Загальне
Метою викладання навчальної дисципліні « Великий практикум з хімії харчових продуктів » є - сформувати у студентів практичні навички у визначені вмісту основних груп хімічних речовин у харчовій сировині та продуктах її переробки.
Великий практикум є необхідною складовою частиною у вивченні хімії харчових речовин та здобуванні практичних навичок визначення вмісту цих речовин в основних групах харчових продуктів.
Основними завданнями вивчення дисципліни « Великий практикум з хімії харчових продуктів » є − освоїти основні фізико-хімічні методи та методики визначення основних показників якості в продуктах харчування та харчовій сировині.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
− роль білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин та вітамінів в організмі людини;
− добові норми споживання основних харчових речовин;
− органолептичні та фізико-хімічні методи визначення вмісту основних
груп харчових речовин у харчовій сировині та продуктах її переробки.
− підготувати досліджуваний продукт до конкретного виду фізико-хімічного аналізу;
− готувати розчини хімічних речовин, що використовуються при виконанні конкретної методики;
− будувати калібрувальний графік та визначати за ними концентрації
речовин;
− користуватися обладнанням для проведення аналізу;
− оптимізувати вибір методики для визначення конкретних груп хімічних речовин у харчовій сировині та продуктах їх переробки.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких компетентностей:
v Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК 2).
v Здатність працювати у команді (ЗК 3).
v Здатність до адаптації та дії в новій ситуації (ЗК 4).
v Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК 5).
v Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами інших галузей знань / видів економічної діяльності) (ЗК 7).
v Здатність діяти на основі етичних міркувань (ЗК 8).
v Прагнення до збереження навколишнього середовища (ЗК 9).
v Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК 10).
v Здатність бути критичним та самокритичним (ЗК 11).
v Відкритість до застосування хімічних знань та вмінь в широкому діапазоні майбутніх місць роботи та в повсякденному житті (ЗК 14).
v Здатність здійснювати математичні розрахунки, оцінку та аналіз помилок, правильно використовувати одиниці та способи представлення даних (ЗК 15).
v Навички до представлення комплексних даних усно та письмово (ЗК 16).
v Дотримуватись етичних принципів у професійній діяльності та з погляду розуміння можливого впливу досягнень з хімії на усі сфери життя (ЗК 17).
v Здатність застосовувати знання і розуміння математики та природничих наук для вирішення якісних та кількісних проблем у хімії (СК 1).
v Здатність розпізнавати і аналізувати проблеми, застосовувати обгрунтовані методи вирішення проблем, приймати обгрунтовані рішення в області хімії (СК 2).
v Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт, виходячи із вимог хімічної метрології та професійних стандартів у галузі хімії (СК 3).
v Здатність застосовувати сучасні методи аналізу даних (СК 5).
v Здатність оцінювати ризики (СК 6).
v Здатність здійснювати типові хімічні лабораторні дослідження (СК 7).
v Здатність здійснювати кількісні вимірювання фізико-хімічних величин, описувати, аналізувати і критично оцінювати експериментальні дані (СК 8).
v Здатність використовувати стандартне хімічне обладнання (СК 9).
v Здатність до опановування нових областей хімії шляхом самостійного навчан- ня (СК 10).
v Здатність формулювати етичні та соціальні проблеми, які стоять перед хімією, та здатність застосовувати етичні стандарти досліджень і професійної діяльності в галузі хімії ( наукова доброчесність) (СК 11).
v Розуміння ключових хімічних понять, основних фактів, концепцій, принципів і теорій, що стосуються природничих наук та наук про життя і землю, для забезпечення можливості в подальшому глибоко розуміти спеціалізовані області хімії (СК 12).
v Вміння застосовувати знання і розуміння для вирішення якісних та кількісних проблем відомої природи (СК 13).
v
Навички
в практичному застосуванні теоретичних
відомостей (СК 14).
Міждисциплінарні зв’язки. Знання, отримані студентами з дисциплін «Органічна хімія», «Аналітична хімія», «Біохімія», «Фізична та колоїдна хімія» забезпечують засвоєння курсу «Великий практикум з хімії харчових продуктів».
Навчальна дисципліна «Великий практикум з хімії харчових продуктів» забезпечує студентів знаннями і компетентностями, необхідними для вивчення навчальних дисциплін «Реологія харчової сировини та продуктів», «Хімія харчових добавок», та сприяє успішності проходження студентами виробничих практик і подальшої професійної діяльності.