Загальне
Метою викладання навчальної дисципліни «Соціологія праці та комунікацій» є ознайомлення студентів з соціальними аспектами ринкової економіки, формування у студентів соціологічного погляду на трудову діяльність; наукового підходу до закономірностей розвитку і функціонування різних утворень (систем, інститутів) в галузі праці.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Соціологія праці та комунікацій» є набуття практичних навичок дослідження соціальних явищ і процесів, використання отриманих знань у професійній діяльності.
Студенти повинні знати:
– структуру соціологічного знання, місце в ній «Соціологія праці та комунікацій»; специфіку об'єкту і предмету «Соціологія праці та комунікацій»;
– етапи і тенденції розвитку вітчизняної і зарубіжної соціології праці і трудових колективів;
– основні категорії і поняття соціології праці і трудових колективів: характер праці, зміст праці, ринок праці, трудовий колектив та ін.;
– сутність соціальних процесів в галузі праці, соціально-трудових відносин;
– напрямки функціонування ринку праці і особливості його формування в Україні.
У разі успішного завершення курсу студент зможе:
– застосовувати соціологічні методи дослідження процесів і явищ в галузі праці;
– використовувати резервів підвищення ефективності праці у сучасних економічних умовах;
– проводити соціологічних досліджень;
– розробляти програми соціологічних досліджень у сфері праці і соціально-трудових відносин.