Практичне заняття №2
Практичне заняття №2
Тема. Історико-теоретичні основи художньої праці та основ дитячого дизайну
Завдання для практичного виконання
1. Підготуватись до презентації однієї з тем (на вибір студента):
– Ранні етапи розвитку художньої праці.
– Мистецтво в Давньому Єгипті, Греції та Римі: функція мистецтва як засобу комунікації та релігійного виразу.
– Витоки художньої праці в первісному суспільстві.
– Середньовіччя та Відродження: розвиток образотворчого мистецтва, перехід до більш глибокого вираження людських емоцій і розуміння природи.
– Мистецтво як ремесло: художня праця в епоху середньовіччя та Ренесансу.
– Історичний нарис розвитку художньої праці та основ дитячого дизайну (до початку ХХ ст.).
– Вплив технічних інновацій на художню діяльність (початок ХХ століття, цифрові технології).
– Ґенеза предмета «Художня праця та основи дитячого дизайну» у практиці суспільного дошкільного виховання.
– Погляди видатних українських педагогів на проблему навчання дітей художньої праці та основ дизайну.
– Виникнення та розвиток сучасних напрямків у дизайні.
2. Скласти 10 тестових питань за темою з варіантами (а, б, в, г), які містять 1 правильну відповідь.
3. Виконати творчу робочу за власним бажанням, пояснюючи алгоритм виконання роботи (представити за допомогою фото, презентації покрокове виконання роботи).
Питання для обговорення
1. Розкрийте внесок видатного німецького педагога Ф. Фребеля в методику проведення занять з художньої праці. Які з його педагогічних ідей щодо організації занять дітей ручною працею не втратили актуальності й сьогодні? Обґрунтуйте свою думку.
2. Обґрунтуйте думку С. Русової про те, що дитяча установа має бути «скарбницею, до якої зібрані всі скарби національної культури». Яким чином погляди видатного педагога реалізовані в сучасній дошкільній практиці? Яку роль щодо цього відіграє розвивальне середовище ЗДО?
3. Які матеріали для ручної праці використовувалися у роботі з дітьми дошкільного віку в закладах суспільного дошкільного виховання на початку ХХ ст.?
4. Доведіть актуальність ідей С. Русової щодо виховання дітей у праці на сучасному етапі розбудови дошкільного виховання в Україні. Яким чином втілюються в практику роботи з дітьми погляди С. Русової про використання на заняттях з художньої праці національного матеріалу?
5. Розкрийте погляди видатних українських педагогів на проблему виховання дітей в праці.