Силабус_Проект_Новоросія
ПРОЕКТ «НОВОРОСІЯ» І СУЧАСНА РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКА ВІЙНА
Викладач: доктор історичних наук, професор Турченко Галина Федорівна
Кафедра: історії України, 5 корпус, ауд. 319
E-mail: galina_turchenko@ukr.net
Телефон: (097)730-27-16
Інші засоби зв’язку: Moodle (форум курсу)
Консультації: понеділок 17.40-19.00
Факультет |
Історичний факультет, Запорізький національний університет |
||||||
Освітня програма |
Історія та археологія, бакалавр |
||||||
Рік |
3 |
Заг. назва курсу |
Проект «Новоросія» і сучасна російсько-українська війна |
|
|
||
Кредити |
|
Навч. рік |
2022-2023 |
Тижні |
14 |
||
Початок курсу |
Лютий 2023 |
Коротке знайомство |
Знайомство з курсом відбувається онлайн в системі Moodle https://moodle.znu.edu.ua/course/view.php?id=4480 |
||||
Викладач/і |
Турченко Г.Ф. |
Асистенти |
--- |
||||
Поточне оцінювання |
1) Контрольні тестові завдання (1 Модуль) 2) Контрольні тестові завдання (2 Модуль) |
Підсумкове оцінювання |
Залік (усно) |
Розклад модулю |
14 лекцій; 14 практичних занять |
Основними завданнями вивчення дисципліни "Проект "Новоросія" і новітня російсько-українська війна" є
– проаналізувати стан розробки зазначеної проблеми в історіографії;
– охарактеризувати обставини появи в 1764 р. російського імперського проекту «Новоросія» і спроби його реалізації царським режимом, Тимчасовим урядом 1917 р., радянською владою і сучасною Росією.
– у загальних рисах охарактеризувати основні процеси, які віддзеркалюють інтеграцію Півдня в національно-територіальному комплексі України в ХІХ – на початку ХХ ст.;
– розкрити суперечливий вплив Першої світової війни на модернізацію південноукраїнського регіону й особливості націотворення на його території;
– проаналізувати вплив політичної боротьби між російськими й українськими політичними силами у добу Центральної Ради на процеси інтеграції південноукраїнського регіону до складу єдиного загальноукраїнського національно-територіального масиву;
– з’ясувати особливості становища Півдня як невід’ємної частини Української Держави П. Скоропадського й охарактеризувати вплив гетьманського режиму на процес інтеграції регіону у складі України і націотворчі процеси на його території;
– виявити основні напрямки еволюції політики білогвардійських режимів А. Денікіна і П. Врангеля у питанні про національний характер і територіальну приналежність Півдня України;
– охарактеризувати зміни у ставленні до української національної ідеї, які відбулися в 1918–1921 рр. у селянсько-повстанському, зокрема махновському, середовищі;
– окреслити еволюцію поглядів більшовиків у 1918–1922 рр. на національно-територіальний характер Півдня України і місце регіону в адміністративно-територіальному устрої радянської держави;
– визначити спільні риси у політиці радянського і сучасного російського режимів щодо Півдня і Сходу України;
– проаналізувати витоки новітньої російсько-української війни.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
– основні складові імперського курсу "Новоросія" на південноукраїнських землях;
– динаміку змін етнічного складу населення південноукраїнського регіону;
– особливості модернізації у південноукраїнському регіоні в умовах Першої світової війни;
– вплив політичної боротьби між російськими й українськими політичними силами у добу Центральної Ради на процеси інтеграції південноукраїнського регіону до складу єдиного загальноукраїнського національно-територіального масиву
– особливості становища Півдня як невід’ємної частини Української Держави П. Скоропадського й вплив гетьманського режиму на процес інтеграції регіону у складі України;
– особливості впливу масового антигетьманського повстання на процеси українського націотворення в конкретних умовах південноукраїнського регіону;
– основні напрямки еволюції політики білогвардійських режимів А. Денікіна і П. Врангеля і поглядів більшовиків у 1918–1922 рр. у питанні про національний характер і територіальну приналежність Півдня України і місце регіону в адміністративно-територіальному устрої радянської держави;
– обставини появи в 1764 р. російського імперського проекту «Новоросія» і спроби його реалізації царським режимом, Тимчасовим урядом 1917 р., радянською владою і сучасною Росією.
вміти:
– аналізувати історичний матеріал, працювати з історичними джерелами, проводити наукову та дослідницьку роботу;
– брати участь у дискусіях, виступати з доповідями;
– вiльно володiти конкретним фактичним i статистичним матерiалом з iсторiї південноукраїнського регіону ХІХ – початку ХХ ст.;
– використовувати методологічні прийоми і правила порівняння для забезпечення наукового характеру порівнянь.
Курс "Проект "Новоросія" і новітня російсько-українська війна" поділено на 2 модулі.
Кожний модуль має ряд поточних контрольних заходів і закінчується підсумковим контролем у формі тестів та аналітичних завдань. Підсумковий модульний контроль проводиться під час контрольних тижнів.
За кожний вид поточного і підсумкового контролю студент отримує бальні оцінки, які підсумовуються у межах модулю і виступатимуть надалі складовою загальної бальної оцінки за всі модулі дисципліни.
Одержання студентом мінімальної бальної оцінки (35 балів) за кожний з двох модулів є обов’язковою умовою його допуску до заліку з дисципліни.
Студентам, які набрали мінімально необхідну кількість балів (60 балів), залік може бути виставлений без додаткових умов.
Види контролю і система накопичення балів
Поточний контроль передбачає:
–практичні заняття у відповідні аудиторні години, на яких студент може отримати до 20 балів (за два Модуля – максимум 40 балів).
Критерії оцінювання виступу студента: повна відповідь – до 3 балів, доповнення – 1 бал;
– виконання контрольних тестів з Модуля 1 і Модуля 2 в системі MOODLE, за які студент може отримати максимум 10 балів (за два Модуля – максимум 20 балів).
Для підвищення
рейтингового балу студент може виконати індивідуальне завдання та скласти залік.
Підсумковий контроль з курсу передбачає:
– складання заліку (відповіді на 2 розгорнутих теоретичних питання і тести в системі MOODLE). Залік проходить в усній формі. За результатами складання заліку можна максимально отримати 20 балів. (30 балів – за аналітичні питання та 10 за тести).
Розподіл балів за видами роботи та формами контролю
Максимальна оцінка, яку студент може заробити протягом семестру, включаючи й екзамен, дорівнює 100 балам, що деталізовано у наступній схемі:
1. Поточний контроль – 60 балів,
у тому числі:
1.1. Модуль 1-й – 30 балів
1.1.1. Тести – 10 б.
1.1.2. Робота на семінарських заняттях – 20 б., у тому числі:
– самостійний виступ-відповідь – 3 б.;
– доповнення та участь у дискусії – 1 б.
1.2. Модуль 1-й – 30 балів
1.2.1. Тести – 10 б.
1.2.2.Робота на семінарських заняттях – 20 б., у тому числі:
– самостійний виступ-відповідь – 3 б.;
– доповнення та участь у дискусії – 1 б.
2. Підсумковий контроль (залік) – 40 балів.