Основна інформація
Програма вивчення навчальної дисципліни «ІЖ. Конвергентний ньюзрум» складена
відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів напряму «Журналістика»
Предметом вивчення навчальної дисципліни є конвергентний ньюзрум як редакція нового
типу, що створена для забезпечення нових вимог сучасного медійного середовища в цілому.
Міждисциплінарні зв’язки: курс «ІЖ. Конвергентний ньюзрум» пов’язаний із курсами
«Новітні медіа», «Журналістська майстерність», «Методи і прийоми журналістської праці»,
«Теорія журналістики», «Теорія і практика журналістської діяльності», «Професійні обов’язки
газетяра», «Інтернет-журналістика», «Комунікаційні технології», «Проблематика ЗМІ»,
«Тележурналістика», «Журналістська етика», «Пресова журналістика», «Нові комунікації»,
«Оптимізація роботи онлайн-видань», «Веб-дизайн та HTML-програмування».
Метою викладання навчальної дисципліни «ІЖ. Конвергентний ньюзрум» є:
формування знань про поняття «конвергенцію», «мультимедіа», «нові медіа», їх особливості,
взаємодію з традиційними медіа; отримання знань про поняття «конвергента журналістика» та
«конвергентна редакція»; отримання знань щодо світових та локальних тенденцій розвитку
ЗМІ, наслідків та перспектив цифрової революції та її впливу на щоденну діяльність
журналіста; нових ролях сучасних журналістів; формування навичок створення
мультимедійних текстів для різних медійних платформ, знання по особливості нової бізнес-
моделі конвергентного ньюзруму.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні ЗНАТИ:
- основні відмінності новітніх та мультимедійних медіа від традиційних;
- основні принципи роботи конвергентної редакції;
- значення понять «інтерактивність» та «гіпертекстуальність»;
- методи та прийоми створення мультимедійних новин, репортажів та інтерв’ю, їх
особливості, способи та прийоми підвищення якості текстів;
- методи використання відкритих джерел інформації – онлайн баз даних,
- особливості роботи програмами по створенню відео та аудіо;
- методи використання програм для створення інфографіки;
- методи використання програм по створенню карт та програм по роботі з великими
масивами даних;
- нові ролі журналістів та їх функціональні особливості;
- етичні засади журналістської праці для підготовки мультимедійного матеріалу.
ВМІТИ:
- знайти потрібну інформацію для створення журналістського тексту для конвергентного
ЗМІ;
- працювати з базами даних;
- користуватися мультимедійними інструментами по створенню аудіо, відео та
інфографіки;
- знаходити теми для мультимедійних текстів;
- створювати мультимедійні новини;
- створювати мультимедійні репортажі;
- проводити інтерв’ю;
- володіти структурою журналістського матеріалу;
- ефективно використовувати онлайн-сервіси по роботі з великими масивами даних;
- створювати та редагувати власні тексти мультимедійних матеріалів.