Семінар 4.2. Проблема соціальної відповідальності у романі Е.Гаскелл "Північ та Південь"
Питання для обговорення:
1. Багаті та бідні: "дві нації" чи одна сім'я?
- У чому найважливіші причини бідності? Чому окремі люди чи нації виявляються успішнішими, ніж інші?
- Чи відчуваєте ви дистанцію між багатими й бідними? Чи змінилася ситуація на краще порівняно з описаною у романі Гаскелл?
- Чи можливо перемогти бідність? Чи є розподіл на багатих і бідних природним станом речей? Чи варто державі втручатися у цей процес?
- Якби ви мали необмежені ресурси й повноваження, у який спосіб ви взялися б перемагати бідність?
- У який спосіб Торнтону вдалося накопичити капітал? Чи є його історія типовою?
- Чи поділяєте ви ставлення Торнтона до бідних? Якщо так/ні, то чому?
- Чи є ставлення Торнтона до робочих та довкілля запорукою ефективності бізнесу? Які докази можна навести у підтримку/на заперечення подібного ставлення?
- У який спосіб життєвий досвід Маргарет, її оточення й родина впливають на її світосприйняття? Чи є її уявлення про світ об'єктивними?
- Чи можна назвати Маргарет справжньою захисницею прав робочого класу? Якщо так/ні, то чому?
- Чи є та допомога, яку надає Маргарет родинам робітників, ефективною? Які докази можна навести у підтримку/на заперечення подібного ставлення?
4. Страйк: позиція робітників
- У чому причини страйку робітників підприємства Торнтона? Чи можна було знайти мирне вирішення конфлікту?
- Які суперечки точаться серед страйкарів? Чому страйк не досягає мети?
- Скільки прикладів страйку (матеріального чи духовного) ми бачимо у тексті? Яка форма страйку видається вам найбільш ефективною і чому?
- 2 December 2018, 21:20 PM