Презентація курсу
Мета:
- сформувати у майбутніх вчителів хімії загальне уявлення про типи хімічних задач, методику їх розв’язування та використання під час викладання шкільного курсу «Хімія». набуття студентами знань про шкільні розрахункові задачі з хімії;
- вироблення навиків рішення хімічних задач;
- вироблення у студентів правильних навичок оформлення рішення задачі;
- підготовка студента до вмілого використання позначення фізичних величин, одиниць СІ, довідникової інформації;
- встановлення логічної послідовності, що використовується в ході рішення задач, вироблення навичок її використання;
- розвиток майстерності грамотного використання різноманітних способів розмірковування під час рішення;
- встановлення причин, що викликають нерозуміння учнями методики рішення задач та способи їх усунення;
- формування вміння навчати учнів рішенню хімічних задач. сприяння поглибленню, вдосконаленню та розширенню знань і вмінь під час розв’язування хімічних задач, набуття навичок самоосвіти і самовдосконалення.
Завдання:
- ознайомлення студентів з різними класифікаціями хімічних задач, методикою їх розв’язування та особливостями їх використання на уроках різних типів, а також на різних етапах уроку і в позакласній роботі;
- поглиблення теоретичних знань, узагальнення та систематизація набутих знань і вмінь;
- розвиток уявлень про застосування хімічних обчислень у побуті і господарстві та забезпеченні добробуту людини;
- формування навичок самостійної роботи з літературними джерелами;
- набуття вмінь здійснювати необхідні математичні операції для знаходження шуканої величини;
- сприяння поглибленню, вдосконаленню та розширенню знань і вмінь під час розв’язування хімічних задач, набуття навичок самоосвіти і самовдосконалення.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
- основні рівняння зв’язку фізичних величин;
- основні положення і закони хімії, що використовуються у розрахункових задачах;
- сучасну номенклатуру хімічних сполук і одиниці системи СІ;
- суть і механізми взаємоперетворення речовин;
- методи якісного та кількісного аналізу неорганічних та органічних речовин;
- основні типи розрахункових хімічних задач та їх місце у програмі з хімії закладів загальної середньої освіти;
- методичні підходи до розв’язування хімічних задач;
- найраціональніші способи (алгоритми) розв’язування задач різних типів;
- методику розв’язування задач з різних розділів шкільного курсу «Хімія»;
- методику навчання учнів розв’язувати розрахункові задачі з хімії відповідно до шкільної програми;
- особливості застосування задач з хімії на різних етапах уроку;
- ознаки сучасних наукових підходів до організації процесу навчання.
вміти:
- здійснювати розрахунки за формулами, хімічними рівняннями;
- аналізувати умови задачі;
- вибирати найкоротший та найбільш раціональний шлях її розв’язування;
- самостійно розв’язувати усі типи розрахункових задач, які передбачені навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів;
- самостійно складати умови задач;
- визначати рівень складності розрахункової хімічної задачі та здійснювати контроль навчальних досягнень учнів;
- перевіряти правильність розв’язку на основі одержаного результату;
- працювати з відповідною методичною літературою та застосовувати досвід інших вчителів у своїй педагогічній діяльності;
- трансформувати набуті уміння на успішне розв’язування комбінованих задач та задач підвищеної складності;
- формувати в ігровому моделюванні професійно-педагогічні уміння майбутніх учителів хімії; використовувати задачі з хімії на різних етапах уроку;
- характеризувати ознаки сучасних наукових підходів до організації процесу навчання;
- правильно інтерпретувати вихідні дані під час розв’язування задач;
- здійснювати необхідні математичні операції для знаходження шуканої величини;
- організовувати освітній процес на рівні сучасних вимог у освітніх закладах різних рівнів акредитації.