Завдання до практичного заняття 6
Завдання:
1. Кожен студент отримує аркуш із різними добірками прикметників. За ними він намагається здогадатися, характеристиці представників якої нації відповідають ці прикметники. На виконання завдання дається 10 хв., по закінченню яких студенти мають обґрунтувати свої відповіді (виконується в аудиторії).
2. Усі студенти отримують однаковий перелік прикметників і намагаються вгадати, характеристиці представників якої нації вони відповідають. Переможцем стає той, хто швидше і повніше обґрунтує свою відповідь (виконується в аудиторії).
3. Представники різних культур люблять жартувати одне над іншим. Найчастіше об’єктом таких жартів стають найближчі сусіди: в українців – росіянин, молдаванин, у французів – бельгієць, у англійців – шотландець та ірландець. Більшість анекдотів про представників інших національностей засновані на стереотипах. Прочитайте запропоновані анекдоти і скажіть, які стереотипи лежать у їх основі:
1) An Englishman, an Irishman and a Scotsman went into a bar. The Englishman stood a round of drinks, the Irishman stood a round of drinks and the Scotsman stood around;
2) Роздратований капітан футбольної команди говорить судді: «Що буде, коли я назву тебе сліпим цапом, який не може прийняти правильного рішення, щоб зберегти своє життя?». Суддя відповідає: «Ти отримаєш червону картку». Капітан: «А якщо я не скажу цього, а лише подумаю?». – «Це різні речі. Якщо ти лише подумаєш і нічого не скажеш, то я нічого не зможу зробити». – «Тоді краще залишити все, як є. Чи не так?».
Питання для самоперевірки:
1. Як ви розумієте поняття стереотипу?
2. Які види стереотипів вам відомі?
3. Чи можуть стереотипи бути корисними? Обґрунтуйте свою відповідь.
4. Дайте визначення етнічного стереотипу. Як виникають етнічні стереотипи? Наведіть приклади етнічних стереотипів.
5. Чим забобон відрізняється від стереотипу? Наведіть приклади забобонів.
6. У чому полягає теорія фрустрації?
7. Які джерела поширення стереотипів вам відомі?