Завдання до ЗМ 2

Завдання 3.1. Дати визначення та розкрити сутність таких понять:

контроль;

контролінг;

концепції контролінгу;

стратегічний контролінг;

оперативний контролінг;

функції контролінгу;

система збалансованих показників;

фінансова стратегія;

бюджетування.

 

Завдання  3.2. Пояснити, чи правильні такі твердження:

Однією з причин виникнення фінансової кризи на багатьох українських підприємствах є низький рівень менеджменту.

Поняття «контролінг» з економічного погляду означає контроль за фінансово-економічною діяльністю підприємства.

Контролінг спрямований на аналіз минулих подій.

Головне завдання контролінгу полягає у координації різних підсистем системи управління, що діють на підприємстві.

Найважливішим цільовим орієнтиром стратегічного контролінгу є забезпечення життєздатності підприємства у короткостроковому періоді.

До інструментів стратегічного контролінгу відносять бенчмаркинг.

 

Завдання 3.3. Дати відповіді на такі питання, що стосуються сутності контролінгу:

Що таке контролінг?

Де і коли  вперше було запроваджено контролінг як систему підтримки управлінських рішень?

Назвати три основні концепції контролінгу.

Яка з них є найпоширенішою?

Чим зумовлена необхідність запровадження контролінгу на вітчизняних підприємствах?

Які принципові відміни між стратегічним і оперативним контролінгом?

Чи приймає служба контролінгу безпосередньо управлінські рішення?

Що є типовими «продуктами» контролінгу?

Чи можливе виведення підприємства з фінансової кризи без запровадження елементів контролінгу?

 

Завдання 3.4. Розкрити сутність таких функцій фінансового контролінгу:

координація;

фінансова стратегія;

бюджетування;

внутрішній контроль;

контролінг ризиків;

внутрішній консалтинг та методичне забезпечення.

Завдання 3.5. Пояснити функцію координації контролінгу, де він повинен забезпечити узгодження:

дерева цілей із наявними в підприємства ресурсами;

довгострокових планів із визначеними цілями та стратегією розвитку підприємства;

окремих бюджетів підприємства і зведення їх у єдиний план;

функцій контролю та планування;

системи забезпечення інформації з інформаційними потребами підприємства, які постають під час аналізу та планування;

організаційної структури підприємства з виробничими потребами.

 

Завдання 3.6. Розкрити сутність таких інструментів стратегічного контролінгу:

аналіз сильних та слабких сторін;

таргет- костинг;

портфельний аналіз;

система раннього попередження та реагування;

збалансована система показників;

бенчмаркинг;

АВС-аналіз;

система управління вартістю на базі EVA.