Skip to main content

Blocks

Skip Navigation

Navigation

  • Dashboard

    • Site home

    • Site pages

      • My courses

      • Tags

      • FileІнструкція для здобувачів освіти до вибору дисципл...

      • URLВибір дисциплін на 2025-2026 навчальний рік

      • URLВибір дисциплін на 2024-2025 навчальний рік

      • ForumНовини сайту

      • URLІнструкція - основи роботи з системою Moodle

      • URLЦИВІЛЬНИЙ ЗАХИСТ

      • FolderНормативна база СЕЗН

      • URLВідновлення пароля

      • FileПам’ятка для користувача системи Moodle

      • FileСистема оцінки курсу

      • FeedbackОцінка якості курсу

    • My courses

    • Courses

      • Факультети, кафедри

        • Біологічний факультет

        • Економічний факультет

        • Журналістики факультет

        • Інженерний навчально-науковий інститут ім. Ю.М. По...

        • Іноземної філології факультет

        • Математичний факультет

        • Менеджменту факультет

        • Соціальної педагогіки та психології факультет

        • Соцiологiї та управлiння факультет

        • Факультет історії та міжнародних відносин

        • Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму

        • Філологічний факультет

          • Кафедра слов’янської філології

          • Кафедра українознавства

          • Кафедра української літератури

            • archive

            • Методика викладання української літератури (СО)

            • Інформаційні технології в гуманітарній освіті, пер...

            • Методика викладання української мови, СО

            • ПА: кваліфікаційна робота магістра

            • Курсова робота з "Історії української літератури" ...

            • Курсова робота з "Історії української літератури"

            • Міжкультурні комунікації

            • Актуальні питання навчання мовно-літературної осві...

            • Актуальні питання сучасної філології

            • Актуальні проблеми сучасного українського літерат...

            • Бестселер як феномен масової культури

            • Література і суспільство: гендерні проекції

              • General

              • Форум

              • Модуль 1. Фемінність і маскулінність як ґендерні к...

              • Модуль 2. Літературні проєкції гендерного дискурсу.

                • FolderПрактичне заняття 1.

                • FolderПрактичне заняття 2.

                • FolderПрактичне заняття 3.

                • FolderПрактичне заняття 4.

                • FolderПрактичне заняття 5.

                • AssignmentПрактичне заняття 1.

                • AssignmentПрактичне заняття 2.

                • AssignmentПрактичне заняття 3.

                • AssignmentПрактичне заняття 4.

                • AssignmentПрактичне заняття 5.

              • Самостійна робота

              • Індивідуальна робота

              • Підсумковий контроль

              • Формальна / Інформальна освіта

          • Кафедра української мови

          • Практична підготовка філологічного факультету

          • Статистика Філологічного факультету

        • Юридичний факультет

      • Аспірантура

      • Науково-технічна позашкільна освіта

      • Підготовчі курси до ЗНО

      • Адміністративний розділ

      • Центр післядипломної освіти та професійних кваліфі...

      • Школа педагогічної майстерності

  • Close
    Toggle search input
  • English ‎(en)‎
    • Русский ‎(ru)‎
    • Українська ‎(uk)‎
    • Deutsch ‎(de_old)‎
    • English ‎(de)‎
    • English ‎(en)‎
    • Español - Internacional ‎(es)‎
    • Français ‎(fr)‎
    • Italiano ‎(it)‎
    • Polski ‎(pl)‎
  • Log in

Література і суспільство: гендерні проекції

Close
Toggle search input
Вибір дисциплін Collapse Expand
Вибір дисциплін Collapse Expand
Обрати дисципліни Статистика вибору дисциплін ВМУ Результати вибору дисциплін
  1. Home
  2. Courses
  3. Факультети, кафедри
  4. Філологічний факультет
  5. Кафедра української літератури
  6. Література і суспільство: гендерні проекції
  7. Модуль 2. Літературні проєкції гендерного дискурсу.
  8. Практичне заняття 3.

Практичне заняття 3.

Completion requirements

Практичне заняття № 3

Феміністичний дискурс прози О.Забужко І Є.Кононенко

1.             Пошук самоідентичності в романі «Польові дослідження з українського сексу» і есеї «Без мужика». Проблема вільної особистості.

2.             Деконструкція стереотипів в есеї «Без мужика» Є.Кононенко.

3.             Повісті «Я, Мілена», «Калинова сопілка»: проблематика жіночого бунту.

4.             Поліфонічна фактура роману „Польові дослідження з українського сексу”.

