Завдання до ЗМ 2
Завдання 3.1. Дати визначення та розкрити сутність таких понять:
контроль;
контролінг;
концепції контролінгу;
стратегічний контролінг;
оперативний контролінг;
функції контролінгу;
система збалансованих показників;
фінансова стратегія;
бюджетування.
Завдання 3.2. Пояснити, чи правильні такі твердження:
Однією з причин виникнення фінансової кризи на багатьох українських підприємствах є низький рівень менеджменту.
Поняття «контролінг» з економічного погляду означає контроль за фінансово-економічною діяльністю підприємства.
Контролінг спрямований на аналіз минулих подій.
Головне завдання контролінгу полягає у координації різних підсистем системи управління, що діють на підприємстві.
Найважливішим цільовим орієнтиром стратегічного контролінгу є забезпечення життєздатності підприємства у короткостроковому періоді.
До інструментів стратегічного контролінгу відносять бенчмаркинг.
Завдання 3.3. Дати відповіді на такі питання, що стосуються сутності контролінгу:
Що таке контролінг?
Де і коли вперше було запроваджено контролінг як систему підтримки управлінських рішень?
Назвати три основні концепції контролінгу.
Яка з них є найпоширенішою?
Чим зумовлена необхідність запровадження контролінгу на вітчизняних підприємствах?
Які принципові відміни між стратегічним і оперативним контролінгом?
Чи приймає служба контролінгу безпосередньо управлінські рішення?
Що є типовими «продуктами» контролінгу?
Чи можливе виведення підприємства з фінансової кризи без запровадження елементів контролінгу?
Завдання 3.4. Розкрити сутність таких функцій фінансового контролінгу:
координація;
фінансова стратегія;
бюджетування;
внутрішній контроль;
контролінг ризиків;
внутрішній консалтинг та методичне забезпечення.
Завдання 3.5. Пояснити функцію координації контролінгу, де він повинен забезпечити узгодження:
дерева цілей із наявними в підприємства ресурсами;
довгострокових планів із визначеними цілями та стратегією розвитку підприємства;
окремих бюджетів підприємства і зведення їх у єдиний план;
функцій контролю та планування;
системи забезпечення інформації з інформаційними потребами підприємства, які постають під час аналізу та планування;
організаційної структури підприємства з виробничими потребами.
Завдання 3.6. Розкрити сутність таких інструментів стратегічного контролінгу:
аналіз сильних та слабких сторін;
таргет- костинг;
портфельний аналіз;
система раннього попередження та реагування;
збалансована система показників;
бенчмаркинг;
АВС-аналіз;
система управління вартістю на базі EVA.