Практичні завдання 5-6
Практичне завдання: Розробка схеми навчального експерименту за шаблоном.
Підготувати дидактичний матеріал та продемонструвати навчального і формуючого експерименту з видами дозованої педагогічної допомоги. Мета гри та вік дитини підбирається студентом самостійно. Приклад надання інструкцій наведений у статті. 
Орієнтовний перелік методик (вони є тут):
- •Матриці Равена
 - •Предметна класифікація (Семаго)
 - •Аналогії (Семаго)
 - •Четвертий зайвий
 - •Нісенітниці
 - •Тест П’єрона-Рузера
 - •Коректурні проби
 - •Фігури Поппельрейтера
 - •Фігури Тенслі
 - •Гештальт-тест Бендер
 - •Кубики Кооса
 
Інформація щодо дозованої педагогічної допомоги під час навчального експерименту:
У межах навчального експерименту дитині пропонується виконати завдання (орієнтовний етап). Інструкція подається без змін, а дорослий лише пояснює мету та оцінює результат — будь-яка інша допомога вважається навчальною, а не діагностичною.
Якщо дитина зазнає труднощів, переходять до навчального етапу, де надається допомога трьох рівнів:
1. Перший рівень — мотиваційно-організаційна допомога:
- 
Стимулююча — підбадьорювання, похвала («Молодець, старайся далі»).
 - 
Організуюча — спрямування уваги («Не поспішай», «Подивись уважно»).
 
2. Другий рівень — пояснювальна допомога:
- 
Роз’яснення порядку дій.
 - 
Повторення інструкцій або слів дитини для акцентування уваги.
 - 
Навідні запитання чи критичні зауваження.
 
3. Третій рівень — наочно-демонстраційна допомога:
- 
Показ способу виконання без пояснення.
 - 
Повне навчальне пояснення з демонстрацією.
 - 
Спрощення завдання.
 
Після цього проводиться третій етап — повторне виконання подібного завдання з новим матеріалом. Психолог спостерігає за тим, як дитина застосовує отримані знання.
Виділяють такі стратегії виконання:
- 
Повний перенос дій із поясненням.
 - 
Повний перенос без пояснення.
 - 
Частковий перенос із поясненням.
 - 
Частковий перенос без пояснення.
 - 
Відсутність переносу.
 
- 5 April 2021, 1:55 PM