КЗ. ЗМ.4.

Базові поняття: батьківство, виховання, ідентифікація особистості, соціалізація дитини, адаптація, інтеріоризація, модель виховання, психоаналітична модель сімейного виховання, біхевіористична модель сімейного виховання, гуманістична модель сімейного виховання, "комплекс Едіпа", "комплекс Електри", придушення, регресія, проекція, гіперкорекція, стиль батьківського виховання (авторитетний, авторитарний, ліберальний, індиферентний).
Тематика презентацій:
 Типологія батьківських стосунків.
 "Материнський інстинкт": міф чи реальність? 
 Батьківські стосунки в багатодітній родині. 
 Батьківські стосунки у однодітній сім’ї. 
 Зміна структури і функції сім’ї у зв’язку з народженням дитини.
 Сучасне батьківство: стереотипи і нові тенденції. 
 Психологічні особливості батьківського ставлення до єдиної дитини.
 Залежність психічного розвитку дитини від її позиції в сім’ї. 
 Психологічні особливості багатодітної сім’ї. 
 Егоїзм дітей.
Батьківське ставлення до прийомної дитини.
Батьківський стиль і його вплив на сценарій життя дитини. 
 Деструктивні стосунки у сім’ї та їх вплив на психологічне здоров’я дитини.  Конфлікти батьків і підлітків: причини, зміст, наслідки. 
Сім’я як психотерапевт для дитини-інваліда. 
 Психологія провини і її роль у протіканні захворювання у дитини. 2 Психологічна корекція почуття образи у батьків по відношенню до хворої дитини.
Література: Столярчук. С.85-92;   Помиткіна Л.В.,  Психологія сім’ї. С.108-153
Підготувати 2 презентації , 2 доповіді за вибором студентів. Вимоги: Обгрунтування студентом методичних особливостей презентації (послідовність матеріалу, проблемність викладу) та її візуального ряду (7 слайдів). Вища оцінка 1 презентації - 7 балів, 1 доповіді - 1 бал.