Завдання на парі 2
ема: Передумови формування навичок письма. «Шкільна зрілість»
Завдання для роботи в підгрупах
- 
Оберіть підгрупою один зошит/посібник/тренажер з підготовки дитини до письма у школі.
 - 
Проаналізуйте його зміст за критеріями «шкільної зрілості».
 
Елементи «шкільної зрілості» (орієнтир для аналізу)
✅ Загальна готовність: достатній рівень фізичного, психічного, мовленнєвого, інтелектуального розвитку.
✅ Компоненти готовності:
- 
Мовленнєва – звукова система, лексико-граматичний рівень; фонематичні функції; мовно-слухова пам’ять, увага, контроль.
 - 
Зорові функції – зорово-просторове сприймання/уявлення; аналіз/синтез; пам’ять, увага, контроль.
 - 
Орієнтування в просторі – симультанне сприймання; рухи очей; вестибулярний та кінестетичний внесок.
 - 
Навичка символізації – символічна гра; малювання → графічний символізм → оволодіння графемами.
 - 
Графомоторика і зорово-моторна координація – провідна роль ока з 6–8 років; поетапна автоматизація.
 - 
Дрібна моторика – точність, сила, тонус; вплив ліворукості на плавність/автоматизованість.
 - 
Пам’ять і увага – обсяг, стійкість; у 6 років — 10–15 хв продуктивної діяльності; обсяг ≈ 3 об’єкти.
 - 
Мислення – операціональні компоненти: симультанно-сукцесивний аналіз і синтез, порівняння, узагальнення, класифікація.
 - 
Контроль і самоконтроль – еталон, порівняння, пошук і виправлення помилки; типові труднощі — «недоводження дії».
 
3. Визначте у своїй підгрупі:
- 
які саме елементи у зошиті представлені добре;
 - 
які компоненти не охоплені або подані поверхнево;
 - 
чи є завдання, які можна віднести до кількох компонентів одночасно.
 
4. Сформулюйте рекомендації:
- 
які завдання варто додати;
 - 
як урізноманітнити вправи;
 - 
що змінити для кращої відповідності вимогам «шкільної зрілості».
 
Шаблон для роботи https://docs.google.com/document/d/1IzrFTPlYNjU31cQ_C7IWhTQSmgSNp_W4dD-G4_XHKQI/copy
- 11 сентября 2025, 12:27