Структура за темами

  • КОРОТКИЙ ОПИС ДИСЦИПЛІНИ


    Скачать Жайворонок В.В. Українська етнолінгвістика [PDF] - Все для студента

    Метою викладання навчальної дисципліни «Етнолінгвістика» є визначення кола методологічних засад інтерпретації етномовних явищ в аспекті антропологічної та комунікативної лінгвістики, теорії етносвідомості та формування уявлень про самобутність репрезентації етнічної картини світу й механізми, які забезпечують розуміння культурних цінностей та ідеалів етносу.

    Основними завданнями вивчення дисципліни «Етнолінгвістика»  є:

    уведення студентів у суть проблематики етнолінгвістики як науки та з’ясування її значення для українознавчих досліджень;

     осмислення місця етнолінгвістики серед інших наук;

    засвоєння знань про етнолінгвістичну інтерпретацію мовних явищ, формування умінь і навичок їх етнолінгвістичного аналізу;

     дослідження етнокультурної специфіки на підставі етнотекстів і дискурсивного простору національної мови;

    формування у студентів уявлень про самобутність репрезентації етнічної картини світу й механізми, які забезпечують розуміння культурних цінностей та ідеалів етносу крізь призму лексичної, фразеологічної та пареміологічної систем української мови;

    ознайомлення майбутніх словесників зі співвідношенням інваріантного й варіантного у стереотипній поведінці українців крізь призму фонових знань;

    розкриття традиційних образів, усталених порівнянь, символічного вживання денотатів в українській етнокультурі;

    Згідно з вимогами освітньої (освітньо-професійної, освітньо-наукової) програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):  

                Студент повинен знати:

    1.теоретичну базу й методологію етнолінгвістики;

    2.становлення етнолінгвістики як науки в мовознавстві;

    3. розвиток української етнолінгвістики; принципи і джерела етнолінгвістичної науки;

    4.своєрідність етнолінгвістичної культури, особливості проведення аналізу мовних одиниць з урахуванням національно-культурних цінностей у мові;

    5.відомості про вплив культури на формування мовних категорій і концептів та національно-культурний потенціал лексичного, пареміологічного і фразеологічного фондів мови;

    6.інформацію про символи як одиниці мови, етнічний (національний) концепт і концептосферу мови; репрезентацію в мовних фактах стереотипів як соціокультурно маркованих одиниць ментально- лінгвального комплексу;

    7.поняття про коди культури, їх класифікацію та способи репрезентації в українській мові.

    Вимоги до рівня умінь студентів із навчальної дисципліни:

     уміти орієнтуватися в колі проблем етнолінгвістики з урахуванням навчальних концентрів мовознавства й суміжних із ним наук;

    розкривати базові поняття етнолінгвістики; визначати зв’язок мови з національною психологією, розуміти сутність відбиття у мові національного характеру та менталітету;

    досліджувати мову в аспекті культури носіїв національної мови (зв’язок між етнолінгвістикою й фольклористикою, етнографією, етнолінгвістикою й лінгвокультурологією, етнолінгвістикою й етнопсихологією);

     виконувати етнолінгвістичний аналіз текстів; визначати етнічну конотацію як експонент культури в мовних знаках.