ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДОБОРУ БАЛІВ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ДОПУСКУ ДО ЗАЛІКУ (ДО 35 БАЛІВ ЗА ВЕСЬ КУРС)
Критерії оцінювання роботи:
а) ґрунтовна і чітка відповідь на аналітичне запитання, що засвідчує знання фактичного матеріалу та володіння понятійним апаратом, з використанням аналізу історичних джерел та висновками; – 5 балів;
б) ґрунтовна відповідь на аналітичне запитання, що засвідчує знання фактичного матеріалу, володіння понятійним апаратом, з висновками – 4 бали,
в) студент надав часткову відповідь на аналітичне запитання; студент переходить на аналіз рубіжних тем; допущено помилки; відсутній висновок – 3 бали;
г) основний зміст питання не розкрито, студент володіє епізодичними знаннями фактичного матеріалу з запропонованого аналітичного запитання – 1–2 бали.
д) плагіат - 0 балів.
Вимоги до оформлення:
Максимальний обсяг відповіді на аналітичне запитання – 2 сторінки. Шрифт – Times New Roman (14, полуторний інтервал). Поля – по 20 мм.
АНАЛІТИЧНІ ЗАВДАННЯ (МОДУЛЬ 2)
1. Доведіть або спростуйте тезу: «Концепція «Русского мира» – це сучасна неоімперська стратегія РФ». Що можна вважати «інструментами м’якої сили» у концепції «русского мира»? Охарактеризуйте діяльність «інструментів м’якої сили» в Україні у 2004-2013 рр. .
3. Назвіть мету, основні об’єкти, суб’єкти, приклади впровадження концепції «Русского мира» в економічному, суспільно-політичному, культурному, науковому, релігійному житті, у військовій сфері та ін. України на початку ХХІ ст. Відповідь слід оформити у вигляді таблиці
4. Поясніть, чому події «Русской весны» на території Донеччини та Луганщини завершилися проголошенням ДНР та ЛНР, а на інших землях Півдня та Сходу України вдалося зупинити активну фазу сепаратиських рухів?
5. Спростуйте тезу сучасних російських політиків про те, що сучасна РФ є спадкоємицею Київської Русі.
6. Порівняйте сучасні російські імперські міфи з імперськими міфами російської історіографії царської доби.
7. Чи можна вважати підручники з історії Росії прикладом сучасної інформаційної війни РФ проти України? Відповідь аргументуйте, аналізуючи особливості викладу сюжетів, пов’язаних з історією України у російських підручниках з історії Росії .
8. Поміркуйте, чи можна стверджувати, що саме територія Півдня та Сходу України у 1991–2020 рр. стала основним об’єктом інформаційної війни РФ проти України? Чому?
9. Назвіть основні фейки, породжені російською пропагандою у 1991–2003 рр., 2004 р., 2005–2013 рр., 2013–2014 рр., 2015–2020 рр.
10.Визначте основну мету на методи проведення інформаційної війни РФ проти України за часів президентства В.Путіна у політичній, військовій, міжнародній, економічній, освітній, науковій, культурній сферах.
11.Наведіть приклади успішної боротьби української влади та громадянського суспільства з проявами інформаційної війни РФ у 2014–2020 рр.
12. Доведіть або спростуйте тезу: «Концепція «Русского мира» – це сучасна неоімперська стратегія РФ». Що можна вважати «інструментами м’якої сили» у концепції «русского мира»? Охарактеризуйте діяльність «інструментів м’якої сили» в Україні у 2004-2013 рр.
13. Назвіть мету, основні об’єкти, суб’єкти, приклади впровадження концепції «Русского мира» в економічному, суспільно-політичному, культурному, науковому, релігійному житті, у військовій сфері та ін. України на початку ХХІ ст. Відповідь слід оформити у вигляді таблиці
14. Поясніть, чому події «Русской весны» на території Донеччини та Луганщини завершилися проголошенням ДНР та ЛНР, а на інших землях Півдня та Сходу України вдалося зупинити активну фазу сепаратистських рухів?
15.Чи можна вважати окупацію Криму та війну на Донбасі проявом гібридної війни РФ проти України? Відповідь аргументуйте.
16.Чому у 2014 р. Україна виявилася неготовою для протидії збройній агресії РФ? Які причинно-наслідкові зв’язки можна простежити?
17.Проілюструйте фактами спроби РФ представити конфлікт на Сході України як внутрішній або громадянську війну. Назвіть зовнішньополітичні, економічні, військові дії РФ у цьому напрямку.
18. Порівняйте зміни в Україні та в інших країнах Центрально-Східної Європи в кінці 1980-х – на початку 1990-х рр. Чому у пострадянський період країни Центрально-Східної Європи змогли досягти значно вищого рівня розвитку, ніж Україна?
19. Поміркуйте, чому саме Південь та Схід України в 1991–2013 рр. стали центрами сепаратизму? Які помилки української влади уможливили появу сепаратизму на Півдні, Сході України, в Криму?