Практичні завдання 5-6
Практичне завдання: Розробка схеми навчального експерименту за шаблоном.
Підготувати дидактичний матеріал та продемонструвати навчального і формуючого експерименту з видами дозованої педагогічної допомоги. Мета гри та вік дитини підбирається студентом самостійно. Приклад надання інструкцій наведений у статті.
Орієнтовний перелік методик (вони є тут):
- •Матриці Равена
- •Предметна класифікація (Семаго)
- •Аналогії (Семаго)
- •Четвертий зайвий
- •Нісенітниці
- •Тест П’єрона-Рузера
- •Коректурні проби
- •Фігури Поппельрейтера
- •Фігури Тенслі
- •Гештальт-тест Бендер
- •Кубики Кооса
Інформація щодо дозованої педагогічної допомоги під час навчального експерименту:
У межах навчального експерименту дитині пропонується виконати завдання (орієнтовний етап). Інструкція подається без змін, а дорослий лише пояснює мету та оцінює результат — будь-яка інша допомога вважається навчальною, а не діагностичною.
Якщо дитина зазнає труднощів, переходять до навчального етапу, де надається допомога трьох рівнів:
1. Перший рівень — мотиваційно-організаційна допомога:
-
Стимулююча — підбадьорювання, похвала («Молодець, старайся далі»).
-
Організуюча — спрямування уваги («Не поспішай», «Подивись уважно»).
2. Другий рівень — пояснювальна допомога:
-
Роз’яснення порядку дій.
-
Повторення інструкцій або слів дитини для акцентування уваги.
-
Навідні запитання чи критичні зауваження.
3. Третій рівень — наочно-демонстраційна допомога:
-
Показ способу виконання без пояснення.
-
Повне навчальне пояснення з демонстрацією.
-
Спрощення завдання.
Після цього проводиться третій етап — повторне виконання подібного завдання з новим матеріалом. Психолог спостерігає за тим, як дитина застосовує отримані знання.
Виділяють такі стратегії виконання:
-
Повний перенос дій із поясненням.
-
Повний перенос без пояснення.
-
Частковий перенос із поясненням.
-
Частковий перенос без пояснення.
-
Відсутність переносу.
- 5 April 2021, 1:55 PM