Глосарій з курсу "Організаційна поведінка"
базові поняття
Обзор глоссария по алфавиту
Специальные | А | Б | В | Г | Д | Е | Ё | Ж | З | И | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Э | Ю | Я | Все
К |
---|
Кайзен (Kaizen)
- поширене в японській культурі поняття, припущення про те, що кожен індивід повинен постійно спонукати себе до пошуку способів удосконалення всього того, що його оточує.
| |
Керівники, що дотримуються стилю участі в управлінні (Participative leaders)
- прихильники децентралізації влади, прийняття рішень з урахуванням думки підлеглих.
| |
Керівництво (лідерство) (Leadership)
- процес впливу і підтримки індивідом дій інших людей, спрямованих на досягнення поставлених цілей.
| |
Керівництво типу «шлях - мета» (Path - goal leadership)
- модель, згідно якої основний зміст діяльності керівника полягає у використанні структур, забезпеченні підтримки і винагороди працівників, що дозволяє створити сприятливу атмосферу для досягненню цілей організації за допомогою створення цільової орієнтації і вибору та коригування шляху до поставлених цілей.
| |
Керівництво, орієнтоване на структуру (Structure leadership)
- орієнтація керівника виключно на завдання, навіть ціною ігнорування особистих моментів та емоцій працівників.
| |
Керівництво, орієнтоване на увагу (Consideration leadership)
- орієнтація керівника на працівників, уважне ставлення до їхніх потреб.
| |
Когнітивний стиль (Cognitive style)
- бажаний спосіб отримання та обробки інформації індивідуумом.
| |
Колегіальна модель (Collegial model)
- концепція, згідно з якою командна робота спонукає співробітників організації до прийняття на себе відповідальності за здійснення процесу праці.
| |
Командна робота (Teamwork)
- стан, коли кожен член групи чітко усвідомлює свої завдання і цілі груп, робить свій внесок у їхні досягнення, підтримує зусилля колег.
| |
Командна розбудова (Team building)
- процес підвищення ефективності команди: заохочення її членів до ретельного аналізу спільної діяльності, визначення слабких сторін і пошук нових форм співробітництва.
| |
Комітет (Committee)
- особлива нарада групи, на якій її членам, відповідно до виконуваних ролей, делеговані права (один учасник - один голос) для ухвалення оперативних рішень.
| |
Комітети менеджерів середньої ланки (Middle-management committees)
- групові механізми, орієнтовані на розширення участі в управлінні організацією менеджерів, що знаходяться на середніх і нижніх рівнях ієрархічної структури.
| |
Комунікативне перевантаження (Communication overload)
- ситуація, коли обсяг комунікативних входів істотно перевищує можливості їхньої обробки або реальні потреби сторін.
| |
Комунікативні мережі (Communication network)
- канали передачі повідомлення від одного члена організації іншому.
| |
Комунікація (Communication)
- передача інформації від однієї людини до іншої, один із способів доведення індивідом до інших людей ідей, фактів, думок, почуттів і цінностей.
| |
Консенсус (Consensus)
- одностайне рішення членів групи.
| |
Консультативний менеджмент (Consultative managment)
- система управління, при якій ухвалення рішення здійснюється менеджером після того, як його підлеглі проаналізували наявну проблему або поставлене перед групою завдання.
| |
Контроль виконання (Performance monitoring)
- спостереження за поведінкою співробітників, перевірка якості продукції або вивчення поданих документів і матеріалів.
| |
Конфлікт (Conflict)
- розбіжності з приводу характеру або методів досягнення організаційних цілей.
| |
Конфронтація (Confronting)
- звернення сторін до аналізу основних відмінностей у їхніх позиціях і конструктивне вирішення проблеми.
| |
Короткострокова орієнтація (Short-term orientation)
- культурний акцент на визнання цінності минулого, повагу традицій і виконання історичних громадських зобов'язань.
| |
Корпоративна культура (Corporate culture)
- комплекс цінностей, уявлень, понять і переконань, а також поведінкових норм і артефактів, які створює організація і підтримуються усіма її членами.
| |
Крива адаптації організації до змін (Organizational learning curve for change)
- період адаптації співробітників до змін, для якого характерно тимчасове зниження показників продуктивності праці аж до того моменту, коли група досягне нового стану рівноваги.
| |