Тематический план

  • напрям підготовки 6.040101 хімія

     Мета та завдання навчальної дисципліни

     

    Метою  викладання навчальної дисципліни « Фізична хімія »  є навчити студентів на основі знань головних розділів фізичної  хімії з’ясовувати можливість протікання хімічних процесів, залежність напряму, швидкості і межі перебігу хімічних процесів від зовнішніх умов та властивостей  молекул речовин, які беруть участь в хімічній реакції.

    Основними завданнями вивчення дисципліни « Фізична хімія » є: вивчення та поясненння основних закономірностей, що визначають напрямок хімічних процесів, швидкість їх протікання, дії на них середовища, домішок і ін., визначення умов отримання максимального виходу необхідних продуктів.

    У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

    основні закони фізичної  хімії, які лежать в основі протікання хімічних процесів. Перш за все, це основи хімічної термодинаміки і кінетики,  фазові та хімічні рівноваги;

    −     вчення про розчини та їх властивості на основі сучасної теорії  розчинів електролітів та неелектролітів;

    −     вчення про електрохімічні явища, які зв’язані з електропровідністю речовин, а також з виникненням електродного, мембранного та окислювально-відновного потенціалів, що виникають внаслідок електрохімічних реакцій;

    −     фізико-хімію поверхневих явищ, яка вивчає сорбцію на нерухомій та рухомій межах поділу фаз;

    −     закони хімічної кінетики, яка вивчає перебіг хімічних  процесів , а саме, механізм їх протікання;

    уміти:

    −     вести розрахунки термодинамічних функцій  за основними законами термохімії ;

    −     розраховувати  кінетичні параметри систем: порядок,  константу швидкості

    реакції, енергію активації;

    −  вести розрахунки термодинамічних характеристик рівноважного стану системи;

    −  розраховувати фазові переходи в одно-  та  двокомпонентних системах;

    −  пояснювати і  розраховувати властивості розчинів електролітів та

    неелектролітів;

        проводити фізико-хімічний експеримент в обсязі лабораторних занять;
         
    −  використовувати знання і навички, одержані при вивченні курсу для вирішення  теоретичних та експериментальних завдань при проходженні спеціальних дисциплін, а також в подальшій трудовій діяльності.

    Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:

    v       Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу  (ЗК 1).

    v       Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК 2).

    v       Здатність працювати у команді (ЗК 3).

    v       Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК 5).

    v       Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК 10).

    v       Відкритість до застосування хімічних знань та вмінь в широкому діапазоні      майбутніх місць роботи та в повсякденному житті  (ЗК 14).

    v        Здатність здійснювати математичні розрахунки, оцінку та аналіз помилок, правильно використовувати одиниці та способи представлення даних (ЗК 15).

    v       Навички до представлення комплексних даних усно та письмово (ЗК 16).

    v       Здатність застосовувати знання і розуміння математики та природничих наук для вирішення якісних та кількісних проблем у хімії (СК 1).

    v       Здатність розпізнавати і аналізувати проблеми, застосовувати обгрунтовані методи вирішення проблем, приймати обгрунтовані рішення в області хімії (СК 2).

    v       Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт, виходячи із вимог хімічної метрології та професійних стандартів у галузі хімії (СК 3).

    v       Здатність застосовувати сучасні методи аналізу даних (СК 5).

    v       Здатність здійснювати типові хімічні лабораторні дослідження (СК 7).

    v       Здатність здійснювати кількісні вимірювання фізико-хімічних величин, описувати, аналізувати  і критично оцінювати експериментальні дані (СК 8).

    v       Здатність використовувати стандартне хімічне обладнання (СК 9).

    v       Здатність до опановування нових областей хімії шляхом самостійного навчан-                 ня (СК 10).

    v       Розуміння ключових хімічних понять, основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що стосуються природничих наук та наук про життя і землю, для забезпечення можливості в подальшому глибоко розуміти спеціалізовані області хімії (СК12).

    v       Вміння застосовувати знання і розуміння для вирішення якісних та кількісних проблем відомої природи (СК13).

         Міждисциплінарні зв’язки. Знання, отримані студентами з дисциплін: «Неорганічна хімія», «Аналітична хімія», «Органічна хімія» є підґрунтям для засвоєння курсу « Фізична хімія ».

     Навчальна дисципліна «Фізична хімія» забезпечує студентами знаннями і компетентностями, необхідними для вивчення навчальних дисциплін «Фізичні методи дослідження речовин», «Колоїдна хімія», «Фізична хімія біополімерів», «Хімія високомолекулярних сполук», сприяє успішності проходження студентами виробничих  практик і подальшої професійної діяльності.



  • Розділ 1 Термохімія та хімічна рівновага

  • Розділ 2 Фазові рівноваги

  • Ректорський контроль