102 хімія
Метою викладання навчальної дисципліни «Неорганічна хімія» є вивчення складу, будови та властивостей речовин у їх взаємозв’язку, умови та шляхи перетворення одних речовин в інші.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Неорганічна хімія» є: формування у студентів основних хімічних понять, усвідомлення взаємозв’язку складу та будови речовин із їх властивостями, опанування основними закономірностями протікання хімічних процесів, використання теоретичних знань у вирішенні практичних завдань, розвиток хімічного мислення, уміння самостійно набувати наукові знання з хімії.
Згідно з вимогами освітньої (освітньо-професійної, освітньо-наукової) програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей):
o осмислювати характерні особливості хімічних елементів періодичної системи Д.І.Мендєлеєва
o усвідомлювати невід’ємний взаємозв’язок складу та будови речовин із їх властивостями
o пояснювати явища, закономірності і процеси протікання хімічних реакцій,
o розв’язувати розрахункові задачі за всіма темами курсу
o методично правильно організовувати експериментальну роботу студентів на лабораторних заняттях в науково-навчальних лабораторіях;
o застосовувати знання і навички, одержані при вивченні курсу для вирішення технологічних та дослідницьких завдань;
o усвідомлювати необхідність застосування набутих знань при вивченні спеціальних дисциплін а також в подальшій трудовій діяльності.
Міждисциплінарні зв’язки.
Викладання курсу «Неорганічна хімія» забезпечують дисципліни, які засвоювалися студентами під час навчання у середній загальноосвітній школі, зокрема: «Хімія», «Фізика», «Біологія», «Математика».
Вивчення курсу «Неорганічна хімія» забезпечує успішність вивчення таких навчальних дисциплін:
1. Основи вищої математики: знання основних математичних операцій, проведення арифметичних і алгебраїчних розрахунків під час розв’язування хімічних задач.
2. Фізика: знання фізичної термінології, основних фізичних законів існування матерії.
3. Кристалохімія: знання про мінеральний склад гірських порід, корисних копалин,.
4. Хімічні фактори забруднення навколишнього середовища: знання про склад атмосфери, рух повітряних мас, хімічних забруднювачів природного та антропогенного походження тверді відходи, озон, смоги, кислотні дощі, добрива, відходи, стоки, викиди, вплив забруднень на живі організми (ГДК), неорганічні канцерогени (асбест, метали), неорганічні мутагени.
5. Органічна хімія: знання електронної будови атома для пояснення властивостей класів органічних сполук з точки зору гібридизації атомних орбіталей Карбону.
6. Фізична хімя: знання основних фізичних законів для пояснення колігативних властивостей розчинів неелектролітів та електролітів.
Алгоритм роботи:
- прочитати лекції;
- виконати контрольні запитання до лекції;
- ознайомитись із текстом лабораторної работи;
- виконати лабораторну роботу;
- зробити розрахунки за отриманими експериментальними даними;
- проаналізувати результат;
- виконати тести та завдання;
- ознайомитись із рекомендованою літературою;
- ознайомитись із термінами, що викладені в глосарії;
- з питаннями звертатись до аудиторії 108 (кафедра Хімії, III корпус ЗНУ).