Структура за темами

  • Загальне

  • Загальне


    У рамках курсу здобувачі вищої освіти будуть вивчати теоретичний та практичний зміст соціологічного профайлінгу злочинця – як засвоєння теоретичними знаннями та практичними методиками визначення характеру, мотивів та прагнень злочинця в царині пізнавальних технологій в соціології кримінології, вироблення навичок діагностики та прогнозування поведінки злочинця. Що визначає дослідження субстанціональної основи формування та відтворення організованих злочинних угруповань, тероризму та інших кримінальних процесів на мікро, мезо та макрарівнях соціальної взаємодії. Все це необхідно для профілактики та боротьби зі злочинністю, розробки правозахисних програм та журналістських розслідуваннях, соціологічних досліджень відносин людей між собою, соціальними, групами, спільнотами, організаціями, інститутами, суспільствами та країнами. У рамках курсу передбачається проведення циклу лекцій з викладення основних ідей дослідження профайлінгу злочинця у соціальних інтеракціях, виокремлення наукової та ненаукової оцінки та створення соціопсихологічного портрету злочинця у єдності зі стратегією та тактикою дій попередження злочину як наукової теоретичної та практичної діяльності, соціальної технології, методології та методики проведення поведінкових та діяльнісних прогнозів. У рамках курсу викладаються основні соціальнодіагностичні, соціальнопрограмні, соціально поведінкові та діяльнісні стратегії з вимірами міфологічного, релігійного, філософського та наукового історичних типів світогляду; поворотні етапи розвитку профайлінгу злочинця у соціології злочинця та кримінології, роль глибинної психології та долеаналізу, різні підходи до профайлінгу Східних та Західних цивілізацій.

    Надаються методика та навички застосування методів соціологічного профайлінгу злочинця. Лекційний курс створює платформу для обговорення та критичної рефлексії теоретичного багажу соціологічного профайлінгу злочинця під час семінарських занять, на яких здобувачі вищої освіти будуть заохочуватися до формування об’єктноорієнтованого розуміння її змісту і призначення та практичного використання методів, роблять спробу практичного застосування методів дослідження соціологічного профайлінгу злочинця під час практичних занять. та ін.).

     Мета та завдання курсу 

    Метою викладання навчальної дисципліни «Соціологічний профайлінг злочинця» є ознайомлення студентів з теоретичними знаннями та практичними методиками визначення характеру, мотивів та прагнень злочинця в царині пізнавальних технологій в соціології кримінології, вироблення навичок діагностики та прогнозування поведінки злочинця..

    Основними завданнями вивчення дисципліни «Соціологічний профайлінг злочинця» є: вивчення сучасного стану розвитку пізнавальних технологій діагностики, створення карти особистості та соціальних комунікацій злочинця; опанування навичок використання діагностичних результатів для прогнозування поведінки людини, оволодіння методиками в контексті соціолого-криміналістичних дисциплін; опанування вміння критично аналізувати актуальні проблеми девіантної та делінквентної поведінки.

    Формат курсу

    Освоєння курсу передбачає використання таких форматів:

    - лекцій із застосуванням інтерактивних методик («діалог зі здобувачами вищої освіти», розбір прикладів застосування підходів і методів соціологічного профайлінгу злочинця щодо аналізу тих або інших феноменів та ін.);

    - семінарських занять, які передбачають самостійну підготовку студентів до рефлексії досліджень соціологічного профайлінгу злочинця, презентації та обговоренні їх результатів;

    - практичних занять, що передбачають впровадження досліджень соціологічного профайлінгу злочинця відповідно до обраної актуальної теми, евристичні та якісні методи прогнозування соціологічного профайлінгу злочинця, вміння працювати індивідуально та в групах (з застосуванням експертних методів дослідження соціологічного профайлінгу злочинця);

    - аналізу наочних та фактологічних матеріалів, їх рецензування самостійно та творчо;

    - підготовку та складення двох атестаційних контрольних робіт та екзамену. 


  • Інформація про вікладача


    Максим Лепський - професор (full prof.), доктор філософських наук, професор кафедри соціології факультету соціології та управління Запорізького національного університету.

     гарант освітньої програми «Соціологія медіації та кримінології» в Запорізькому національному університеті;

     науковий керівник і один із засновників кримінологічної дослідного Центру (м.Київ, Україна)

     керівник дослідницького комітету Соціологічної асоціації України з соціального прогнозування;

     член редколегії Німецького наукового журналу "Вісник: результати роботи вчених: соціологія, кримінологія, філософія і політологія». ISSN (Print) 2699-9382; ISSN (Online) 2699-9005, Основна спеціалізація журналу - КРИМИНОЛОГИЯ. Наукові дисципліни: психологія, філософія , кримінологія, соціологія, політологія.

     академік Української академії наук,

     голова президії (chairmen), академік Європейської академії наук України,

     науковий керівник Міжнародного кримінологічного центру,

     сертифікований VIP-тренер по переговорам і медіації,

     тренер зі стратегічного управління,

     дійсний член експедиційного корпусу;

     автор монографії «Соціологія агресії» (2021).