5.             Постколоніальний контекст творів О.Забужко і Є.Кононенко.

 

Література

1.    Агеєва В. Жіночий простір: Феміністичний дискурс українського модернізму: Монографія. Київ: Факт, 2003. 320 с.

2.    Бондаренко А. Українська еліта: патогенез самотності. Слово і час. 1998. № 11. С. 42–45.

3.    Бондар-Терещенко І. Наше „за”: Про порнографію та фемінізм – віртуально. Літературна Україна. 1998. 20 серпня. С. 6.

4.    Голобородько Я. Психологічні натюрморти Оксани Забужко: Про збірку „Сестро, сестро”. Українська мова та література. 2005. 15 (415). С.19–20.

5.    Грабовська І. Чи довго ще квилити „чайці-небозі”, або Знов про жіночність України. Сучасність. 2000. № 5. С.99–114.

6.    Зборовська Н. Жіноче письмо на порубіжжі віків (Леся Українка, Оксана Забужко). Слово і час. 2004. № 7. С.32–38.

7.    Зборовська Н. Феміністичний триптих Є.Кононенко в контексті загальноукраїнської проблематики. Слово і час. 2005. № 6. С.57–68.

8.    Карабльова О. Сексуальність як вияв самотності у прозі Оксани Забужко. Слово і час. 2003. № 7. С. 76-83.

9.    Карабльова О. Художні версії проблеми самотності у сучасній жіночій прозі: Дис. к. філол. н. 10.01.01. К., 2004. 187 с.

10. Монахова Н. „Підпорядковане” в українському контексті (Спроба постколоніальної інтерпретації роману О. Забужко „Польові дослідження з українського сексу”). Сучасність. 2003. № 4. С. 124–142.

11. Стешин І. Художнє втілення феміністичної ідеї в найновішій британській і українській прозі (А.Картер, О.Забужко): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 /; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. Т., 2002. 18 с.

12. Таран Л. “Коли б я володіла мистецтвом жити …”. Сучасність. 1994. № 7-8 . С.215–219.

13. Таран Л. Обжити внутрішній простір До проблеми автобіографізму в сучасній українській прозі жінок – авторів. Кур’єр Кривбасу. 2005. С. 222–228.

14. Тебешевська–Качак Т. Автобіографізм як принцип нарації та характеротворення у прозі Оксани Забужко. Слово і час. 2004. № 7. С.39–47.

15. Філоненко С. Концепція особистості жінки в українській прозі 90-х років ХХ століття (феміністичний аспект): Дис. к.філол.н..- Дніпропетровськ, 2003. 18 с.

16. Філоненко С. Концепція особистості жінки в українській прозі 90-х років ХХ століття (феміністичний аспект): Дис. к.філол.н..- Дніпропетровськ, 2003. 189 с.

 

Завдання:

Завдання:

Виконайте порівняльний аналіз творів О. Забужко (“Польові дослідження з українського сексу”, “Я, Мілена”, “Калинова сопілка”) та Є. Кононенко (“Без мужика”) за такими параметрами:

  • Проаналізуйте, як у романі «Польові дослідження з українського сексу» і в есеї «Без мужика» вибудовується конфлікт між внутрішньою свободою героїні й соціальними очікуваннями.
  • Визначте автобіографічні маркери, роль тілесності, мовної саморефлексії, пам’яті та травми.
  • Охарактеризуйте, як жіноча самість утверджується через наративний спротив колоніальним і патріархальним моделям.
  • Визначте ключові стереотипи, висміяні або критично переосмислені авторками.
  • Проаналізуйте використання іронії, гротеску, інтертексту, публіцистичного пафосу як інструментів деконструкції.
  • Поясніть, чи пропонує Є.Кононенко альтернативну модель жіночості.
  • Визначте форми жіночого спротиву: інтелектуальний, емоційний, тілесний, соціальний.
  • Порівняйте психологічний профіль героїнь, їхній шлях до самовизначення й ціну свободи.
  • Охарактеризуйте художні механізми, через які авторка формує «жіночий голос» і «жіночий погляд».
  • Сформулюйте, як постколоніальні практики (приниження, підпорядкування, мовна залежність, внутрішня колонізація) проявляються в жіночій суб’єктивності.
  • Визначте, як авторки використовують образи національного тіла, колоніального дискурсу, культурної пам’яті та вразливості.
  • Поясніть, у чому полягає спорідненість та розбіжність їхніх постколоніальних стратегій.

 

Previous activity
Практичне заняття 2.
Next activity
Практичне заняття 4.
Data retention summary
Get the mobile app