Schema della sezione

  • Викладач: к.ф.-м.н., доцент кафедри програмної інженерії, Мильцев Олександр Михайлович
    Кафедра: програмної інженерії, I корпус, ауд 19
    E-mail: alexmyltsev@gmail.com
    Телефон: 0666834300

    Лекції у п'ятницю на 14:30 в Zoom.
    Alexander Myltsev is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
    Join Zoom Meeting
    https://us04web.zoom.us/j/6124502314?pwd=T0hvdTgyL0lCTlFrOUFSZnpYYUpSQT09
    Meeting ID: 612 450 2314
    Passcode: 12345

    • Тема: Опис проблемних середовищ агентів задачі.
      Мета: Навчитися описувати проблемні середовища агентів задачі
      Завдання:
      1. Визначити та описати проблемне середовище, дати визначення проблемного середовища за різними класифікаційними ознаками та описати компоненти, які формально визначають задачу для наступних агентів:
      1) робот-футболіст;
      2) збирач новин в Internet;
      3) розв’язуваннясудоку;
      4) збирач інформації про певнийпредмет;
      5) робот-листоноша;
      6) хлібопекар;
      7) переглядач web-сторінок, що підкреслює ключовуінформацію;
      8) оператор call-центру;
      9) медична діагностичнасистема;
      10) гравець у комп’ютерні ігри в якостіопонента;
      11) контролер очисноїспоруди;
      12) контролер електронної пошти, що сортує її за ступенемважливості;
      13) система аналізу зображень, отриманих із цифровоїкамери;
      14) прибиральник;
      15) маляр на автомобільному виробництві.
    • Тема: Розв’язок задач методами неінформативного та інформативного пошуку.
      Мета: Навчитися розв’язувати задачі методами неінформативного пошуку, орієнтуватися в поняттях неінформативного пошуку, пошук у ширину, пошук за критерієм вартості, пошук у глибину, пошук з обмеженням глибини, пошук у глибину з ітераційним збільшенням глибини, двонаправлений пошук. Навчитися розв’язувати задачі методами інформованого пошуку, досліджувати простір станів, ознайомитися з видами інформованого пошуку.
      Завдання:
      1. Потрібно побудувати маршрут проїзду між містами. Відома топологія зв’язків між містами. Виконати: пошук у ширину; пошук у глибину; пошук з обмеженням глибини; пошук у глибину з ітераційним збільшенням глибини; двонаправлений пошук. Зобразити рух по дереву пошуку на його графі та вказати складність кожного виду пошуку. Відстань до пункту призначення з’ясувати за географічною картою.
      2. Існує транспортна мережа України. Зв’язки є двосторонніми, тобто передбачають рух у двох напрямах. Відстань до пункту призначення з’ясувати за географічною картою. Виконати: жадібнийпошук за першим найкращим співпаданням; пошук А*: мінімізація сумарної вартості між обраними містами. Зобразити на графі обраний маршрут. Зробити висновки.
    • Тема: Розв’язок задач з обмеженнями.
      Мета: Навчитися розв’язувати задачі з обмеженнями, ознайомитися з методами оптимізації та задачами математичного програмування.
      Завданны: Розфарбувати адміністративну карту будь-якої області у червоний, жовтий або зелений кольори так, щоб жодна пара сусідніх районів не мала однакового кольору, або показати, що це неможливо.
    • Тема: Розв’язок фреймових задач.
      Мета: Навчитися представляти знання у вигляді фреймів, навчити студентів розрізняти поняття: фрейм, слоти, первинний опис ситуації, приєднані процедури, сценарії.
      Завдання:
      1. Побудуйте фрейм для автоматизованої системи та конкретизуйте його індивідуальними даними.
      1) рахунок за спожиту електроенергію за місяць;
      2) продаж побутової техніки;
      3) проектування локальної мережі;
      4) надання послуг салоном краси;
      5) облік успішності студентів;
      6) реєстрація учасників змагань із шахів;
      7) один день оператораcall-центру;
      8) один день спілкування по мобільному телефону;
      9) формування прибуткової накладної;
      10) формування рахунок-фактури;
      11) поповнення каталогу автомобілів автосалону;
      12) поповнення бібліографічного каталогу;
      13) відкриття депозитного рахунку;
      14) вирощування квітів;
      15) побудувати будинок.
      2. Побудуйте сценарій, який визначає послідовність дій при:
      1) відвідинах салону краси;
      2) спілкуванні по телефону;
      3) відвідинах кінотеатру;
      4) написанні контрольної роботи, яка складається з п’яти завдань;
      5) грі уфутбол;
      6) обговоренні прочитаної книги;
      7) складанні іспиту;
      8) грі ушашки;
      9) спілкуванні з другом за допомогою Skype;
      10) отриманні інформації у довідковому бюро залізничного вокзалу;
      11) отриманні грошового переказу у банку;
      12) покупці пилососу;
      13) створенні електронної скриньки на сайті;
      14) відвідинахтеатру;
      15) катанні на ковзанах здрузями.
    • Тема: Логічні моделі
      Мета: Навчитися представляти знання у вигляді логічних моделей.
      Завдання:
      1. Формалізуйте висловлювання за допомогою мови логіки висловлювань:
      - за гроші здоров’я не купиш;
      - ні Північ, ні Південь не здобули перемогу у громадянській війні;
      - якщо я втомлений або голодний, то не можу працювати.
      2. Формалізуйте висловлювання за допомогою мови логіки предикатів:
      - крадіжка – це злочин;
      - будь-який договір є угодою;
      - жоден кіт не товаришує з мишами;
      - кожний когось любить;
    • Тема: Продукційні моделі.
      Мета: Навчитися представляти знання у вигляді продукцій.
      Завдання:
      1. Навести власний приклад продукційної системи у формалізованому вигляді.
      2. Побудувати предикатно-продукційну модель предметної області:
      1) управління цінними паперами;
      2) придбання нерухомості;
      3) відпуск товарів зі складу за видатковою накладною.
      4) Придбання автомобіля;
      5) вибір транспортного маршруту;
      6) побудова локальної мережі;
      7) відкриття депозитного рахунку;
      8) оренда майна;
      9) медична діагностика очних захворювань;
      10) підбір кадрів;
      11) придбання пилососа;
      12) підбір туристичної подорожі;
      13) діагностика не справностей автомобіля;
      14) оцінка врожаю.
    • Тема: Робота в експертній оболонці CLIPS.
      Мета: навчитися та засвоїти основи роботи у середовищі системи CLIPS.
      Питання:
      1. Які є засоби для розроблення експертних систем?
      2. Що таке експертні оболонки?
      3. Що таке інженерія знань?
      4. Поясніть поняття моделі подання знань?
      5. Поясніть поняття предметної області.
      6. Яке призначення та особливостісистемиCLIPS?
    • Тема: Робота в експертній оболонці CLIPS.
      Мета: навчитися та засвоїти основи роботи у середовищі системи CLIPS.
      Питання:
      1. Що таке база знань, база правил і база фактів CLIPS?
      2. Що таке змінні і шаблони CLIPS?
      3. Які є оператори присвоєння, вводу-виводу і файли в CLIPS?
      4. Що таке функції CLIPS?
      5. Як побудувати ЕС CLIPS і провести консультацію?
      6. Який склад сесредовища системи CLIPS?