Глобальний маркетинг являє собою важливу умову встановлення зворотного зв'язку між попитом та пропозицією в міжнародному масштабі й є своєрідним гарантом того, що виготовлена продукція, пройшовши всі етапи виробничого процесу, знайде свій шлях до кінцевого споживача за кордоном.
Метою вивчення дисципліни є засвоєння теоретичних знань і набуття практичних навичок у галузі міжнародного маркетингу, зокрема у сфері формування міжнародної маркетингової стратегії, здійснення планування виходу на міжнародний ринок сучасних підприємств, організацій.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Глобальний маркетинг» є:
- зрозуміти сутність складових зовнішнього середовища міжнародного маркетингу і визначити ступінь їх впливу на можливість діяльності фірми на зовнішніх ринках;
- вивчити підходи до вибору привабливих ринків, подібних ринків тощо;
- навчитися на підставі проведення досліджень здійснювати макро- та мікросегментацію зовнішнього ринку;
- дослідити сутність та типи стратегій міжнародного маркетингу, особливості їх використання;
- вивчити специфіку формування товарної та цінової політики, політики розповсюдження та просування на зовнішні ринки;
- навчитися оцінювати конкурентні позиції фірми на світовому ринку.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- теоретичні засади міжнародного маркетингу;
- сутність сучасної концепції міжнародного маркетингу;
- складові міжнародного маркетингу та етапи їх розвитку;
- складові середовища міжнародного маркетингу, послідовність маркетингових досліджень;
- характеристику і класифікацію світових ринків;
- підходи до міжнародної сегментації ринків;
- сутність стратегії міжнародного маркетингу;
- особливості формування товарної програми;
- типи цінових стратегій, стратегій розповсюдження та просування товарів на міжнародному ринку.
вміти:
- проводити дослідження напрямків розвитку підприємства, фірми за допомогою матричного аналізу, SWOT-аналізу;
- класифікувати фактори мікро-та макросегментації ринку;
- аналізувати товарну політику підприємства, фірми;
- аналізувати цінову політику підприємства, фірми;
- визначати конкурентоспроможність підприємства, фірми та конкурентоспроможність товару .
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти такої компетентності: оперувати основами глобального маркетингу у процесі інтернаціоналізації світової економіки.
Міждисциплінарні зв’язки. Вивчення навчальної дисципліни «Глобальний маркетинг» студент розпочинає прослухавши перелік навчальних дисциплін гуманітарного та професійного циклів. Теоретико-методологічною базою вивчення цієї дисципліни є такі навчальні дисципліни, як: маркетинг, галузевий маркетинг, маркетингове ціноутворення, маркетингові комунікації, маркетинг послуг.
- Викладач: Щебликіна Інна Олександрівна