    Максим Анатолійович Лепський автор 260 робіт, в тому числі 17 монографій, 13 навчальних посібників та двох підручників з проблем соціального та політичного прогнозування, моделювання і вирішення конфліктів, миротворчості та людського розвитку, публічного управління та місцевого самоврядування, дослідження медіа-простору, 6 авторських свідоцтв , під його керівництвом захистилися 11 кандидатів наук і 2 доктори наук.

    Організатор і учасник понад 50 соціально-орієнтованих міжнародних, всеукраїнських та регіональних проектів, зокрема ПРООН-ЄС, USAID, публічного агентства «Шведський інститут», U-LEAD, ТЕАM Europe при представництві Євросоюзу в Україні, Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) , Соціологічної асоціації України, міжнародному консорціумі університетів «Університети за мир». Досвід більше 28 років менторства, навчання, тренера, політтехнолога (з 1994 року), медіації, проведення майстер-класів, організації фундаментальних та прикладних досліджень.


    • Презентація курсу.

    • Завдання для магістрів дисципліна за вибором

      Для магістрів АТЕСТАЦІЯ 1

      ЗАВДАННЯ 1. 

      Ми переходимо до однієї з найцікавіших тем профайлінга. Отже, завдання наступне:

      1 Для початку Вам треба буде вивчити текст і зробити інфографіку по характеристикам 7 радикалів.

      2 Охарактеризувати ці радикали і зробити зручну для використання таблицю, в яку включені (ПІП та група, факультет, спеціальність) назва радикала, його опис, характеристики та специфіка поведінки і тактика роботи з ним. Обов‘язково поясните сильний чи слабкий тип.

      3 Попробуйте розібратися, що таке послідовність радикалів в одному образі і навіщо ця послідовність введена.

      4 Фотографія персонажа відповідного радикалу. Читаєте підручники:


      Завдання 2. Тести за матеріалом лекцій 


      АТЕСТАЦІЇ 2

      ЗАВДАННЯ 1. Переглядаємо фільм «Дістати ножі»

      Після перегляду пишемо есе та презентацію:

      Прізвище Ім'я По батькові, група (титул як завжди)

       і відповідаємо на такі питання, використовуючи підготовлений конспект і презентацію:

      Отже, завдання таке:

       Дивимося фільм «Дістати ножі» робимо таблицю основних персонажів фільму і наступні колонки:

      1. Персонаж, основні 2-3 радикала (якщо більше, то більше, обов'язково проранжувати - від 1 найбільш яскравого і домінуючого до інших),

      2. як проявилися ці радикали і на якому хронометражі фільму.

      3. Яку тактику комунікацій використовував персонаж і як це пов'язано з радикалом.

      4. Хтось із інших персонажів чи використовував тактику комунікацій, властиву для роботи з радикалом.

      5. Як проявлялася сила або слабість психотипу, і реалізація сили або компенсація слабкості (компенсація, перенесення, сублімація, втеча в себе або в обставини і т.д.).

      Дивимося фільм «Дістати ножі» (Knives Out) в дубляжі.

      https://hdrezka-ag.com/films/detective/32580-dostat-nozhi-2019.html


      ЗАВДАННЯ 2 Тести по матеріалам лекцій.


      ІДЗ ( пишеться після Атестації 1 і Атестації2 )

      Повна рефлексія практичних завдань по курсу

      З титульною сторінкою і змістом.

      пишемо від себе «живою думкою» і розгорнуто:

      1) Навіщо потрібен цей курс і що важливо для Вас в розумінні профайлінга людини і профайлінга злочинця в кримінології.

      2) Які методи Ви освоїли і в якій мірі. Що Ви точно можете застосувати на практиці?

      3) Якщо уявити Ваші знання в якості рюкзака

      - які інструменти вже надійно лежать у Вашому рюкзаку,

      - які Ви ще збираєтеся покласти і чому є такий намір і чому вони ще не лежать у Вашому рюкзаку.

      - які знання Ви відклали і поклали в рюкзак і чому.

      - які знання Ви точно не візьмете з собою і чому.

      4) Зручний Ви робили інструментарій при виконанні завдань і для аналізу і чому.

      5) Можливості та обмеження соціологічного профайлінга злочинця і що найбільше запам’яталося в курсі. Де резерви Вашого освоєння.

      6) Що було складно, що було легко в «прикладухе» і чому.

      7) Ваша думка, Ваші пропозиції та запитання.

      Головне писати від себе і розгорнуто, пояснюючи свою точку зору і аргументуючи, роблячи висновки по кожній позиції.



      Атестація1- до 30 балів

      Атестація2 - до 30 балів

      ІДЗ - до 20 балів

      Тест на залік до 20 балів


      • Атестація 1 (3 курс смк денне 2022-2023)

      • Атестація 2 (3 курс смк денне 2022-2023)

      • Змістовий модуль 2.

      • Ця тема
      • Додаткові материали