Огляд глосарія за абеткою

Спеціальні | А | Б | В | Г | Ґ | Д | Е | Є | Ж | З | И | І | Ї | Й | К | Л | М | Н | О | П | Р | С | Т | У | Ф | Х | Ц | Ч | Ш | Щ | Ь | Ю | Я | Все

М

Маркетинг

(від англ. Мarket ринок, базар; Marketing ринкова діяльність; діяльність, орієнтована на ринок) — вид людської діяльності, направлений на задоволення потреб за допомогою розбудови ринкових відносин. Існує дуже багато визначень маркетингу, зокрема, в спеціальній та популярній літературі визначається як :

·          діяльність, спрямована на досягнення цілей підприємств, установ, організацій шляхом формування попиту та максимального задоволення потреб споживачів;

·          сукупність процесів створення, просування і надання продукту (послуги) споживачам з метою задоволення їх потреб;

·          соціальний і управлінський процес задоволення потреб споживачів шляхом створення товарів, споживчих цінностей та обміну ними;

·          управління взаємовідносинами з постачальниками ресурсів та споживачами результатів діяльності з вигодою для організації ;

·          управлінський процес планування, ціноутворення, розповсюдження й просування ідей, товарів, послуг від виробника до споживача з метою задоволення потреб усіх суб’єктів ринку.

·          діяльність, спрямована на задоволення ринкових потреб з метою отримання прибутку, тощо.


Маркетингова політика просування

система загальних принципів, критеріїв та орієнтирів у сфері взаємовідносин між бізнесовою структурою з одного боку, та зі споживачами або іншими контактними аудиторіями з іншого, з метою досягнення стратегічних цілей бізнесу та створення відповідних умов для виконання його місії в ринковій сфері.


Маркетингова політика розповсюдження

організація ефективного збуту виготовлених товарів (наданих послуг) через реалізацію комплексу заходів щодо планування, реалізації та контролю руху товарів/послуг від виробника до кінцевого споживача з метою задоволення потреб споживачів та отримання прибутку та/або інших вигід виробником та постачальником цих товарів/послуг.


Маркетингова товарна політика

комплекс заходів товаровиробника або наявність у нього наперед  обдуманих принципів поведінки, у межах яких один чи декілька товарів використовуються як основні інструменти виробничо-збутової діяльності організації.


Маркетингова цінова політика

комплекс заходів, що реалізується бізнесом з метою забезпечення задоволення потреб споживачів і отримання прибутку, а також вирішення стратегічних завдань бізнесу за рахунок формування цін та знижок (доплат) на товар (послугу), а також умов його оплати.


Маркетингове середовище

сукупність умов, які впливають на діяльність і можливості фірми підтримувати із цільовими клієнтами успішне співробітництво.