Tematyka

  • Спеціальність 102 хімія

    Мета навчального курсу – дати студентам комплекс теоретичних знань та практичних навичок з принципів роботи дослідної апаратури, навчити самостійно використовувати методики кількісного вивчення хімічних та біологічних процесів, параметрів, що впливають на ці процеси, закріпити знання з фізики, аналітичної, органічної та фізколоїдної хімії, що дозволяє в процесі навчання оволодіти вмінням працювати на сучасних приладах, показати органічний взаємозв'язок фізичних методів дослідження речовин з іншими дисциплінами фундаментального та професійно-орієнтованого напрямку, дати необхідну базу для подальшого самовдосконалення шляхом самостійної підготовки.

    Завдання навчальної дисципліни − засвоїти класифікацію фізичних методів аналізу, знати характеристику окремих методів, вивчити правила обробки результатів спостережень, вивчити співвідношення між складом і властивостями біологічних і хімічних рівноважних систем, використання вимірів фізичних і хімічних параметрів систем відповідними приладами, вивчити принципи роботи, можливості та недоліки апаратів, межі їх використання, можливі похибки та причини їх виникнення, встановлення взаємозв'язку між будовою і властивостями органічних сполук в тому об'ємі, який необхідний для подальшого вивчення І розуміння основних хімічних та біологічних процесів, які відбуваються на молекулярному рівні.

    Згідно з вимогами освітньої (освітньо-професійної, освітньо-наукової ) програми студенти  повинні досягнути таких результатів навчання (компетентностей):

    - володіти номенклатурою та класифікацією методів виділення природних сполук;

    - розуміти теоретичні основи, що лежать в основі різних видів фізичного аналізу;

    - освоїти особливості роботи приладів, що відносяться до коливальної, електронної спектроскопії, ЯМР, ЕПР, мас-спектрометрії;

    - освоїти особливості роботи приладів та обробка результатів експерименту;

    - ознайомитись з межами використання окремих видів інструментального аналізу;

    - обробляти дослідний матеріал, виникнення похибок, їх аналіз, врахування різних видів похибок.

    - готувати до експерименту об'єкти дослідження;

    - виконувати заміри в межах практикуму з фізичних методів аналізу;

    - проводити структурний, якісний та кількісний аналіз за сумою методів дослідження;

    - аналізувати одержані експериментальні результати, оформивши ъх у вигляді таблиць, графіків та діаграм.

    Міждисциплінарні зв’язки. Викладання курсу «Методи  виділення  та  ідентифікації  природних сполук» забезпечують дисципліни, які засвоювалися студентами під час навчання у середній загальноосвітній школі, зокрема «Хімія».

    Вивчення курсу «Методи  виділення  та  ідентифікації  природних сполук» забезпечує успішність вивчення наступних навчальних дисциплін:

    1. Аналітична хімія: знання основних хімічних законів, властивостей речовин, проведення якісних реакцій на катіони та аніони, виконання розрахунків під час виконання кількісного аналізу.

    2. Органічна хімія: знання хімічної термінології, основних законів та понять хімії.

    3. Техніка експерименту: знання про хімічний посуд, властивості, будову та перетворення речовин.

    4.  Хімія фізична: знання про будову і склад речовин, розуміння основних законів хімії, а також основних закономірностей протікання хімічних реакцій.

    5.  Хімія колоїдна: знання основних законів хімії, будови і складу речовин, властивостей неорганічних речовин і їх перетворень, властивостей розчинів.

    6. Хімічні методи в біології: знання основних хімічних законів та понять хімії, властивостей неорганічних речовин і їх перетворень.

    Біохімія: знання основних хімічних законів, властивостей речовин, їх перетворень та біологічної ролі хімічних елементів.
  • Розділ 1

  • Розділ 2

  • Індивідуальне завдання