Навчально-методичний розділ
Метою викладання навчальної дисципліни є опанування студентами теоретичними знаннями з питань адміністрування послуг у закладах, освіти, культури та спорту та набуття практичних вмінь і навичок щодо застосування законів, принципів, методів, технологій та процедур в управлінні суб'єктами сфери освіти; набуття вмінь та формування компетентностей, необхідних для виконання функцій та реалізації повноважень керівника.
Основні завдання вивчення дисципліни
· узагальнення теоретичних засад у сфері надання послуг у закладах освіти, культури та спорту;
· визначення суті, законів, принципів і механізмів адміністрування у закладах освіти, культури та спорту;
· опанування основами методології, технологіями та процедурами адміністрування об'єктів сфери послуг;
вміти:
підготувати нормативну документацію (накази, розпорядження тощо), пропозиції, рекомендації (проекти) для суб'єкта адміністрування щодо визначення стратегічних цілей, завдань та етапів управлінських рішень на основі результатів системного аналізу та соціально-економічного стану розвитку сфери освіти (об'єкта управління), застосовуючи методики визначення певних показників;
Мета: засвоєння теоретичних, методологічних та правових основ регулювання надання адміністративних послуг.
Основні поняття: послуга, адміністративна послуга, публічна влада, адміністративний орган, державні органи, місцеві органи, виконавча влада, центр надання адміністративних послуг.
Мета: визначити основні концептуальні засади нового публічного менеджменту та напрями його реалізації в публічному секторі на засадах менеджменту.
Основні поняття: новий публічний менеджмент, керівництво, управління, адміністрування, бенчмаркінг, аутсорсинг, електронний уряд, маркетинг, транспарентність, «магазин послуг», система управління контрактами, система агентств, пілотні проекти, контролінг, єдиний офіс, ваучери.Мета: визначити та пояснити основні інструменти нового публічного менеджменту у сфері адміністративних послуг на засадах менеджменту.
Основні поняття:бенчмаркінг, аутсорсинг, транспарентність, «магазин послуг», система агентств, пілотні проекти, контролінг, ваучери, суспільні послуги, публічні послуги, місцеве самоврядуванняМета: дати характеристику сучасним інструментам організації надання адміністративних послуг на основі впровадження інформаційно-комунікаційних технологій.
Основні поняття:електронний уряд, єдиний офіс, портал, електронні послуги, єдине вікно, прозорість, громадський контроль, уряд громадянам, уряд бізнесу, уряд урядовіМета: проаналізувати закордонну й українську практику організації надання адміністративних послуг.
Основні поняття:центр адміністративних послуг, «Прозорий офіс», «one-stop-shop», універсам послуг, субсидіарність, електронне врядування, відділ обслуговування мешканців, служба публічних послуг