухомій та рухомій межах поділу фаз;
− закони хімічної кінетики, яка вивчає перебіг хімічних процесів , а саме, механізм їх протікання;
уміти:
− вести розрахунки термодинамічних функцій за основними законами термохімії ;
− розраховувати кінетичні параметри систем: порядок, константу швидкості
реакції, енергію активації;
− вести розрахунки термодинамічних характеристик рівноважного стану системи;
− розраховувати фазові переходи в одно- та двокомпонентних системах;
− пояснювати і розраховувати властивості розчинів електролітів та
неелектролітів;
− проводити фізико-хімічний експеримент в обсязі лабораторних занять;− використовувати знання і навички, одержані при вивченні курсу для вирішення теоретичних та експериментальних завдань при проходженні спеціальних дисциплін, а також в подальшій трудовій діяльності.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
v Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (ЗК 1).
v Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК 2).
v Здатність працювати у команді (ЗК 3).
v Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК 5).
v Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК 10).
v Відкритість до застосування хімічних знань та вмінь в широкому діапазоні майбутніх місць роботи та в повсякденному житті (ЗК 14).
v Здатність здійснювати математичні розрахунки, оцінку та аналіз помилок, правильно використовувати одиниці та способи представлення даних (ЗК 15).
v Навички до представлення комплексних даних усно та письмово (ЗК 16).
v Здатність застосовувати знання і розуміння математики та природничих наук для вирішення якісних та кількісних проблем у хімії (СК 1).
v Здатність розпізнавати і аналізувати проблеми, застосовувати обгрунтовані методи вирішення проблем, приймати обгрунтовані рішення в області хімії (СК 2).
v Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт, виходячи із вимог хімічної метрології та професійних стандартів у галузі хімії (СК 3).
v Здатність застосовувати сучасні методи аналізу даних (СК 5).
v Здатність здійснювати типові хімічні лабораторні дослідження (СК 7).
v Здатність здійснювати кількісні вимірювання фізико-хімічних величин, описувати, аналізувати і критично оцінювати експериментальні дані (СК 8).
v Здатність використовувати стандартне хімічне обладнання (СК 9).
v Здатність до опановування нових областей хімії шляхом самостійного навчан- ня (СК 10).
v Розуміння ключових хімічних понять, основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що стосуються природничих наук та наук про життя і землю, для забезпечення можливості в подальшому глибоко розуміти спеціалізовані області хімії (СК12).
v Вміння застосовувати знання і розуміння для вирішення якісних та кількісних проблем відомої природи (СК13).
Міждисциплінарні зв’язки. Знання, отримані студентами з дисциплін: «Неорганічна хімія», «Аналітична хімія», «Органічна хімія» є підґрунтям для засвоєння курсу « Фізична хімія ».
Навчальна дисципліна «Фізична хімія» забезпечує студентами знаннями і компетентностями, необхідними для вивчення навчальних дисциплін «Фізичні методи дослідження речовин», «Колоїдна хімія», «Фізична хімія біополімерів», «Хімія високомолекулярних сполук», сприяє успішності проходження студентами виробничих практик і подальшої професійної діяльності.
Система накопичення балів