Лекція 6. Методика обстеження сформованості основних рухів у дітей дошкільного віку

1. Значення контролю за розвитком основних рухів дошкільників

Контроль за розвитком основних рухів у дітей є обов’язковим для вихователів і медичних працівників.

Рівень сформованості основних рухів у дошкільника визначається під час зіставлення його індивідуальних (якісних і кількісних) показників у виконанні основних рухів із середніми віковими нормами (стандартами), які наведені у відповідних таблицях.

З основних  обстежують такі рухи: ходьба на дистанцію 10 м, біг (на дистанції 10 і 20м), стрибки в довжину з місця, стрибки в довжину та висоту з розбігу (старші групи), метання малих або тенісних м’ячів (маса 40г) на дальність. Фіксуються як кількісні показники (с, см) виконання основних рухів дитиною, так і якісні (техніка виконання).

2. Характеристика показників розвитку основних рухів дітей дошкільного віку

Методика обстеження ходьби

Обстеження рівня розвитку ходьби проводиться на дистанції 10м (час вираховується секундоміром з точністю до 0,1с). Старт і фініш відмічаються лініями. Кожна дитина виконує ходьбу у середньому темпі двічі, кращий результат фіксується у протоколі. Підрахунок часу починається з моменту, коли дитина починає ходьбу. Секундомір зупиняють, коли вона перетинає лінію фінішу. Результати порівнюють з показниками, відображеними в таблиці 25.

Якісні показники стрибка.

Старший дошкільний вік:

1. Розбіг виконується перпендикулярно до перешкоди (гумова тасьма або шнур).

2. Енергійне відштовхування однією ногою з одночасним змахом рук угору.

3. Під час “польоту” ноги максимально зігнуті в колінах.

4. М’яке і стійке приземлення на напівзігнуті ноги, руки вперед – у сторони.

Методика обстеження метання

Метання тенісних м’ячів (40г) на дальність. Дитина виконує метання більш сильною рукою (частіше правою) від риски, яку позначено на землі. Для зручності вимірювання на майданчику розмічають коридор шириною 5-6м і довжиною 12-16м, на ньому наводять поперечні риски 0,5м і ставлять прапорець або пишуть цифру (якщо це асфальт), відповідну кількості метрів від місця метання. Фіксується відстань від початкової лінії до місця падіння м’яча (подальше ковзання його по землі не враховується). Дитина виконує три кидки підряд, фіксується кращий результат, який зіставляється з показниками таблиці 30.

 


Modifié le: Thursday 10 September 2020, 01:22