Презентація курсу

Мета:  

  • сформувати у майбутніх вчителів хімії загальне уявлення про типи хімічних задач, методику їх розв’язування та використання під час викладання шкільного курсу «Хімія».  набуття студентами знань про шкільні розрахункові задачі з хімії;  
  • вироблення навиків рішення хімічних задач;  
  • вироблення у студентів правильних навичок оформлення рішення задачі;  
  • підготовка студента до вмілого використання позначення фізичних величин, одиниць СІ, довідникової інформації;  
  • встановлення логічної послідовності, що використовується в ході рішення задач, вироблення навичок її використання;  
  • розвиток майстерності грамотного використання різноманітних способів розмірковування під час рішення;  
  • встановлення причин, що викликають нерозуміння учнями методики рішення задач та способи їх усунення;  
  • формування вміння навчати учнів рішенню хімічних задач.  сприяння поглибленню, вдосконаленню та розширенню знань і вмінь під час розв’язування хімічних задач, набуття навичок самоосвіти і самовдосконалення. 

Завдання:  

  • ознайомлення студентів з різними класифікаціями хімічних задач, методикою їх розв’язування та особливостями їх використання на уроках різних типів, а також на різних етапах уроку і в позакласній роботі;  
  • поглиблення теоретичних знань, узагальнення та систематизація набутих знань і вмінь;  
  • розвиток уявлень про застосування хімічних обчислень у побуті і господарстві та забезпеченні добробуту людини;  
  • формування навичок самостійної роботи з літературними джерелами;  
  • набуття вмінь здійснювати необхідні математичні операції для знаходження шуканої величини;  
  • сприяння поглибленню, вдосконаленню та розширенню знань і вмінь під час розв’язування хімічних задач, набуття навичок самоосвіти і самовдосконалення. 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:  

  • основні рівняння зв’язку фізичних величин;  
  • основні положення і закони хімії, що використовуються у розрахункових задачах;  
  • сучасну номенклатуру хімічних сполук і одиниці системи СІ;  
  • суть і механізми взаємоперетворення речовин;  
  • методи якісного та кількісного аналізу неорганічних та органічних речовин;  
  • основні типи розрахункових хімічних задач та їх місце у програмі з хімії закладів загальної середньої освіти;  
  • методичні підходи до розв’язування хімічних задач;  
  • найраціональніші способи (алгоритми) розв’язування задач різних типів;  
  • методику розв’язування задач з різних розділів шкільного курсу «Хімія»;  
  • методику навчання учнів розв’язувати розрахункові задачі з хімії відповідно до шкільної програми;  
  • особливості застосування задач з хімії на різних етапах уроку;  
  • ознаки сучасних наукових підходів до організації процесу навчання. 

вміти:  

  • здійснювати розрахунки за формулами, хімічними рівняннями;  
  • аналізувати умови задачі;  
  • вибирати найкоротший та найбільш раціональний шлях її розв’язування;  
  • самостійно розв’язувати усі типи розрахункових задач, які передбачені навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів;  
  • самостійно складати умови задач;  
  • визначати рівень складності розрахункової хімічної задачі та здійснювати контроль навчальних досягнень учнів;  
  • перевіряти правильність розв’язку на основі одержаного результату;  
  • працювати з відповідною методичною літературою та застосовувати досвід інших вчителів у своїй педагогічній діяльності;  
  • трансформувати набуті уміння на успішне розв’язування комбінованих задач та задач підвищеної складності;  
  • формувати в ігровому моделюванні професійно-педагогічні уміння майбутніх учителів хімії;  використовувати задачі з хімії на різних етапах уроку;  
  • характеризувати ознаки сучасних наукових підходів до організації процесу навчання;  
  • правильно інтерпретувати вихідні дані під час розв’язування задач;  
  • здійснювати необхідні математичні операції для знаходження шуканої величини;  
  • організовувати освітній процес на рівні сучасних вимог у освітніх закладах різних рівнів акредитації.