Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Література і суспільство: гендерні проекції

              • General

              • Форум

              • Модуль 1. Фемінність і маскулінність як ґендерні к...

              • Модуль 2. Літературні проєкції гендерного дискурсу.

                • FolderПрактичне заняття 1.

                • FolderПрактичне заняття 2.

                • FolderПрактичне заняття 3.

                • FolderПрактичне заняття 4.

                • FolderПрактичне заняття 5.

                • AssignmentПрактичне заняття 1.

                • AssignmentПрактичне заняття 2.

                • AssignmentПрактичне заняття 3.

                • AssignmentПрактичне заняття 4.

                • AssignmentПрактичне заняття 5.

              • Самостійна робота

              • Індивідуальна робота

              • Підсумковий контроль

              • Формальна / Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Література і суспільство: гендерні проекції

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Література і суспільство: гендерні проекції
  7. Модуль 2. Літературні проєкції гендерного дискурсу.
  8. Практичне заняття 1.

Практичне заняття 1.

Completion requirements

Практичне заняття № 1

Оповідання «Ядзя та Катруся» Н. Кобринської, «Приязнь» Лесі Українки та повість «Дівчатка» О.Забужко: типологічні паралелі

План

1.    Автобіографічна основа творів.

2.    Структурні і фабульно-сюжетні паралелі.

3.    Характеристика конфлікту творів у контексті екзистенціалістської концепції суб’єктивності.

Література:

Агеєва В. В осерді жіночого світу // Ґендерна перспектива / Упор. В. Агеєва. Київ: Факт, 2004. С. 5–8.

Агеєва В. Поетеса зламу століть. Творчість Лесі Українки в постмодерній інтерпретації. Київ : Либідь, 2001. 262 с.

Андрусяк І. Наталія Кобринська про гендерну рівність. Вісник Львівського університету. Серія юридична. 2013. Вип. 57. С. 75-80.

Борисюк І. Краса, контроль і праця у прозі Наталі Кобринської. Бунтарки: нові жінки і модерна нація. Есеї : есеї / упоряд., наук. ред., передм. В. Агеєва. Київ : Смолоскип, 2020. С. 81-119.

Жаркова Р. Жіноче письмо Наталії Кобринської в інтертекстуальному вимірі ХХІ століття: діалог / дискусія модерну і постмодерну. Йшла не тільки з духом часу, але й перед ним: Наталія Кобринська та літературний процес кінця XIX - XX століття : зб. наук. праць : до 160-річчя від дня народження Наталії Кобринської ; до 90-річчя від часу заснування Союзу Українок Америки / [наук. й літ. ред.: М. Легкий, О. Мельник, А. Швець ; відп. ред. А. Швець; редкол.: Є. Нахлік (голова) та ін.]. Львів : Простір-М, 2015. С. 56-61.

Забужко О. Сестро, сестро: Повісті та оповідання. Київ : Факт, 2004. 240 с.

Інший формат: Оксана Забужко / Упор. Т. Прохасько. Івано-Франківськ: Лілея-НВ, 2003. 47 с.

Кулінська Л. Проза Лесі Українки. Українська мова і література в школі. 1973. № 7. С.1 –24.

Метельова Т. До джерел світоглядних трансформацій: сфери вітальності та ейдетики. Сучасність. 2004. № 3. С.92–96.

Рижкова Г.-П. Жанрова природа прозопису Оксани Забужко. Українська література в загальноосвітній школі. 2008. № 3. С.28–32.

Тебешевська-Качак Т. Автобіографізм як принцип нарації та характеротворення у прозі Оксани Забужко. Слово і час. 2004. № 2. С.39–47.

Терещенкова Т. Оксана Забужко: «Я вбираю в слова те, що витає в повітрі». Плетиво з імпровізацій і цитат. Березіль. 2007. № 3–4. С. 151–169.

Третяченко Т.Г. Художня проза Лесі Українки. Творча історія. Київ: Наукова думка, 1983. 288 с.

Філоненко С.О. Концепція особистості жінки в українській прозі 90-х років ХХ століття (феміністичний аспект): Дис. к. філол. н.: 10.01.01. Дніпропетровськ, 2003. 230 с.

ЗАВДАННЯ:

Завдання:

На основі трьох творів (Н. Кобринська «Ядзя та Катря», Леся Українка «Приязнь», О. Забужко «Дівчатка») виконайте порівняльний аналіз за наведеним планом:

1.1. Автобіографічна основа творів

  • Визначте, які елементи автобіографізму присутні в кожному тексті.
  • Проаналізуйте, як особистий досвід авторок впливає на характер героїнь, їхні стосунки, соціальну позиціонованість, наративні акценти.
  • Поясніть, як автобіографічність моделює жіночий досвід у різних історичних епохах.

1.2. Структурні й фабульно-сюжетні паралелі

  • Зіставте композицію, особливості оповіді, систему персонажів.
  • Визначте спільні мотиви: жінача дружба, сестринство, суперництво, становлення особистості, конфлікт між «я» і соціумом.
  • Зверніть увагу на символіку, хронотоп, спосіб організації жіночого голосу.
  • Визначте, які сюжетні елементи демонструють історичну тяглість жіночого письма.

1.3. Характеристика конфлікту творів у контексті екзистенціалістської концепції суб’єктивності

  • Визначте центральний конфлікт кожного тексту:
    – внутрішній (ідентичність, свобода, самоприйняття),
    – зовнішній (соціальний тиск, гендерні очікування, моральні регламентації).
  • Проаналізуйте, як героїні переживають вибір, кризу, відповідальність — у дусі екзистенціалістських підходів С. де Бовуар (суб’єктність, «інший», тілесність).
  • Визначте, як кожен текст по-своєму репрезентує становлення жіночого «я», шлях до автономії або внутрішньої травми.

Previous activity
Практичне заняття 5.
Next activity
Практичне заняття 2.
Data retention summary
Get the mobile app