Общее
Однією з умов досягнення успіху в комерційній діяльності є отримання необхідних знань про організацію, принципи, форми і методи роботи, оцінку її результатів. Навчальна дисципліна «Комерційне товарознавство» вивчає теорію і практику здійснення комерційної діяльності в умовах ринкової економіки. Завданням дисципліни є вивчення системи взаємовідносин посередницьких структур з виробниками і споживачами товарів і послуг; набуття вмінь і навичок творчого пошуку резервів і способів підвищення ефективності діяльності торгових посередників. Предметом дисципліни є взаємовідносини посередницьких підприємств із суб’єктами товарного ринку.
ЦІЛІ КУРСУ
У процесі вивчення курсу передбачається досягти таких цілей:
– надання знань про мету і зміст діяльності торгових посередників;
– забезпечення студентам можливості інтегрувати отримані знання з практикою діяльності посередницьких підприємств;
– здобути навички у формуванні комерційних цілей та творчого пошуку вирішення запланованих завдань, проведення аналізу стану і контролю комерційної діяльності посередницьких підприємств.
Після вивчення курсу студенти повинні:
знати:
– теоретичні основи комерційної діяльності;
– сутність зміст і задачі комерційної діяльності;
– сучасну організацію комерційної діяльності посередницьких структур;
– досвід організації комерційної діяльності на підприємствах;
– основні форми комерційних зв’язків та договірних відносин між посередницькими організаціями;
– комерційні засади організації закупівлі та реалізації продукції та послуг;
– визначення основних термінів комерційної діяльності (ринок, конкуренція, попит, пропозиція, обмін, товар, послуга, посередництво, підприємництво, комерція, бізнес, торгові посередники тощо);
– засади планування, ціноутворення, формування прибутку, забез- печення вигідності комерційних угод;
– сучасні напрями розвитку комерційної діяльності;
вміти:
– аналізувати результати комерційної діяльності та розробляти необхідні заходи для підвищення її ефективності;
– організовувати закупівлю, продаж товарів та послуг;
– розбиратися у договорах купівлі-продажу, постачання, консигнації тощо,
– обґрунтувати вибір відповідного рішення щодо здійснення комерційної угоди;
– визначити основні напрями та мету кон’юнктурного дослід- ження ринку;
– виявити й проаналізувати сильні та слабкі сторони підприємств- партнерів;
– визначити зовнішні та внутрішні фактори, які впливають на комерційну діяльність;
–провести аналіз комерційної діяльності.