Перейти до головного вмісту

Блоки

Пропустити Навігація

Навігація

  • Інформаційна панель

    • Домашня сторінка

    • Сторінки сайту

      • Мої курси

      • Мітки

      • ФайлІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URL (веб-посилання)Вибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ФорумНовини сайту

      • URL (веб-посилання)Інструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URL (веб-посилання)ЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • ТекаНормативна база СЕЗН

      • URL (веб-посилання)Відновлення пароля

      • ФайлПам’ятка для користувача системи Moodle

      • ФайлСистема оцінки курсу

      • Зворотний зв’язокОцінка якості курсу

    • Мої курси

    • Курси

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

          • Кафедра соціальної педагогіки та спеціальної освіти

            • archive

            • Проблемна наукова група "Проблеми спеціального та ...

            • Підготовка до школи дітей з ТПМ

            • Супровід сім’ї, яка виховує дитину з особливими о...

            • Socio-pedagogical linguistic training (Соціально-...

            • Актуальні питання аутології

            • Актуальні питання логопедії та терапії мови і мовл...

            • Актуальні проблеми і сучасні теорії соціальної роб...

            • Актуальні проблеми соціальної педагогіки

            • Альтернативна та додаткова комунікація

            • Альтернативні засоби комунікації

            • Андрагогіка (Мацкевіч Юліана Рафаїлівна)

            • Логопедична методика корекції дислексії та дисграфії

              • Загальне

              • І. Загальні закономірності писемного мовлення

              • ІІ. Дислексія

                • ЗавданняПрактичне заняття 5

                • СторінкаПриклад читання дитини 10 років

                • СторінкаДля читання (тексти, склади, літери)

                • ЗавданняДо практичного заняття 6 (на парі)

                • ТестПрактичне завдання 6

                • URL (веб-посилання)Наочність з бланком_Матриці Равена

                • ЗавданняПрактичне завдання 8

                • ТестКорекція дислексії_тест

                • СторінкаМетодика раннього виявлення дислексії (МРВД)

                • ТестПрактичне завдання 9

                • ЗавданняЗавдання на пр.занятті 9

              • ІІІ. Дисграфія

              • Підсумковий контроль

          • Кафедра акторської майстерності

          • Кафедра дизайну

          • Кафедра дошкільної та початкової освіти

          • Кафедра педагогіки та психології освітньої діяльності

          • Кафедра психології

          • Практична підготовка факультету соціальної педагог...

          • Інформація

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Вступ 2025

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Закрити
    Переключити введення пошуку
  • Українська ‎(uk)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Вхід

Логопедична методика корекції дислексії та дисграф ...

Закрити
Переключити введення пошуку
  1. Головна
  2. Курси
  3. Факультети, кафедри
  4. Соціальної педагогіки та психології факультет
  5. Кафедра соціальної педагогіки та спеціальної освіти
  6. Логопедична методика корекції дислексії та дисграфії
  7. ІІ. Дислексія
  8. До практичного заняття 6 (на парі)

До практичного заняття 6 (на парі)

Умови завершення

Хід роботи:

  1. Об’єднайтесь у малі групи по 3–4 особи.

  2. Кожна група отримує назву типу дислексії (фонематична, оптична, аграматична, семантична, мнестична, тактильну - не беремо).

  3. Завдання групи — підібрати до трьох діагностичних завдань або проб, які допоможуть перевірити, чи є ознаки саме цього типу дислексії.

Тип дислексії Основний механізм порушення Типові помилки / симптоматика Діагностичні завдання (до 3)
(наприклад, фонематична) Недорозвинення фонематичного сприймання Заміни схожих звуків, пропуски звуків, побуквенне читання 1. Диференціація пар звуків; 2. Добір слів із заданим звуком; 3. Читання складів і коротких слів зі звуками схожими за акустичними властивостями 

📌 Порада: Звертайте увагу, щоб кожне діагностичне завдання реально “провокувало” типові для цього виду дислексії помилки.

  1. Результати оформіть у вигляді короткої таблиці та презентуйте в групі.


Завдання 3. «Відомі постаті з дислексією»

Мета:
Розвивати аналітичне мислення, уміння співвідносити опис труднощів із читання з типами дислексії та усвідомлювати можливості подолання порушень.

Хід роботи:

  1. Індивідуально або в парах оберіть одну відому особу (за вашим уподобанням), про яку відомо, що вона мала дислексію (наприклад, Генрі Вінклер, Патрісія Полакко, Орландо Блум, Стівен Спілберг, Вупі Голдберг тощо).

  2. Знайдіть у відкритих джерелах (статтях, інтерв’ю, документальних фільмах, біографіях) коротку інформацію:

    • які труднощі при читанні описує ця особа;

    • як вони проявлялись (типові помилки, симптоми);

    • як людина долала ці труднощі або компенсувала їх.

  3. Зробіть короткий опис (до 200 слів), у якому:

    • вкажіть ім’я особи,

    • опишіть прояви труднощів читання,

    • визначте можливий тип дислексії,

    • коротко поясніть, чому саме цей тип,

    • і як відбувалося подолання / компенсація.

📌 Форма представлення: коротке усне повідомлення або постер (Canva / PowerPoint / Padlet).

Попередня секція
Для читання (тексти, склади, літери)
Наступна секція
Практичне завдання 6
Підсумок збереження даних
Завантажте мобільний додаток